Güncelleme Tarihi:
Reklamlarınızda yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor, ne kadar önemli?
Yaratıcılık, ortaya çıkan işin rakiplerinden sıyrılması için son derece önemli. Bu yüzden her iletişimimizde en doğru mesajı en doğru kitleye en doğru mecrada vermek kadar, bu mesajın en yaratıcı şekilde sunulmasına da çok önem veriyoruz.
Zaten bunu yapınca da Heroes Club kampanyasında olduğu hem sektörel anlamda ses getiren hem de başvuru sayısını 2 katına çıkararak başarı hikayesine dönüşen işler ortaya çıkıyor.
Reklam yaratıcılığı ödülleri sektöre ne katıyor, ne kadar önemli, ajansınızın yaratıcılık ödülü kazanması ne kadar önemli?
Bir önceki soruda da değindiğimiz gibi biz yaratıcılığa olursa iyi olur değil, olmazsa olmaz gözüyle bakıyoruz. Rafineri’yle uzun zamandır devam eden ilişkimizin temelinde de bu konuda kimyamızın uyuşması yatıyor zaten.
Bizim için her zaman en büyük ödülün marka ve ajans ekiplerimizin birlikte etkili işler yapması olduğunu söylememiz lazım. Ancak bu etkili işler bir de somut ödüllerle taçlandığında, bir sonraki işimiz için önemli bir tatmin ve motivasyon kaynağına dönüşüyor. Bu açıdan reklam yaratıcılığı ödüllerini sektör için çok faydalı görüyoruz.
Heroes Club Porsuk çalışması ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?
Yapı Kredi Heroes Club, gençleri profesyonel hayata hazırlayan bir eğitim programı. Aldıkları eğitimle kariyerlerine bir adım önde başlayan Heroes Club’lı gençlerin, rakiplerine göre daha şanslı olduklarını esprili bir dille anlattığımız bir kampanya hazırladık. Üç filmden oluşan kampanyanın bu yıl Online Offline kategorisinde “En İyi Online Reklam Filmi” ödülünü alan Porsuklu filminde, sinirli bir patronun odasına dosya bırakmak için giren gergin bir stajyer görüyoruz.
Gencin şansına, patronun da kendisi gibi fanatik Porsukluspor taraftarı çıkmasıyla hikayenin akışı değişiyor. İş hayatında başarılı olmak için ya bu genç kadar şanslı ya da Heroes Club’li olmak gerektiği mesajıyla filmimiz bitiyor.
Filmimiz her başarılı işte olduğu gibi, müşteri ekibi, ajans ve prodüksiyon şirketinin çok iyi bir sinerjiyle çalışmasıyla ortaya çıktı ve “Porsuku Por Por” tezahüratı ile çok kısa sürede dillere pelesenk olmasının yanı sıra Heroes Club başvurularını bir önceki yılın iki katına çıkardı.
Türk reklam sektörünü uluslarası arenadaki gelişmeler ışığında nasıl değerlendiriyorsunuz?
Son zamanlarda uluslararası arenada öne çıkan işlerin teknoloji ve özellikle data kullanımını yaratıcılıkla birleştiren işler olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla teknolojik gelişmelerle daha çok haşır neşir olan ülkelerin bu konuda bir avantaja sahip olduğunu söyleyebiliriz. Ne var ki, aynı teknolojik gelişmeler, evrensel bilgi akışına da inanılmaz bir hız kazandırdı ve yaratıcı üretimde coğrafi sınırları büyük ölçüde kaldırdı. Yani, iyi bir fikir dünyanın herhangi bir yerinden çıkabiliyor ve dünyanın herhangi başka bir yerinde takdir görebiliyor.
2 yıl önce ülkemizden de bir Grand Prix çıktığını düşünürsek, dünyaca takdir gören iyi fikirler üretebilme konusunda bizim de yüksek bir potansiyele sahip olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz.