Kuzey Irak Bölgesel Yönetimi’nin başkenti Erbil, Divan Otel içinde açılan Beymen sayesinde lüks markalara kavuştu. Bir ay önce açılan mağazada en çok ilgiyi en pahalı markalar çekiyor. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Dünya markalarını bilen, takip eden kitle buraya gelmemize çok memnun oldu” dedi.
Önceki hafta zeytinyağı başta gıda ürünlerinde yapılan tağşiş ve taklitler, gencecik 2 kadın, İkbal Uzuner ve Ayşenur Halil’in Semih Çelik tarafından vahşice katledilmesi, inceller, bir başka katil Cem Garipoğlu’nun mezarının açılması en çok konuşulanlar arasındaydı.
#Dubai ÇikolatasıFiyatların rakip ülkelere göre pahalı kalmasından dolayı sipariş kaybı yaşayan sanayici, hammaddedeki koruma önlemlerinin makul seviyeye indirilmesini talep etti. Bunun gerçekleşmesi durumunda fiyatlarda yüzde 25 gerileme yaşanacağı belirtildi.
#Spor Ayakkabı2023 yılının ihracat şampiyonları ödüllendirildi. TİM’in 31’inci genel kurul toplantısı ve ‘İhracatın Şampiyonları’ ödüllerinin verildiği törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve bakanlar katıldı. TİM Başkanı Gültepe, küresel ticaretin 1.1 trilyon dolar daraldığı 2023’te Türkiye’nin 357 milyar dolarlık ihracata imza attığının altını çizdi. Gültepe konuşmasında yılın ilk 5 ayında ihracatın yıllık yüzde 4.5 arttığına dikkat çekti.
#TÜRKİYE İhracatçılar MeclisiAyakkabı sektörünün başı taklit ürünlerle dertte. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, özellikle Anadolu’da artık mağaza raflarının yüzde 60-70’inin çakma (sahte, taklit) ürünlerle dolduğunu söylüyor. Vergi ve istihdam kayıpları hesaplandığında, taklit ürünlerin Türkiye’ye yıllık maliyetinin en az 30 milyar lirayı bulduğunu söyleyen İçten, “Bu firmalar bu kalitede kendilerini geliştirmişlerse, orijinallerini üretmeleri konusunda bir programı devreye almalıyız” dedi.
#Ayakkabı SektörüEkmekten deterjana bebek bezinden oyuncağa, marketlerden aldığımız neredeyse tüm paketli ürünlerin üzerinde barkodlar var. Üstelik dünyanın neresine gidersek gidelim, barkodlar aynı şekilde çalışıyor, aynı şeyi anlatıyor. Peki bu siyah beyaz çizgilerin nereden çıktığını biliyor muydunuz? İşte barkodların sizi şaşırtacak ilginç tarihi...
#BarkodTürkiye turizminin ciddi bir fiyat baskısı yaşamaya başladığını söyleyen Cornelia Diamond Golf Resort & Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, “Kendi ülkesinde 300 Euro’luk oda kahvaltı konaklamayı normal bulan Avrupalı bizde en lüks otellerde 150-200 Euro’yu kabul etmiyor. ‘Fiyatı düşür kötü hizmet ver önemli değil’ diyor. Ekonomik paketler çok hızlı satılırken lüks ürünlerin yanına yaklaşmıyorlar. Markalarımızı tehlikeye atıyorlar” dedi. Cornelia De Luxe Resort Genel Müdürü Ali Şahin ise, “Bir golfçü burada ortalama 1500 Euro harcıyor, yoğun aylarda bu 3 bin Euro’ya kadar çıkıyor. Katma değer bu alanlarda” şeklinde konuştu.
#Cornelia Diamond Golf Resort & SpaGenç kadın dünyanın en önemli moda etkinliklerinden biri olan Paris Moda Haftası'na katılmıştı. Bir sosyal medya fenomeniydi ve alanı da zaten modaydı. Orada olup bitenleri takipçileriyle paylaşmak ve moda dünyasındaki yenilikleri yansıtmak amacındaydı.
#Paris Moda HaftasıTatil bitti, eylül geldi. Şimdi okul zamanı. Veliler giysi, kitap ve kırtasiye alışverişi için hazırlığa başladı. Bu hafta 13 yaşındaki Bilge’nin annesi, ekipten arkadaşım Gülay Barbaros Altan’la alışverişi daha uyguna yapabilmenin yollarını ve tutumlu olmak yerine tutumlu çocuk yetiştirmenin önemini konuştuk.
