Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2006 00:00
Fiat Grubu’nun CEO’su Sergio Marchionne, Fiat Auto’daki CEO’luk görevini önümüzdeki dönemde bırakacağını, yerine şirket içinden birinin atanacağını açıkladı. Bu açıklamayla birlikte, 1 Kasım’dan itibaren Tofaş’ın CEO’luğundan ayrılan Alfredo Altavilla’nın Fiat Auto CEO’luğuna en yakın aday olduğu gündeme geldi.
İTALYAN Fiat Grubu’nun CEO’su Sergio Marchionne, süpriz bir açıklama yaparak 2007’de Fiat Auto’daki CEO’luk görevini bırakacağını ve yerine şirket içinden birisinin getirileceğini açıkladı. Marchionne’nin bu açıklamasının ardından en büyük CEO adayı olarak Alfredo Altavilla gösterildi. Altavilla,
Koç Holding ve Fiat Auto ortaklığı olan Tofaş’ın 15 ay CEO’luğunu yaptıktan sonra 1 Kasım’da görevini Ali Pandır’a devretmişti.
2010’A KADAR DESTEK VERECEK: Fiat Auto CEO’su Sergio Marchionne, 2007 yılında görevi bırakacağını ancak 2010 yılına kadar destek vermeye devam edeceğini açıklayarak süpriz yaptı. Uluslararası analistlere açıklamalar yapan Marchionne, "2007 yılı içinde görevi bırakacağım. Grup içinde çok yetenekli kişiler var o yüzden şirket dışından birini CEO’luğa getirmeyeceğiz" dedi. CEO adaylarını şimdiden açıklamak istemeyen Marchione, "Daha henüz bu konuyu net olarak düşünmedim" bilgisini verdi.
İKİ ADAY AUTO SHOW’DAYDI: Fiat Auto’nun CEO’luğu için iki aday gösteriliyor. Adaylar, Tofaş’tan ayrılan, şu anda Fiat Auto’nun İş Geliştirme ve Fiat Powertrain Technologies Başkanı olan 44 yaşındaki Alfredo Altavilla ile Fiat Marka Direktörü olan 39 yaşındaki Luca De Meo. Altavilla dışındaki diğer aday Luca de Meo, son dönemde sık sık Türkiye’yi ziyaret ederek yeni model üretimi ve tanıtımlarında bulunmuştu. Luca De Meo, Fiat Linea’nın geçen hafta Auto Show Fuarı’nda gerçekleşen dünya tanıtımına katılmış, Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç ve Altavilla’yla biraraya gelmişti.
2004’TE CEO OLDU: Sergio Marchione, 2004 yılında Fiat Grubu’nun CEO’luğuna atandı. Şubat 2005’te Fiat Auto’nun CEO’su Herbert Demel’i kovan Marchione, mali kriz yaşayan otomotiv bölümününün kontrolünü de üstlendi. Bu değişikliğin ardından Fiat Auto, 2005 yılının son çeyreğinde, 17 çeyrektir yaşanan zararı kára dönüştürdü. 2005’i 281 milyon
Euro kayıpla kapatan Fiat Auto, 2006 yılı sonunda ise 275 milyon Euro’luk bir kár elde etmeyi planlıyor.
3 YILDA 23 YENİ MODEL GELİYOR: Marchione, şirketin 2010 yılına kadar uzanan takvime dönük planlarını da şöyle anlattı: "2010 yılında 2.8 milyon adetlik satışa ulaşmayı hedefliyoruz. 2010 yılında Fiat Auto’nun kárını yüzde 4.5 ile 5.3 arasında büyütüp, 1.6 milyar Euro artmasını hedefliyoruz. Biz 2010 yılında 5 milyar Euro’luk brüt kar, 3.4 ile 3.6 milyar Euro arasında net kar planlıyoruz. 3 yıl içinde 23 yeni modeli piyasaya sunacağız."
Altavilla gitti Ali Pandır geldiKOÇ Holding ve Fiat Auto ortaklığı olan Tofaş’ta 1 Kasım itibariyle yönetim değişti. Fiat Auto’nun İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, görevinden ayrılırken, yerine General Motors’da (GM) üst düzey yönetici olarak çalışan Ali Pandır getirilmişti. Fiat Powertrain’e atanan Altavilla’nın Fiat Auto’da İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevine de devam edeceği açıklanmıştı. 1963’te İtalya’nın Taranto şehrinde doğan Altavilla, 1990’da Fiat Auto’da çalışmaya başladı. Uluslararası Ortaklık Geliştirme Departmanı’nda analist olarak çalışan Altavilla, 1992-1995 arasında stratejik planlama ve ürün gelişimi alanlarında sorumluluk aldı. Altavilla, 1995’te, Çin’de Fiat Auto temsilcisi, 2000-2004 arasında başta General Motors ve Peugeot Citroen ile ortaklıkların kurulması ve geliştirilmesi olmak üzere pek çok projeden sorumlu olarak görev aldı.