Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE'DEN ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLAMALARI
Buna göre, öğretmenlerin üçte biri mesleğini isteksiz yapıyor. OECD'nin 2009 raporuna göre ise Türkiye'de öğretmen daha fazla çalışıyor, daha az para kazanıyor.
Yine hatırlandılar. Ama yine sorunlarla. Öğretmenler günü öncesinde OECD ve Türkiye Eğitim Derneği (TED) iki ayrı rapor yayımladı.
OECD'nin "2009 Bir Bakışta Eğitim" raporuna göre, Türkiye'deki öğretmenlerin değişmeyen sorunlarının başında yine maaşlar geldi.
Türkiye'deki öğretmenler, diğer Avrupa ülkelerindeki meslektaşlarına göre daha fazla çalışıyor ancak daha az maaş alıyor. OECD ülkelerinde zorunlu çalışma saati ortalaması 1652, Türkiye'de bu rakam 1832. Buna karşılık Türkiye'de en üst derecedeki bir öğretmen 17 bin 515 dolar maaş alırken,oecd ortalamasında bu rakam 54 bin doları buluyor.
Maaş ve mesai saatleri konusunda Türk Eğitim Derneği'nin raporu da OECD raporu ile benzerlik gösterdi. Ancak TED'in raporunda başka konulara da yer verildi.
Buna göre, kalabalık sınıflar hala öğretmenlerin öncelikli sorunları arasında yer alıyor. Öğretmenlerin yüzde 17'si bir sınıfta 40'ı aşkın öğrenciye ders verdiğini söyledi.
Öğretmen alan dışı görev yapmaktan da şikayetçi. TED'in raporuna göre, geçmişte yapılan alan dışı atamalar nedeniyle hala öğretmenlerin yüzde 21'i eğitim aldıkları alanın dışında ders veriyor.
Ancak raporda öğretmenlerin yeterlilikleri de sorgulanıyor. Buna göre öğretmenlerin en az üçte biri mesleklerini istekleri dışında seçti. Sınıf öğretmenlerinin yüzde 38'i, branş öğretmenlerinin ise yüzde 32'si kendi ilgi ve isteği dışında öğretmenlik yapıyor.
Eğitim bilimleri ya da alanları ile ilgili bir süreli yayını izleyinlerin oranı ise yüzde 12'de kaldı. Öğretmenlerin öğrencilerin gelişim düzeylerini belirlemek için yaptıkları çalışmalar da rapora göre yetersiz. Öğrencileri, öğrenme kapasitesi ilgi ve ihtiyaçları bakımından değerlendirip yönlendirebilen öğretmenlerin oranı yüzde 43 olarak tespit edildi