Rafineri Genel Müdürü Aslı Yorgancıoğlu sektörün geleceği ile ilgili; "Mecra ve içerik çeşitliliği, dijital kanalların oluşturduğu alışkanlıklar, büyüyen pazarda iletişim gürültüsü, ekonomik sebepler vs gibi bir çok sebepten ötürü son 3 senedir tüketicilerin (her mecrada) reklama duyarlılığı ve ilgisi anlamlı şekilde düşüyor. İşimizin olmazsa olmazı dediğimiz ve artık neredeyse klişeleşmiş temel reklam prensipleri şu anda her zamankinden daha önemli hale geldi. Dikkat çekici, dikte etmeden etkileşim yaratan ama aynı zamanda tüketici içgörüsü ile markaya anlam katan ve tabii ki iş hedeflerini aşacak şekilde etkili ve fayda odaklı olmak gibi zorlu bir vazife var her işte önümüzde. Buna hem zaman hem de bütçe kısıtlarını da ekleyince denklem daha da eğlenceli hale geliyor. Öldürmeyen güçlendirir prensibiyle, ezber ve vasatın azalıp, yeni bir akıl ve ses ile üretilmiş daha yaratıcı işleri göreceğimiz bir dönem olacağını düşünüyor ve umuyorum" açıklamasında bulundu.
#RafineriPlasenta Strateji Planlama Yardımcısı Gökay Yıldırım, reklamcılığın değişimini şöyle anlatıyor; "Sadece Türk reklamcılığında değil, tüm dünyada “iyi reklam”ın tanımı değişiyor, kriterleri değişiyor. Türkiye de bundan en hızlı şekilde etkileniyor ve de ayak uyduruyor tabii ki. Dijitalin en sevdiğimiz yanı, anı yaşayabilmek. Sektörün geleceğinde de anı hızlı değerlendirip, iyi kararlar verenlerin başarılı olacağı kesin."
#Gökay YıldırımC-Section Kreatif Direktörü Güldeniz Şeşen yaptığı açıklamada; "Geleneksel reklamcılıkta neyin komik ve ilginç olduğunu daha çok reklamcı belirlerdi ya da belirlediğini zannederdi. Defalarca kez denenmiş formülleri reklamcılık hileleriyle makyajlayıp arkasına yeteri kadar medya yatırımı yaptığınızda da başarılı olduğunuz düşünülürdü. Oysa ki artık ne istediğini bilmese de en azından ne istemediğinden emin olan bir tüketici kitlesi var ve onlar “reklam” izlemek istemiyor. Lafınız ne kadar süslü, oyuncunuz ne kadar ünlü olursa olsun izleyici çoğu zaman “Bana ne?” diyor. Bizim “dijitalleşme” olarak adlandırdığımız ama ortalama tüketiciye hiçbir şey ifade etmeyen bu süreçte, en iyi işleri yine sağduyulu reklamcılar çıkarıyor. Formül ezberlemekten çok, tüketicinin hangi reklama “Bana ne?” demeyeceğini tahmin edenler başarılı oluyor. TV ünlüleri yerine Instagram ünlülerini kullanarak ya da reklam videosunun köşesine hashtag ekleyerek çağa ayak uyduramıyorsunuz yani. İnsanları ve dünyayı iyi tanıyarak uyduruyorsunuz. Geriye sadece detaylar kalıyor" dedi.
#Güldeniz ŞeşenAllianz Türkiye Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir, çalışma hakkında bilgi verdi: “Allianz Türkiye olarak, dijitalleşme odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü üstlenmiş durumdayız. Bu açıdan, teknolojinin getirdiği değişimle birlikte ürün, hizmet ve çözümlerimizde yakaladığımız inovatif bakış açısını iletişim çalışmalarımızda da uyguluyoruz. Ülkemizde reklam sektörünün en prestijli ödül organizasyonlarından biri olan Kırmızı Ödülleri yaratıcı işlerin teşvik edilmesini, bu çalışmaların herkes tarafından duyulmasını ve birlikte kutlanmasını sağlayan bir platform.”
