Türkiye, Barselona’daki dünyanın en önemli deniz ürünleri fuarında tüm ülkelerin sofrasına girmeye aday olduğunu gösteren milli bir katılım gösterdi. Norveç standının karşısında tanıtım yaparak bu konuda rekabetçi olduğunun altını çizdi. İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, “Levrek ve çipura ihracatında dünya birincisiyiz. Somonda da artık baş gösteriyoruz. Henüz yolun çok başındayız ama korkusuz bir rakibiz. En büyük alıcımızın Japonya olması da kalitemiz için önemli bir gösterge. Zaten fuarda da alıcılardan başımızı kaldıramadık” dedi.
#Türk BalığıSarımsak bizim mutfağımızda oldukça önemli bir yere sahip. Hem yemeklere lezzet veriyor hem de sağlığımıza sayısız faydası var ancak dönem dönem sarımsakla ilgili tartışma yaratan haberler gündeme geliyor. Şimdi de Çin sarımsağında insan dışkısı iddiası ortaya atıldı. Uzmanlar, Çin sarımsağının ciddi sağlık sorunlarına neden olabileceği konusunda uyarıyor. Peki Çin sarımsağı ile yerli sarımsağı nasıl ayırt edeceğiz? Kaliteli sarımsak nasıl anlaşılır? Çin sarımsağı tüketimi hangi sağlık sorunlarına neden olabilir? Uzmanlarla konuştuk.
#SarımsakAvrupa’nın 14 Şubat Sevgililer Günü için ihtiyaç duyduğu karanfillerin önemli bölümünü Antalya karşıladı. Ağırlıklı olarak kırmızı ve koyu pembe renkte 70 milyon dal kesme çiçeğin Avrupa’nın 30’a yakın ülkesine ihraç edildiğini belirten Orta Anadolu Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (OAİB) Başkanı İsmail Yılmaz, bu yıl Sevgililer Günü ticaretinden 7 milyon dolar gelir elde edildiğini söyledi.
#14 ŞubatKüresel atıştırmalık pazarı büyüme trendinde. Şölen Çikolata’nın CEO’su Erdoğan Çoban’ın verdiği bilgilere göre en hızlı büyüme ise kaplamalı çikolata ve kek pazarında. Çoban, bu büyümeyi araştırma şirketleriyle tartıştıklarını belirtiyor, ‘‘Dünyada ciddi bir enflasyon var. Bizim ürünler ulaşılabilir kaldı. Gerektiğinde öğün bile olabiliyor’’ diyor. Büyüyen dünya pazarında hedeflerini de büyüten şirket, kapasiteyi yüzde 70 artırmak için kolları sıvadı.
#Şölen ÇikolataSıcaklarla birlikte klima satışları hareketlendi. Uzmanlar temmuzdaki fiyat artış beklentisi nedeniyle tüketicilerin ilgisinin arttığını söyledi. En uygun ve doğru seçenekleri araştıran tüketicilere ise “Önemli olan enerji verimliliği. Doğru ürünü seçerken dikkat edin” uyarısını yaptı.
#KlimaBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelAtık sorunu çağımızın en büyük problemlerinden biri ve bu alanda çözüm üreten markaların sunduğu çözümler hayati önem taşıyor. ACO Recycling, sürdürülebilirlik alanında yıllardır kendini geliştiren ve dünyanın yakından tanıdığı, büyük bir marka. Şimdi de merkezlerinde Türkiye var!
#Sponsorlu İçerikİnşaatçılarla çimentocuların tartışmasında çimento sektörünün yüzde 94’ünü temsil eden TÜRKÇİMENTO’dan yanıt geldi. Birlik Başkanı Fatih Yücelik, “150 metrekare bir evde çimento maliyeti yüzde 3. Biz, tonu 35 dolara dünyanın en ucuz çimentosunu satıyoruz. Bize en yakın, 70 dolarla Çin satıyor. İç pazara maliyetin altında satıyoruz. Çok üstümüze geliyorlar. İnşaatta diğer maliyetler içerisinde en az çimentonun fiyatı arttı. İhracat kısıtlaması gündemde. Biz artık fabrikaları devretmeye hazırız. İnşaatçılar daire fiyatında yüzde 50 indirim yapsın söz veriyoruz çimentolarını bedava vereceğiz” diye konuştu.
#ÇimentoBisikletliler Derneği Başkanı Suyabatmaz, kalabalık şehirlerdeki çevre sorunlarının önlenmesi için bisiklet kullanımının yaygınlaşması gerektiğini belirterek, "Şehirlerdeki karbon salımının önüne ancak böyle geçilebilir." dedi.
#Bisikletİlk günden beri dış pazarda Türkiye’nin ancak ‘özellikli’ ürünlerle başarı kazanabileceğini savunduklarını belirten Alhatoğlu Zeytinyağları’nın ortaklarından Mustafa Alhat, buna örnek olarak ürettikleri “Kidsolio” zeytinyağıyla ilgili de bilgi verdi.
#İzmirAntalya Valisi Münir Karaloğlu, 2019'da kente gelen 16 milyon yabancı turistin her birine tek tek ulaşılıp 'Stayhome, dream Antalya: Evde kal, Antalya'yı hayal et' mesajı gönderileceğini söyledi. Corona Virüsten en çok etkilenen sektörün turizm olduğunu aktaran Karaloğlu, "Ama herkes şunu bilsin ki bu krizden en hızlı çıkacak sektör de turizm olacak" dedi.
#Antalya“Dünyada otomotiv teknolojisi bambaşka bir yöne giderken, bizim de vergi sistemimizi, teşvik ve ihale uygulamalarımızı, artık bu 1.6 altı/üstü ‘takıntısından’ kurtarmamız acilen gerekmektedir“ yorumunu yapan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Önerimiz devletin toplam vergi gelirini etkilemeden mevcut sistem yerine yeni vergi sistemine geçilmesidir” diye konuştu.
#YazarlarBESİN değeri ve eşsiz lezzeti ile ünü ülke sınırlarını aşan Türk kestanesi, 2018 yılında ihracat rekoru kırdı. İhracatta önceki yılı yüzde 17’lik artışla tamamlayan kestaneye enÿfazla talep ise İtalya’dan geldi. Türk kestanesi İtalya’nın yanı sıra Almanya ve Lübnan’ın da aralarında bulunduğu 32 ülkeye daha gönderildi.
#KestaneBir yakınının onu teşvik etmek amacıyla verdiği kapya biberlerle pazara adım attı. Pazarcılığın ardından toptancılık yaptı. Yatırım amaçlı küçük bir tarla aldı. Çevrede bulunanların da satma isteği üzerine alanını genişletti. Bir profesörün sözlerinden etkilenerek, organik tarım üretimine başladı. Bugün 200 dönüm üzerinden yaklaşık 80 çeşit üretim gerçekleştiren Şaban Burhan Çiftliği Kurucusu Şaban Burhan, ilerleyen zamanda entegre tesis kurmayı hedeflediğini söylüyor.
#Bursa