Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Okul öncesi eğitim okullaşma oranını, yapmış olduğumuz çalışmalarla 2023-2024 eğitim öğretim yılında 5 yaşta yüzde 95,44’e ulaştırdık. Böylece OECD’nin Bir Bakışta Eğitim Raporu’na göre Türkiye’yi okul öncesi eğitimde tüm ülkeler arasındaki en büyük artış sağlayan ülke konumuna getirdik” dedi.
#Yusuf TekinMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye'de okul öncesi eğitim okullaşma oranının 2023-2024 eğitim öğretim yılında 5 yaşta yüzde 95,44'e ulaştığını belirterek, "Böylece OECD'nin Bir Bakışta Eğitim Raporu'na göre Türkiye'yi okul öncesi eğitimde tüm ülkeler arasındaki en büyük artış sağlayan ülke konumuna getirdik." ifadelerini kullandı.
#Milli Eğitim BakanıTürk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM tarafından hazırlanan rapora göre; Türkiye’de ilkokul ve ortaokul dönemlerine denk gelen 6-14 yaş arasındaki okullaşma oranı yüzde 100 oldu. Ancak 15-19 yaş aralığındaki okullaşma oranı ortalaması OECD ülkelerinde yüzde 84 iken, Türkiye yüzde 71’de kaldı.
#TEDMEMTürkiye, 25-34 yaş grubunda lise diplomasına sahip olma oranını arttıran iki OECD ülkesinden biri oldu. Bu artışta kadınlar ön plana çıktı. OECD raporuna göre, Türkiye’de 2015’te 25-34 yaş grubundaki kadınların yüzde 52’si lise diplomasına sahip değilken, 2022’de bu oran yüzde 34’e geriledi.
#OECDTürk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu (TEDMEM) tarafından OECD ve İşkur verileri esas alınarak hazırlanan ‘Bir Bakışta Eğitim 2022’ raporuna göre; Türkiye yükseköğretime katılımdaki artışın en yüksek olduğu OECD ülkelerinden biri.
#TEDMEMÖğretim süreleri, karar alıcıların sıklıkla değişiklik yaptığı alanların başında geliyor. Örneğin, Amerikan Başkanı Barack Obama 2009 yılında öğrencilerin okulda kalma süreleriyle ilgili ciddi bir tartışma başlattı. Obama, Amerikalı öğrencilerin diğer ülkelerdekilerle geleceğin meslekleri için rekabet edebilir hale gelmeleri amacıyla gün içinde daha uzun süre okulda kalmaları gerektiğini söyledi. Ülkemizde de öğretim sürelerinde değişiklik yapılması sık sık kamuoyuna yansıyor.
#PISAUluslararası öğrenci dolaşımı dünya genelinde son yıllarda belirgin bir artış gösterdi, bunun önümüzdeki yıllarda da artarak devam etmesi bekleniyor. Uluslararası öğrenciler sadece birer yükseköğretim öğrencisi olmanın ötesinde, üniversitelerin kalitesinden ülkelerin ekonomilerine ve sosyal, kültürel ve politik alanlara kadar çok farklı katmanlarda ve geniş bir spektrumda çok önemli katkılar yapabilme kapasitesine ve potansiyeline sahip bulunuyor.
#Uluslararası ÖğrenciEkonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’nün (OECD) eğitimle ilgili raporuna göre, Türkiye’de eğitime katılım oranı arttı. Yükseköğretim görenler görmeyenlere göre daha çok kazanıyor. Öğretmenler, OECD ortalamasının altında kazanç elde ediyor.
#ÖğretmenOECD verilerine göre, 2011’de Türkiye’deki yetişkin nüfusun yüzde 68’i ortaöğretim düzeyi altında eğitime sahip iken, OECD ülkeleri ortalamasında bu oran yüzde 25. MEB ve ÖSYM verilerine göre, liseyi bitiremeyen erkek öğrenci sayısı, kız öğrenci sayısından daha fazla iken, genel ortaöğretimde kız öğrencilerin okullaşma oranı erkeklerden daha yüksek. 6-15 yaş aralığında öğrenci başına yapılan harcamada Türkiye Lüksemburg’un onda biri düzeyinde bulunurken, harcama sıralamasında Türkiye 19 bin 821 dolar ile son sırada, Lüksemburg 197 bin 598 dolar ile ilk sırada yer alıyor.
#EğitimÜniversitelerin görevi, uluslararası düzeyde yarışabilecek profesyoneller yetiştirmek. Ülkesinin bilim ve teknolojisine yön vererek uluslararası rekabet gücünü artıracak stratejileri geliştirmektir. Ülkesinin ve dünyanın güncel sorunlarına çözüm bulmak, katma değer yaratan bilgiyi üretmek ve paylaşmak da üniversitelerin temel görevleri arasındadır.
24 Kasım, 1981’den bu yana Öğretmenler Günü olarak kutlanıyor. O günden bugüne kadar çok sözler edildi öğretmenlere dair. Ne var ki, öğretmenlerin sorunlarını çözmeye yetmedi bunlar. Her 24 Kasım, öğretmenlerin burukluğunu derinleştiriyor aslında. Eğitim-Sen’in araştırması bunun somut göstergesi.
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim -Sen) Genel Başkanı Alaaddin Dinçer, Dünya Bankası Türkiye Direktörü Ulrich Zachau’nun Türkiye’de öğretmenlerim maaşının yüksek olduğu yönündeki açıklamalarına tepki gösterdi. Dinçer, “Türkiye’nin sorunu öğretmenler değil, Dünya Bankası ve IMF’dir” dedi