#Okan ÖzdemirKırmızı Dijital ’de “En İyi Dijital Reklam” kategorisinde ve Kırmızı Kampanya’da “En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Kampanyası” kategorisinde Vestel “Viziizle – Dünyanın ilk Bumper AD Dizisi” aynı zamanda Kırmızı Dijital’de büyük ödül Kıpkırmızı’yı kazanan Concept'in Kreatif Direktörü Kerem Özkut yaptığı açıklamada "Yaratıcılık yarışmalarını önemsiyoruz. Özellikle müşterilerimizin işlerine de yarayan, ticari başarı amacıyla yapılmış işlerin ödüllendirilmesi bizim için önemli. Hem ajans içinde hem ajans dışında çıtayı yükseltmek adına çok yararı olduğunu düşünüyoruz" ifadesinde bulundu.
#Kırmızı ÖdülleriHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri sektörün en uzun soluklu organizasyonlarından biri olarak 15. yılında görkemli bir törenle sahiplerini buldu. İletişim dünyasının buluştuğu gecenin teması ‘değişim’ oldu. 5 ayrı yarışmada 66 ödülün sahibini bulduğu törende Türkiye’nin en yaratıcı ajansları ve reklam verenleri ödüllendirildi.
#GazetehaberleriHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 15. yılında reklam dünyasını daha iyiye teşvik ve motive etmek amacıyla ‘değişim’ temasıyla gerçekleştiriliyor. Sektörün deneyimli isimlerinden oluşan 82 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi, başvuruları değerlendirme süreci öncesinde ilk kez bir araya geldi.
#GazetehaberleriHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 15. yılında reklam dünyasını daha iyiye teşvik ve motive etmek amacıyla ‘değişim’ temasıyla gerçekleştiriliyor. Sektörün deneyimli isimlerinden oluşan 82 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi, başvuruları değerlendirme süreci öncesinde ilk kez bir araya geldi.
#Kırmızı ÖdülleriReklam ve pazarlama alanında Türkiye’nin en önemli organizasyonlarından biri olan Kırmızı Ödülleri için geri sayım başladı. 19 Mart tarihine kadar başvuruların alınacağı ödüllerle ilgili yenilikleri ve beklentileri Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu üyesi Zeynep Tandoğan ve Kramp Ajans Başkanı ve Kırmızı Jüri Başkanı Ahmet Akın değerlendirdi.
#Kırmızı ÖdülleriReklam sektörünün en prestijli törenlerinden biri olarak kabul edilen Kırmızı Ödülleri, bu yıl 15. yılını kutluyor. 15 yıldır büyük bir gururla sektörü en iyiye teşvik eden Kırmızı Ödülleri yenilenen kategorileri ve yaratıcı organizasyonlarıyla bu yıl da sektöre imzasını atmaya hazırlanıyor.
#Kırmızı ÖdülleriVolkswagen için hazırladıkları “Volkswagen & Bein Digiturk: Dünya'nın İlk TV Remarketing Uygulaması” çalışması ile Kırmızı Dijital /En İyi Dijital Mecra Kullanımı kategorisinde Kırmızı kazanan Mediacom Strateji Başkanı (CSO) Özlem Ergazi, ödüle giden süreci anlattı.
#Kırmızı ÖdülleriKırmızı Dijital’de Allianz Global Assistance için hazırladığı “Allianz Yolda” çalışması ile “En İyi Viral Video” ve Opet Petrolcülük için hazırladığı “Araç Kullanırken Gözünüz Yolda Olsun” çalışması ile “En İyi Mobil Reklam” kategorilerinde Kırmızı ödülü kazanan Pure Kreatif Direktörü Öncü Doğu Gürsoy, projeleri hakkında bilgi verdi.
