Bulundukları ülkeler sayesinde global bir çalışma ortamı sunabildiklerini belirten Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Tuba Köseoğlu Okçu, “Uluslararası gelişim ve kariyer programlarımız bulunuyor. Örneğin; arkadaşlarımızın göreve başladıktan 2 sene sonra tüm kariyerlerini İspanya’da sürdürebilecekleri; deneyimli yöneticilerimizin 2 sene boyunca İspanya’daki bir projede liderlik yapacakları; şubede çalışan arkadaşlarımıza İspanya’daki şube yaşamını tanımak üzere tasarladığımız 2 haftalık programlarımız var. Ayrıca global eğitimler, global mentorluk programları da uyguluyoruz” dedi.
#Garanti BBVAYabancı dil eğitiminde ana dili yabancı olan öğretmenlerin önemi, uluslararası araştırmalarla kanıtlandı. Öğrencilerin dil becerilerindeki artış, ‘native speaker’ yani kendi ana dilini öğreten öğretmenlerin eğitimdeki etkisini gözler önüne seriyor. Eğitim sistemlerinde bu ayrıntıya önem veren kurumlar ise başarılarıyla ön plana çıkıyor.
#Native SpeakerHareketin ABC’si olarak tanımlanan motor beceriler okul öncesi dönemde kazandırılması gereken temel becerilerdir. Bu beceriler yer değiştirme becerileri, nesne kontrolü gerektiren beceriler ve denge becerileri olarak sınıflandırılır. Koşma, sekme ve galop yer değiştirme becerisi olarak sınıflandırılırken, nesne fırlatma, top sektirme veya topa ayakla vurma nesne kontrolü gerektiren becerilerdir.
#Konuk YazarBirleşmiş Milletler (BM), 2016 yılında 17 başlık altında Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kabul etti ve 2030 yılına kadar hedeflerin gerçekleşmiş olması bekleniyor. Bu maddelerden 6 ve 7’nci maddeler hariç diğer 15 maddenin hepsi, üniversitelerin, sürdürülebilirlik başlığında üstlenebileceği; çevresel, toplumsal, ekonomik ve sosyal boyutları içeren faaliyetler.
#Konuk YazarSundas Hashmi’ye teşhis konduğunda henüz 37 yaşındaydı ve kendini çok sağlıklı hissettiği bir dönemdeydi. Bir gün mutfakta yemek yaparken her şey karardı ve gözlerini açtığında kendini hastanede buldu. Doktoru ona bir nöbet geçirdiğini söyledi. Genç kadının yaşadığı nöbetin sebebi ise deyim yerindeyse kafasının içinde yaşayan bir saatli bombaydı
#Beyin TümörüBaşta yapay zekâ, makine öğrenimi, dijital eğitim ve gelişim platformları olmak üzere “yeni teknolojiler” olarak adlandırılan yöntemlerin, insan kaynakları profesyonellerine stratejik bir güç kazandırdığını söyleyen Açık Holding İK Direktörü Arzu Şafak, “Yeni teknolojiler, insan kaynakları alanını birçok açıdan dönüştürmektedir. İnsan kaynakları yaşanan bu dönüşüme ayak uydurarak, yeni teknolojileri etik ve sorumlu bir şekilde kullanmak zorundadır” dedi.
#Açık Holding- MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin ve Rektör Danışmanı Dr. Caroline Fell Kurban, yapay zekânın yükseköğretime etkisini araştırdı. İki akademisyenin kaleme aldığı, dünyada bu alanda yazılmış ilk uluslararası kitap “ChatGPT’nin Yükseköğretime Etkisi: Yapay Zekâ Devrimini Keşfetmek” birçok ülkede yayımlandı.
#Yapay Zekâİzmir’de yaşayan 19 yaşındaki Selin Karaca, dünyanın en iyi üniversitelerinden tam burslu kabul aldı. Bu üniversiteler arasından Columbia University New York’u tercih eden Selin Karaca, sağlık alanında yapay zeka üzerinde projelerine devam ederek, computer science (bilgisayar bilimi) ve neuroscience (nörobilim) alanında çift anadal yapmayı planlıyor.
#1Anadolu Üniversitesi, Köln Batı Avrupa İrtibat Bürosu öğrenci seçme sınav başvurularının 13 Mayıs 2024 tarihinden itibaren alınmaya başlandığı bildirildi. Başvuru kayıtlarının 24 Haziran 2024 tarihine kadar devam edeceği belirtilerek, seçme sınavının 6-7 Temmuz 2024 tarihlerinde gözetimli çevrimiçi (online) olarak yapılacağı duyuruldu.
#AVRUPADAN HABERİstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hatice Köse, Fransa ve İtalya’daki üniversitelerle iş birliği yaparak serebral palsili bebeklerin tedavisine umut olacak yapay zeka teknolojisi üzerinde çalışıyor.
#İTÜÇocukluğunda disleksi sebebiyle okuma yazmayı unutan, sağı solu karıştıran, sınavların en büyük kabusu olduğunu söyleyen Anesteziyoloji ve Yoğun Bakım Uzmanı, Sağlık Hukuku Bilim Uzmanı Av. Prof. Dr. Dilek Özcengiz'in öğrenme bozukluğu olanları motive edecek hikayesi ile Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Prof. Dr. Burak Doğangün'ün verdiği kritik bilgiler...
