Güncelleme Tarihi:
ZEYTİN ve zeytinyağı sektörünün güçlü aktörlerinden Alhatoğlu, “özellikli” ürünleriyle sektörde fark yaratıyor. Türkiye’nin çok sevilen birçok zeytinyağı markasının da üreticisi olan Alhatoğlu, 7’den 70’e her yaştan tüketicinin damak tadına uygun özellikli zeytinyağı markaları serisiyle de ilgi çekiyor. Alhatoğlu Zeytinyağları’nın ortaklarından Mustafa Alhat, “Tüketicilere en iyi ve en kaliteli zeytinyağını, en ulaşılabilir rakamlarla sunmak için büyük emek gösteriyoruz. Tüketicilerin zeytinyağı konusunda bilinçlendiği bu dönemde tercihlerini bizden yana kullanmaları tüm senenin yorgunluğuna değiyor” dedi.
GÖZÜMÜZ GİBİ BAKIYORUZ
Alhatoğlu özel serilerinin lezzet sırrının “iyi tarım uygulaması-bilinçli üretim” olduğunu söyleyen Mustafa Alhat, “Hasat sırasında daneleri zedelememek için vurmadan, tek tek elle topluyor, hava alan kasalarla taşıyoruz. Ağaçlarımıza gözümüz gibi bakıyoruz. Akhisar’da 5 farklı zeytin çeşidi yetişiyor. Kimini yeşil, kimini siyahlaşınca topluyoruz. Yeşil zeytinlerin yağları ‘erken hasat’ olarak tabir edilen buruk-acı lezzette, siyah işlenen zeytinlerin yağları ise daha yumuşak oluyor. Her zevke hitap eden farklı markalarla satışa sunduğumuz zeytinyağlarını bu çeşitlilik sayesinde elde ediyoruz” diye konuştu.
AR-GE’DEN MAKARNA ÇIKTI
Pandemi sürecinde bağışıklık sistemini destekleyen zeytinyağına olan talep artışıyla üretime hız verdiklerini belirten Alhatoğlu Zeytinyağları’nın ortağı Alper Alhat ise ayrıca AR-GE çalışmalarına da ara vermeden devam ettiklerini belirtti. Bu doğrultuda son olarak besin değeri yüksek iki ürünü bir araya getirip geleneksel yöntemlerle Olive Works Zeytinli Makarna’yı ürettiklerini belirten Alper Alhat, “Böylece sofraların vazgeçilmezi makarnanın ‘daha lezzetli ve sağlıklı’ tüketilmesini sağladık” dedi.
GENÇLERE İHTİYACIMIZ VAR
Üreticiler olarak her yıl kaliteli ürün ve yüksek verim hedeflediklerini belirten Alper Alhat, şöyle devam etti: “Hedeflerimizin yanına yeni pazarlama fikirlerini de koyarak, ürünümüze katma değer kazandırıp üreticimize fayda sağlamak istiyoruz. Bu fayda için farklı düşünen ve iyi yetiştirilmiş gençlere ihtiyacımız var. Zeytinciliğin geliştirilmesinde bilimsel ayak eksik kalmamalı. Bu eksiğin, Akhisar’a kurulacak Ziraat Fakültesi ile tamamlanabileceği düşüncesindeyiz.”
ÜLKENİN SAĞLIĞI İÇİN BUNU YAPMALIYIZ
SAĞLIKLI nesillerin gelişimine de katkıda bulunacaklarını dile getiren Alper Alhat, “Türkiye’deki ağaç varlığı dünyada ilk 5’lerde. Tüketimde ise zeytin üreten ülkeler arasında en sonuncuyuz. Çiftçiye destek olalım, üretimi arttıralım ama diğer taraftan da tüketiciyi bilinçlendirmek zorundayız. Ülkenin sağlığı için bunu yapmalıyız. Bitkisel yağ yerine zeytinyağı kullanırsak sağlık giderlerinde büyük bir düşüş yaşanacak. 20 yılda ülke sağlığını büyük bir değişime sürükleyebiliriz. Sadece yağ tüketimimizi 2 kilogramdan 5 kilograma çıkarırsak bu Türkiye’yi değiştirecek” dedi.