#Kırmızı DijitalMindshare Müşteri İlişkileri Başkanı (CCO) Aslıhan Anarat, Unilever-Knorr Programatik Açıkhava ve Cornetto Son Şans çalışmaları ile Kırmızı Dijital / En İyi Açık Hava veya Etkinlik Bağlantılı Reklam ve En İyi İnovatif Teknoloji Çözümü kategorilerinde Kırmızı kazanma hikayelerini anlattı.
#Kırmızı ÖdülleriKırmızı Basın, Kırmızı Dijital ve Kırmızı Kampanya kategorilerinde Türkiye İş Bankası, Unilever ve Vodafone Türkiye ile ödül alan Tribal Worldwide İstanbul Ajans Başkanı & Yaratıcı Yönetmeni Arda Erdik, Türk reklam sektöründe yaratıcılık ve sektörün geleceği hakkında açıklamalarda bulundu. Erdik kendilerine ödüle götüren 5 farklı reklam filminin de hikayesini paylaştı.
#Unilever14. Kırmızı Ödülleri’nde Uluslararası Af Örgütü için yaptıkları “Cezasızlık” isimli çalışma ile Jüri Özel Ödülü ve Netflix için hazırladıkları “2 Tweet’li Lansman” çalışması ile Kırmızı Dijital / En iyi gerçek zamanlı iletişim kategorisinde ödül kazanan 4129Grey Yaratıcı Yönetmeni Görkem Yeğin Mert ve Kreatif Grup Başkanı Alperen Altınöz çalışmalarının hikayesini anlattı.
#NetflixBu yıl Kırmızı Dijital/Online Reklam Filmi kategorisinde Yapı Kredi Heroes Club Porsuk çalışması ile Kırmızı ödülünü de aldıklarını hatırlatan Rafineri Kreatif Direktörü Kerim Gürsel, şunları anlattı: “Yapı Kredi Heroes Club, gençleri profesyonel hayata hazırlayan bir eğitim programı. Aldıkları eğitimle kariyerlerine bir adım önde başlayan Heroes Club’lı gençlerin, rakiplerine göre daha şanslı olduklarını esprili bir dille anlattığımız bir kampanya hazırladık. Üç filmden oluşan kampanyanın bu yıl Online Offline kategorisinde ‘En İyi Online Reklam Filmi’ ödülünü Porsuklu filminde aldık.”
#Heroes Club PorsukBu yıl 14’üncüsü düzenlenen reklam sektörünü kucaklayan Kırmızı Ödülleri’nin 15’incisi için çalışmalar başladı. Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan, “Amacımız yaratıcılığı desteklerken yarışma ve etkinlik olarak kendi adımıza da yaratıcılığı elden bırakmamak” dedi.
#Zeynep TandoğanReklam sektörünün kalbi bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Kırmızı Ödülleri’nde attı. Törende, Kıpkırmızı Basın ödülünü TBWA, Kıpkırmızı Bölge ödülünü Ideart, Kıpkırmızı Dijital ödülünü Manajans Thompson, Kıpkırmızı Zanaat ödülünü Rafineri Reklamcılık, Kıpkırmızı Kampanya ödülünü de TBWA aldı.
#GazetehaberleriReklam ve pazarlama alanında Türkiye’nin en önemli organizasyon-larından biri olan Kırmızı Ödülleri için geri sayım başladı. 17 Nisan tarihine kadar başvuruların alınacağı ödüllerle ilgili yenilikleri ve beklentileri Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan ve Jüri Başkanı Faika Ergüder değerlendirdi.
#Kırmızı Ödülleri13. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı’yı Audi için hazırladığı ‘Cehennem’ başlıklı reklamla Tribal Worldwide İstanbul kazandı. Kırmızı Bölge’nin Kıpkırmızı ödülü Antalya merkezli Graphx’e, Kırmızı Dijital’in Kıpkırmızı’sı ise Plasenta Conversation Agency’ye gitti.
#Ödül