#Öğrenme BozukluğuHalk arasında disleksi olarak bilinen öğrenme bozukluklarının görülme sıklığı sandığımızdan çok daha fazla. Dünya genelinde yüzde 4 ila 18 arasında görülen öğrenme bozuklukları en sık okul çağında kendini gösteriyor ancak maalesef hâlâ çok fazla insan bu belirtileri ayırt edemiyor. Öğrenme bozukluklarında dikkat edilmesi gereken önemli işaretler neler? Aileler neler yapmalı? İşte çocukluğunda disleksi sebebiyle okuma yazmayı unutan, sağı solu karıştıran, sınavların en büyük kabusu olduğunu söyleyen Anesteziyoloji ve Yoğun Bakım Uzmanı, Sağlık Hukuku Bilim Uzmanı Av. Prof. Dr. Dilek Özcengiz'in öğrenme bozukluğu olanları motive edecek hikayesi ile Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Prof. Dr. Burak Doğangün'ün verdiği kritik bilgiler...
#DisleksiYabancı dil öğretimindeki etkenleri ‘öğrenen’, ‘öğreten’, ‘öğrenme-öğretme araçları’ ve ‘öğrenme-öğretme ortamı’ olarak dört temel başlık altında toplayabiliriz. Dolayısıyla da karşılaşılan sorunları bu dört başlık alında belirleyebilir ve çözüm önerilerini de buna göre sıralayabiliriz.
#Konuk YazarAdayların kariyer hedeflerini doğrultusunda kendileri için doğru üniversiteyi bulmak için detaylı araştırma yapmalarını öneriyorum. Doğru ve mutlu bir kariyer için üç ana unsurun kesişmesi gerekir: İlk olarak adayın hedefleri, ikincisi sahip olduğu varlıklar ile yetkinlikler ve son olarak dünyanın gittiği yön ve hayatın gerçekleri.
#Konuk YazarıKadınlar özellikle çocuk doğduktan sonraki yıllarda epeyce fedakârlık yapmak zorunda kalıyor. Ancak bu onların hayat boyu ‘saçlarını süpürge edecekleri’ anlamına gelmiyor! İki yıldır bu köşeyi yazan Melis ve Gizem ilk kez kendileri için ne yapabildiklerini ve yapamadıklarını konuştu.
#ÇocukElidor Türkiye, 6 Şubat’ta yaşanan ve 11 ili derinden etkileyen depremlerin hemen ardından Türkiye genelinde başlatılan geniş çaplı dayanışma kampanyalarına, deprem bölgesindeki genç kadınlar için Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) iş birliğiyle açtığı destek merkezleriyle devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikBu yıl 14'üncüsü gerçekleştirilen IDC Türkiye CIO Summit, “Enabling the Digital Economy’s Leaders” teması ile 4-5 Mayıs tarihlerinde, 2 günlük zirve olarak düzenlendi. Zirve, “Dijital Ekonomi” kavramının son birkaç yılda kazandığı ivme ve kurumların, iş modellerini müşterilerin değişen ihtiyaç ve taleplerine hızla adapte etmesiyle bölgesel çapta yaşanan hızlı dijital dönüşüm trendlerine odaklandı.
#IDC Türkiye CIO ÖdülleriÖğrenme, formal ya da informal şekilde gerçekleşebilen kompleks bir beceridir. Sadece okullarla ya da eğitim kurumlarıyla sınırlı olmadan doğası gereği doğumdan ölüme kadar yaşamın hemen her anında ve alanında meydana gelebilir. Öğrenmenin elbette daha sistemli ve arzulanan amaçlar (bireyler ve toplum için gerekli bilgi, beceri, tutum, değer, davranış gibi) doğrultusunda gerçekleşebilmesi için eğitim kurumlarında formal yani planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesi gerekir.
#Konuk YazarGünümüzde dünya genelinde yasal ve kayıtlı olarak 100 milyar dolar değerinde bir küresel endüstri halini alan dijital oyun sektörünün geçmişi tahmin ettiğimizden daha eskilere dayanıyor. 1952 yılında İngiltere’de, Cambridge Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri profesörü Alexander Shafto Douglas tarafından geliştirilen OXO adlı bilgisayar oyunu, pek çok kaynak tarafından dijital oyunların ilki olarak kabul ediliyor.
#Konuk YazarEğitim geçmişten bu yana insan hayatının içindeki en önemli olgulardan biri oldu. Ancak 1980’li yıllar öncesine kadar yöntem, öğretmen, öğretim materyali gibi konulara odaklanan eğitim kavramında, bu dönemden sonra öğrenen odaklı yaklaşım önem kazandı.
#Konuk YazarELEV Eğitim Vakfı Okulları Etiler Kampüsü Ortaokulunun yer aldığı “I’m Learning With S.T.E.A.M” sloganıyla düzenlenen e-Twinning projesi uygulandı. Milli Eğitim Bakanlığı onaylı projede; Türkiye, Azerbaycan, Jordan, Litvanya, Romanya, Latvia ülkelerinden öğrenciler yer aldı. Projede öğrencilerin günlük yaşam problemlerini STEAM becerileri ile çözüm üretmeleri hedeflendi. Bu proje ile 21. Yüzyılın yetkinliklerinin desteklenmesi, öğrencilerin bilimsel düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, STEM disiplinlerinin yenilikçi ve girişimci bireyler olarak benimsenmesini amaçlanarak çalışmalar yapıldı. Küresel ısınma ve iklim krizine dikkat çekebilmek için STEAM teması olarak çevre ve ekolojik sorunlar tercih edildi.
#Sponsorlu İçerik