Türk gastronomisinin geleceği için kafa yorarken eğitimin öneminden bahsediyoruz. Kaliteli sektör okulları ve üniversitelerin gastronomi bölümlerinin artmasıyla birlikte yeni şefler dünyadaki meslektaşlarıyla aralarındaki farkı kapatıyor, şef restoranlarının ve yemeklerin kalitesi artıyor. Öte yandan kalifiye servis elemanı sıkıntısı devam ediyor. Peki, ne oldu da servisiyle öne çıkan Türk restoranlarındaki sorun bu kadar büyüdü? Komisinden müdürüne, pek çok arkadaşımla konuyu masaya yatırdım.
#PandemiGastronomiyi turizmde sürdürülebilir bir ekonomik büyüme modeli olarak ülke gündemine taşımayı hedefleyen Turizm, Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD), bu kapsamda Türkiye’den ve diğer ülkelerden sektör profesyonellerini, gastronomi meraklılarını ve alanında ünlü isimleri, 11 Mayıs’ta Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenleyeceği 3. Global Gastroekonomi Zirvesi’nde bir araya getiriyor.
#GastronomiDünyanın dört bir yanından gastronomiye yön veren isimler, 3. Global GastroEkonomi Zirvesi için İstanbul’da buluşuyor. Turizm, Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği’nin (TURYİD) ev sahipliğinde gerçekleştirilecek zirve, 25 Mart’ta düzenlenecek. Bu yıl “Gastronomi Her Yerdedir!” temasıyla organize edilecek zirvede, sektör profesyonelleri ve gastronomi meraklıları; gastronomi dünyası, gastronominin ekonomi, turizm, diplomasiye yansımaları ile Türk mutfağının daha iyi tanınabilmesi konularında bilgi ve deneyimlerini paylaşacak.
#Rota TrakyaYakın geçmişin sözlü yasası “Tabağı boş göndermek olmaz”, artık dünyada anlam kazanıyor. 2. Global GastroEkonomi Zirvesi’nde tanıştığımız ‘gastrodiplomasi’ kavramına bu gözle bakmak da mümkün. Kültürlerarası iletişimin yeni aktörlerini uzmanlardan dinledik.
#Global Gastroekonomi ZirvesiTÜRKİYE gastronomisinin geleceği 1. Global Gastroekonomi Zirvesi’nde konuşuldu. Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) öncülüğünde düzenlenen zirvede pideden pastırmaya siyez bulgurundan Türk peynir çeşitlerine kadar birçok konu masaya yatırılırken Peru’dan Güney Kore’ye yaratılan başarı örnekleri yabancı konuklar tarafından paylaşıldı. 1500’ün üzerinde katılımcının olduğu zirvede gastronominin Türkiye’nin tanıtımı, ihracatı ve cari açığı için “ilaç” olabileceği vurgulandı.
#TURYİDTurizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) tarafından 29 Mart’ta Türkiye’nin ilk ‘Global GastroEkonomi Zirvesi’ düzenleniyor. TURYİD Başkanı Kaya Demirer, “Türkiye’nin 2023 turizm hedefi 50 milyar dolar. Turist başına ortalama 670 dolarda kalırsak, bu hedefe ulaşamayız. Oysa gastroekonomiyle öne çıkıp bu geliri 1250 dolara çıkarırsak 65 milyar doları yakalayabiliriz” dedi.
#Gazetehaberleri