Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2008 00:00
Fiat Grubu’nun Pazarlamadan Sorumlu Başkanı ve Alfa Romeo CEO’su Luca De Meo, küçük ve ucuz otomobiller konusundaki tecrübeleri sayesinde krizdeki en güçlü markalardan biri olduklarını söyledi.
İTALYAN Fiat Grubu’nun Pazarlamadan Sorumlu Başkanı ve Alfa Romeo CEO’su Luca De Meo, yaşanan global krizde Fiat’ın en güçlü duran otomotiv markalarından biri olduğunu söyleyerek, "Biz 3-4 yıl önce çok daha ağır bir finansal kriz yaşadık. Dipten dönüp hızla yeniden zirveye çıktık. Krizlerde nasıl ayakta kalacağımızı öğrendik" dedi. 28 Kasım’da düzenlenen uluslararası otomobil kongresi automotivİST’te konuşma yapmak için İstanbul’a gelen De Meo, sorularımızı yanıtladı.
Krize yeni modeller
Krize yeni modellerle girmenin pek çok markaya büyük avantaj sağlayacağını, bunu kendilerinin en iyi şekilde yaşadığını söyleyen Luca De Meo, "Yeni modellerle krize girmiş olmamız Fiat Grubu için çok büyük bir avantaj. Biz de geçen yıla göre başarılıyız. Satışlarımız gayet iyi gidiyor. Özellikle de küçük modellerimizin satışlarından memnunuz" dedi. Bugün Fiat’ın küçük ve hesaplı otomobiller konusunda en tecrübeli markalardan biri olduğunun altını çizen De Meo şöyle konuştu: "Krizden güçlü markalar yara almadan çıkacak. Biz bu konuda şanslıyız. Doğru modeller çıkarttık. Ayrıca kriz sonrası eğilimlerini izliyoruz ve daha ucuz otomobillere doğru bir kayma olacağını gördük. Başkanımız Sergio Marchionne de açıkladı; şu anda ucuz B sınıfı otomobil üretme hazırlıklarına başladık."
Ucuz otomobilin krizden çıkışın en önemli anahtarı olacağını hatırlatan De Meo, "Elimizde ekonomik araçlar olmasına rağmen, daha ekonomik küçük araçlar geliştirmek için çalışıyoruz. Hintli ortağımız Tata, 2 bin 500 dolarlık araç Nano’yu geliştirdi ama ben bu aracın Hindistan sınırlarını aşamayacağını düşünüyorum. Dünya standartlarına uymuyor. Biz ise Avrupa ve dünya normlarına uygun bir araç geliştireceğiz" diye konuştu.
Alfa, bloglarla gelişiyor
Alfa Romeo ve Abarth markalarının CEO’su da olan Luca De Meo, Alfa’nın küçük sınıftaki yeni temsilcisi MiTo’nun Avrupa’da satışlarda yaşanan düşüşe rağmen iki ayda 20 bin adet sattığı belirttti. Bunun Alfa Romeo markası açısından "iyiye işaret" olduğunu belirten De Meo şöyle, dünyanın belki de efsane haline gelmiş ilk 10 markası arasında yer alan Alfa Romeo’yu yeniden yapılandırmaya ve konumlandırmaya çalıştıklarını söyledi. De Meo, krize rağmen satışlarında yaşanan artışın ve bu ilginin kendileri için büyük bir işaret olduğunu söyledi. MiTo’nun başarısında internetin büyük payı olduğunu da söyleyen De Meo, "Hemen her gün en az birkaç saatim markalarımızın blog sitelerinde geçiyorum. Bunun sonucunda model geliştirirken ortaya çok iyi fikirler çıkıyor."