KDV İNDİRİMİ TÜKETİMİ ARTIRIR
ZEYTİN ve zeytinyağında dünyada üretilen 100 milyon ton bitkisel yağın sadece 3 milyon tonunun zeytinyağı olduğuna dikkat çeken Alper Alhat, şu değerlendirmeyi yaptı: “Zeytinyağı, sağlıklı bir ürün ve yıllardır en iyisini üretmek için çabalıyoruz. Böyle değerli ve az bulunan bir ürünün diğer ucuz bitkisel yağlardan fiyat yönüyle bir dezavantajı var. Burada devletimizden pozitif ayrımcılık bekliyoruz. Eğer perakende satışlarda KDV yüzde 1’e indirilirse üretici fiyatı ile tüketici fiyatı yaklaşır kayıt dışı satışlar azalır Türk halkının sağlıklı gıdaya daha uygun fiyatla ulaşması sağlanır.”
EN İYİCİ İÇİN MÜCADELE
PANDEMİYE karşın üreticilerin zeytinlerine büyük emek verdiklerini ve her zamankinden çok daha iyi baktıklarını belirten Alper, Alhat, “Ağaçlarımız da emeklerimizin karşılığını verdi, en kaliteli yağı tüm zorluklara rağmen tüketicilerimizle buluşturmuş olmanın haklı gururunu yaşıyoruz” diye konuştu. Vatandaşa en iyi ve en sağlıklı zeytinyağını sunmak için hiç bir fedakarlıktan kaçınmayacaklarının altını çizen Alhat, “Elimizden gelenin fazlasını yapıp, en iyisini üretmeye devam edeceğiz. Daha zeytine dair yapılacak çok şey var” ifadelerini kullandı.
ÇOCUKLARA ÖZEL ZEYTİNYAĞI
İLK günden beri dış pazarda Türkiye’nin ancak ‘özellikli’ ürünlerle başarı kazanabileceğini savunduklarını belirten Mustafa Alhat, buna örnek olarak ürettikleri “Kidsolio” zeytinyağıyla ilgili de bilgi verdi. Zeytin ağacının meyvesi olgunlaşıncaya kadar kuşları uzak tutmak için polifenol salgıladığını belirten Alhat, “Polifenolun sağladığı acı ve keskin lezzet yetişkin gurmeler için keyif vericidir ancak damak tadı olarak ve hassas bünyeleri açısından çocuklar bu tadı sevmeyebiliyor. Bu yüzden onlar için ürettiğimiz bu yağı, ne erken ne de geç ‘tam zamanında hasat’ ediyoruz. Özenle işleyerek elde ettiğimiz Kidsolio’yu, çocukların seveceği sevimli zeytin karakterleriyle bezenmiş ambalajlarda sunuyoruz” diye konuştu.
YOL HARİTASI NİTELİĞİNDE MUTFAK
ALHATOĞLU Zeytinyağları sosyal medyada Youtube, Facebook, Instagram üzerinden de yayına başladı. Sosyal medyada açılan Alhatoğlu Zeytinyağları Mutfağı’nda, zeytin ve zeytinyağlı yemeklerin eşsiz tarifleri paylaşılıyor. Bu mutfak, sağlıklı yemeklerin nasıl yapıldığını gösteren bir yol haritası niteliğinde. Üstelik tarifler herkesin evinde olan malzemelerden oluşuyor.
MARKA KENT AKHiSAR
ZEYTİN ve zeytinyağından salçalık domatese, turşudan mısıra kadar her türlü sebze ve meyvenin üretim merkezi olan 60’dan fazla ülkeye ürünlerini ihraç eden Akhisar, tarımsal üretim açısından önde gelen merkezler arasında yer alıyor. Akhisar’ın iç ve dış pazarda hedeflenen verimliliğe sahip olduğunu belirten Alper Alhat, “Zeytin ve zeytinyağı başta olmak üzere ilçemizde yetiştirilen ürünlerimizi rekabet gücüne sahip, bilinçli üreticiler ile en iyi şekilde tanıtmak ve her ürünümüz açısından Akhisar’ımızı marka şehir haline getirmek için çalışıyoruz” diyerek, Akhisar’ın marka değerini aktardı.