Türkiye’nin eğitime odaklanan ilk bağımsız düşünce kuruluşu olan Eğitim Reformu Girişimi’nin (ERG) yolculuğunu anlatan 'Bir Ortak Akıl Deneyimi: Eğitim Reformu Girişimi' kitabı yayımlandı. Aytaç Demirci tarafından kaleme alınan kitap, ERG’nin kurumsal yolculuğunu, ülkenin yakın tarihindeki eğitim politikalarının hayata geçiş süreçleri ve sonuçlarıyla birlikte, tanıklıklar eşliğinde anlatıyor.
#Eğitim Reformu GirişimiÇocukların hem akademik hem de sosyal ve duygusal beceriler açısından son 1,5 yılda yaşadıklarını yüz yüze eğitime döndükten sonra daha net gözlemlediklerini dile getiren öğretmenler, kayıpların kendilerini zorladığını söylüyor ve bu konuda en büyük desteği velilerden bekliyor.
#EğitimSalgınla birlikte evin okula dönüşmesi, ebeveynlerin de eğitim ortamına daha çok dahil olmasına neden oldu. Ebeveynlerin sürece daha aktif olarak katılması akademik başarı, öğrencilerin derslere devamı, motivasyon ve sosyalleşme açısından olumlu etkilere sahip ancak salgın sürecinde eğitim ortamının değişmesiyle birlikte bu ilişki yeni dinamikler kazandı.
#Ev - OkulERG, Eğitim İzleme Raporu 2019’un 4'üncü dosyası ‘Öğretmenler’i yayımladı. Raporda, MEBBİS verilerine göre net öğretmen ihtiyacının 92 bin 165 olduğu belirtildi. 2018-2019 eğitim öğretim yılı verilere göre Türkiye’de öğretmen sayısı 1 milyon 77 bin 307.
#GazetehaberleriERG tarafından hazırlanan eğitimin içeriğiyle ilgili gelişmeler, ortaöğretim tasarımı, toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ölçme ve değerlendirme alanlarına odaklanan raporun ‘Öğrenciler ve Eğitime Erişim’ dosyası kamuoyuyla paylaşıldı. Raporda, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde okul öncesinde net okullulaşma oranlarının 3-5 yaş için yüzde 39.1; 4-5 yaş için yüzde 50.8; beş yaş için yüzde 68.3 olduğu görüldü.
#ÖğrenciEğitim Reformu Girişimi’nin (ERG) yayımladığı Eğitim İzleme Raporu 2019’un ikinci dosyasında ders kitaplarında cinsiyetçi öğelerin yoğun bir şekilde var olmaya devam ettiği vurgulandı. 2019’da yaşanan en önemli gelişmenin mayısta açıklanan ‘ortaöğretim tasarımı’ olduğu belirtilen raporda, ders sayılarının azaltılması olumlu bulundu.
#ERGERG yeni yayımladığı ‘Eğitimin Yönetişimi ve Finansmanı Eğitim İzleme Raporu’nun tanıtımını yaptı. Toplantıda konuşan ERG Araştırmacısı Özgenur Korlu raporda, MEB’in 2019 bütçesini ayrıntılarıyla analiz ettiklerini belirterek, “En büyük pay yüzde 83.4 ile personele ayrılıyor. Bu durumda MEB’in eğitimin sorunlarını gidermek için ayırdığı kaynak üzerine düşünmemiz gerekiyor. Yatırıma ayrılan kaynak arttırılmalı” diye konuştu.
#ERGEğitim Reformu Girişimi (ERG) ‘Eğitim İzleme Raporu 2017-2018’i açıkladı. Özetle, okul öncesi eğitimde ücret alınmaya devam ediyor. Bu düzeyde okullaşma hedefleri yakalansa da, hala dünya ortalamalarının uzağında. Öğretmen maaşları kamuda birçok meslek grubunun gerisinde. Sınıf tekrarı için alınan önlemler yetersiz kalırken okul terki azalıyor. Tarımda çalışan çocuk işçilerin yaşı 5’e kadar düştü. Son 10 yılda ise eğitim bütçesi ikiye katlandı.
#ERGEğitim Reformu Girişimi (ERG) bu yıl 11’inci kez yayınlanan ‘Eğitim İzleme Raporu 2017-2018’in tanıtımını İstanbul’da yaptı. Toplantıda konuşan ERG Direktörü Batuhan Aydagül, MEB’in 2023 Eğitim Vizyonu’nun felsefesinin mutlu çocuklar olduğunu belirterek, “Vizyonun felsefesinde bu yaklaşım öne çıkıyor. Bu sadece bir bakanlığın değil, Türkiye’nin sorumluluğu” diye konuştu. Rapora göre, OECD ülkeleri karşılaştırıldığında okul öncesi okullaşma düzeyinde Türkiye 42 ülke arasında 41’inci sırada. Üstelik en az kaynak da okul öncesine ayrılıyor.
#Eğitim Reformu GirişimiEğitim Reformu Girişimi (ERG), UNESCO’nun 24 Ekim’de yıllık olarak yayınladığı Küresel Eğitim İzleme Raporu’nu inceledi. Buna göre öğrencilerin yüzde 30’u matematik becerisinden yoksun, Türkiye engellilerin okul terkinde Avrupa’da birinci sırada ve okullardaki altyapı sorunları eğitimi olumsuz etkiliyor.
#MatematikEğitim Reformu Girişimi (ERG), Eğitim İzleme Raporu 2016-2017’yi yayımladı. Bu, 2007’de başlayan çalışmaların 10’uncusu. Raporlar, her yıl eğitimdeki gelişmelere dair kapsamlı, objektif ve veri temelli bir değerlendirmeyle hem kamu ve kamuoyunu bilgilendirmeyi, hem de tarihe bir iz bırakmayı amaçlıyor.
#İlköğretimERG’nin ‘Eğitim İzleme Raporu 2016-2017’ye göre, 2019’da bitirilmesi planlanan ikili eğitim için yeterli bütçe ayrılmadı. TEOG yerine gelecek sistemin ekonomik durum ve başarı arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurması önemli. Ayrıca PISA 2015’ten edinilen bulgulara göre, batı ile doğudaki öğrenciler arasında neredeyse iki okul yılı gibi ciddi bir fark olduğu vurgulandı.
#EğitimOECD’nin üç yılda bir yayınladığı PISA 2015 açıklandı. 15 yaş düzeyinde öğrencilerin katıldığı programda Türkiye matematik, fen bilimleri ve okumada sıra kaybetti. Üç alanda da 35 OECD üyesi arasında sondan ikinci oldu. Eğitimciler düşüşün Türkiye’de daha fazla öğrencinin eğitime katılmasından kaynaklanabileceğini söylüyor.
#Sınav