UZUN bayram tatili ve baharın göz alıcı renkleri Adana’yı kendiliğinden oluşan, doğal bir karnaval havasına sokmuş. Seyhan Nehri’nin iki yakası piknik yapan, uçurtma uçuran, ata binen, top koşturan neşeli bir insan seline teslim olmuş. Çarşıdaki dükkânlar tıklım tıklım, yiyecek içecek mekânlarında yer bulmak için sıra bekleyen insanlarla dolu.
#Kültür YoluTÜYAP Fuarcılık Grubu tarafından Türkiye Yayıncılar Birliği işbirliği ve Adana Valiliği, Adana Büyükşehir Belediyesi, Çukurova Fuarcılık A.Ş. destekleri ile hazırlanan Çukurova 16. Kitap Fuarı, 14–22 Ocak’ta Tüyap Adana Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek.
#TÜYAPYılmaz Güney’in 38’inci ölüm yıldönümünde, Küçükçekmece Belediyesi Kültür Müdürlüğü’nün desteğiyle bir sergi hazırlandı. Tahir Yüksel’in ‘Yılmaz Güney: Endişesiz Bir Ülke, Endişesiz Bir Dünya İçin...’ kitabı da bu sergiye eşlik ediyor. Yılmaz Güney ekseninde Türk sineması tarihi...
#Yılmaz GüneyGenel anlamda maviciler akımı edebiyat derslerinde ve tarihinde oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkmakta olan bir edebi akım olmaktadır. Bu durum genel anlamda maviciler şiir akımının ne denli önemli bir edebi akım olduğunun bir göstergesi olarak adlandırılmaktadır. Birçok farklı edebiyatçıyı çatısında toplamış olan maviciler akımının birçok genel özelliği olmaktadır. İşte, merak edilen tüm detayları derledik.
#EğitimÇalışmaya başladığım yıllarda, gazetelerin, dergilerin, yayınevlerinin bulunduğu yer Babıâli (Bâb-ı Âli) yokuşu ve ona çıkan sokaklardı. Cadde Nuruosmaniye’den başlar, Sirkeci’ye kadar sürerdi. Birçok gazetecinin anılarında eksen bu yokuştur. Anı kitaplarında adı da ‘Yokuş’tur.
#BabıaliKaya Tanış’ın, deyim yerindeyse sürekli karşısına çıkan bir hayaletin peşine düşmesinin ürünü ‘Burası Orası Değil - Hayalet Oğuz Kitabı’. Tanış, uzun yıllar iz sürdüğü, yer yer peşinden koştuğu Oğuz Halûk Alplâçin’i, namı diğer Hayalet Oğuz’u bedenine kavuştururken, kaleme aldığı şiir, öykü, yazı ve yaptığı çevirilerle edebi bir otopsisini yapıyor aynı zamanda.
#Hayalet Oğuz Kitabı"Bütün o büyük, gece vakti ışıklı, parlak cadde; sinemalar, pastahaneler, lokantalarla meyhaneler, vitrinlerinin ışıkları yanan büyük mağazalar, sonra da o ana caddeden aşağıya inen ya da Meşrutiyet Caddesi’yle birleşen Tepebaşı Caddesi’ne açılan, ardından Aynalıçeşme’ye Dolapdere’ye, Kaşımpaşa’ya, Ziba Sokağı’na inen sayısız bakımsız yol... Buydu yaşadığım dünya benim...”
#GazetehaberleriYazar, eleştirmen pek çok dostum aynı zamanda yayınevi kurarak bu alanda da kültür dünyamıza büyük emek verdiler. Demirtaş Ceyhun, Fahir Onger, Muzaffer İlhan Erdost ve Hayati Asilyazıcı bunlardan birkaçı. Yazdıkları ve yayımladıkları kitaplarla bir kez daha hatırlatmak istiyorum onları.
#Demirtaş CeyhunOzan Ceyhun’un Viyana Büyükelçisi atanması, Ülkücü kesimin tepkisini çekti. ‘Ülkücü katili’ suçlamalarına muhatap oldu. “Bana bu suçlamaları yapanlardan tek ricam, beni tanıyanlara sormaları” diyen Ceyhun, Hürriyet’in sorularını yanıtladı.
#GazetehaberiUsta şair Hilmi Yavuz’un ‘Behçet Hoca’sı hem konu edindiği Behçet Necatigil’in şiiri hakkında önemli çözümlemeleri, yargıları, hem de Yavuz’un birinci elden tanıklıklıklarını içeriyor. Ölümünün 40’ıncı yılında anılan Necatigil’in arkadaşlarını övmek ya da hicvetmek için yazdığı kasideler ise ‘Dost Meclislerinde Kasideler’de bir araya getirildi.
#Behçet HocaYAŞAR Kemal’in, 1995 yılında Der Spiegel’e yazdığı ‘Yalanlar Seferi’ başlıklı yazısı nedeniyle yargılanmasının 20’inci yıldönümünde, mahkeme günü yazara destek verenler, bugün de Beşiktaş’taki dönemin İstanbul DGM binası önünde bir araya gelip üzerinde "21. Yıl olmaz olsun" yazılı pastayı kesti.