#OkulHyatt Regency, dünya markası oteller zinciri ve Türkiye’de beşini İstanbul’da açtıktan sonra altıncısını İzmir’de açma kararı alıyor. Muhteşem bir otel. Tüm körfeze hakim manzarası, merkezi lokasyonu, hizmet kalitesi, lüks detaylar, konfor ve bence en önemlisi sanatın otelin her noktasında en çarpıcı haliyle karşınıza çıkmasıyla açık ara farkla ‘ben buradayım’ diyor.Hyatt Regency Otel’in Genel Müdürü, yılların tecrübeli ismi Zafer Canbaz ve İstanbul’dan röportajımız için özel gelen otelin ve Orjin Grub’un sanat danışmanı Damla Keseli ile bir araya geldim. Tüm bu organizasyonda sevgili Pazarlama Müdürü Gözde Kaydırak’ın emeğini es geçemem.
#1Rixos Otelleri’nin sahibi Fettah Tamince’nin ‘Benim için ticari bir projenin çok ötesinde’ dediği Tersane İstanbul’da geri sayım başladı. İstanbul’un yeni merkezinin Haliç olacağını söyleyen Tamince, “Tersane İstanbul tamamen bittiğinde tek başına İstanbul’a milyonun üstünde artı turist getirecek” diyor. Tamince ayrıca ilk şubesini Tersane İstanbul’da açacağı yeni otel markasının turizmde tüm kuralları altüst edeceğini belirtiyor.
#Fettah TaminceTürkiye perakende sektörünün ‘ağabeyi’ olarak anılan Abdullah Kiğılı, zor günlerin geride kaldığını, piyasada ‘güzel bir esinti’ başladığını söylüyor. Yurtdışında pek çok ülkede sıkıntılar olduğunu ifade eden Kiğılı, ‘‘Yabancı geldiğinde ‘siz bu krizleri bu kadar kısa zamanda nasıl atlatıyorsunuz’ diye şaşırıyor. Dünyada krizleri en iyi çözen ülke Türkiye. Türk vatandaşına krizler vız geliyor. Yabancılara kurs verecek seviyedeyiz’’ diyor.
#Abdullah KiğılıPerakende sektöründe 3 haneli büyümelerin sürdüğünü söyleyen İpekyol Group CEO’su Uğur Ayaydın, ‘‘En büyük sorun insan kaynağı sıkıntısı. Bütün şirketlerin ücret politikalarını sıfırdan masaya yatırması gerekiyor. Devlet asgari ücret artışlarıyla bunu teşvik ediyor. Biz 2024’te çalışanlarımıza 3 ayda bir zam yapmayı düşünüyoruz. Çünkü piyasa bize bu gücü veriyor’’ dedi.
#İpekyolTürkiye’de adeta bir suşi çılgınlığı yaşanıyor. Sürekli yeni suşi restoranları açılıyor, oteller suşi şeflerini transfer ediyor, mönülere yeni ürünler ekleniyor. Sektör temsilcileri ise ete göre daha ucuz olan suşinin Türk müşteriler tarafından çabuk sevildiğini ve artık bu kültürün benimsediğini ifade ediyor. Ayrıca suşili mönülerin milyonlarca turist için de önemli bir alternatif olduğu vurgulanıyor.
#SuşiAnneler Günü kampanyalarının en büyük farkı sadece hediye değil genel ihtiyaçların karşılanması için de bir fırsat olarak görülmesi. O nedenle mağazalar geniş çaplı kampanyalarına daha yüksek talep alıyor. Bu yıl ise tüm gruplarında en çok talep gören ürünler airfryer ile robotlar oldu. Teknosa satışların geçen aya göre iki kat arttığını belirtirken Arzum’un patronu Murat Kolbaşı, dik süpürgelere ilginin de yüksek olduğunu belirtti.
#Anneler GünüLüks turizm deyince akla hemen özel destinasyonlarda yıldızı bol oteller, özel ulaşım imkanları gelse de artık durum sadece bunlardan ibaret değil. Lüks turizm gösterişten, pahalı şeylerden deneyime kaymış durumda. Lüks tanımının farklı insanlar için farklı anlamlara geldiği günümüzde artık kişiselleştirilmiş tatminlere odaklanıyor sektördeki markalar. Just Imagine de “Sadece hayal et” başlığıyla yola çıkan, oldukça yüksek bir servete sahip olan, her şeyin en iyisini isteyen tüketiciler için makro hizmetler sunan markalardan. Markanın genel müdürü Timur Sert ile bir araya geldik ve lüks turizmde sektörün trendlerini konuştuk.
#Timur SertÇevreci nedenlerin ve teknolojinin etkisiyle ürünlerinde kanguru derisinden vazgeçen Nike ve Puma’nın ardından Avustralyalı sektör temsilcileri, “Talebi artan ve bu derinin faydalarını bilen başka imalatçılarımız var” açıklamasını yaptı. Oldukça ince ve dayanıklı olmasıyla bilinen kanguru derisine ve en büyük pazarı Avrupa olan kanguru etine ilişkin sektörün büyüklüğü, 200 milyon dolara karşılık geliyor.
#Nike