Yeni bir yıl söz konusu olduğunda en çok konuşulan konulardan biri de trendler olur. Beslenmeden modaya, teknolojiden güzelliğe birçok alan trendler yoluyla şekillenir. Gelin, biz bu yıl bir değişiklik yapıp güzellik trendlerinin yanı sıra popülerliğini yitirenlere de bir göz atalım.
#2021 Yılı Trendleri NelerGünlük yaşamını dijital olarak sürdüren, dünyadaki dönüşüme ayak uyduran milyonlarca tüketici; şirketleri ve markaları da dönüşüme zorlamayı sürdürüyordu. İletişimden alışverişe, eğlenceden bilgi paylaşımına kadar geniş bir dijital deneyimden söz ediyoruz. Dijital tüketiciler online alışveriş yapıyor, sosyal medyadan, sitelerden yorum okuyor-değerlendirme yapıyor, film izliyor, WhatsApp’tan birçok işini çözüyor. Bu yeni dijital tüketici tipi, bir süredir şirketlerin yatırımlarını belli ölçüde etkilese de COVID-19 pandemisiyle şirketler; dijitalleşme, çevik olma, hızla durumu anlayıp, bilgi kaynaklarını değerlendirme, karar alma ve uygulamaya geçirmenin ne kadar önemli olduğunun daha da farkına vardılar.
#TeknolojiTuz konusu son zamanlarda epey tartışmalı bir hale geldi. Bir yanda “rafine tuz kullanın” diyenler, diğer yanda “doğal tuzlar daha sağlıklıdır” diyenler var. Peki tuzumuzu neye göre seçeceğiz? Sağlık durumumuza göre mi yemeğe göre mi? Hangi yemekte hangi tuzun kullanılması daha uygun? Son dönemlerde oldukça popüler olan koşer tuzunun faydaları nelerdir? Deniz tuzu, kaya tuzu, Himalaya tuzunun farkları nelerdir? Diyetlerde hangi tuzu kullanmak gerekir? Tansiyon hastaları için en iyi tuz hangisi? Tüm bu soruların yanıtını konunun uzmanlarından dinledik. İşte 10 sorunda t
#TuzSiz hangi yemeğe hangisini kullanıyorsunuz? Tuzunuzu neye göre seçiyorsunuz? Her yıl yeni bir tuz ismi duydukça sizin de aklınız karışıyor mu? Sofra tuzu, Himalaya tuzu, kaya tuzu, koşer tuzu, limon tuzu, iyotlu iyotsuz tuz… Hangisi daha faydalı? Hangisini hangi yemekte kullanalım? Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Hale Ünal Aksu ve Diyetisyen Berna Arslan ile konuştuk.
#TuzTürkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretHazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, ekonomiye ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Şimşek "Bugünkü enflasyon rakamı son 12 ayın enflasyon rakamıdır. Önümüzdeki 12 ay enflasyon düşecektir. Çok net şekilde piyasalar diyor ki inanıyoruz, enflasyon düşecek diyor" dedi.
#Mehmet ŞimşekDünya ekonomileri 2023 yılını iyisiyle kötüsüyle geride bırakmaya hazırlanıyor. 2023 yılını uğurlamaya 10 gün kala 2024 yılında piyasaya ilişkin beklentiler de merak edilmeye başlandı. Borsadan dövize, altından kripto paraya kadar birçok alanda uzman isimler 2024 yılının öngörülebilen perspektifini çizdiler. Uzmanlar Türk Lirası’nın 2024’te güçlü olacağını, Borsa İstanbul yatırımcılarının sağlam hisselere yönelmesi gerektiğini belirtirken kripto varlığı olanlar için de tavsiyeler geldi. İşte 2024 yılında piyasalarda oluşması beklenen hava…
#BorsaÖzellikle son yıllarda geçmişte popüler olan trendlerin yeniden moda dünyasını etkisi altına aldığını görüyoruz. O nedenle bu eğlenceli dünyanın tarihi hakkında bilgi sahibi olmak oldukça değerli. Geçtiğimiz hafta sizlerle 1920’lerden 1960’lı yılların modasına doğru bir yolculuk yapmıştık. Bugün de gelin hep birlikte 1970 ile 2020’li yıllara doğru eğlenceli bir tura çıkalım.
#Süheyla BuyrukçuYerli ve yabancı turistlerin ilgisini fazlasıyla çeken mağaralar, yeryüzünün en sıra dışı şekilleri arasında yer alıyor. Sarkıtlar, travertenler, dikitler, göletler ve eski insan yaşamlarına yönelik kalıntılar görenleri büyülemeye yetiyor. Ülkemizde de mağara turizmine ilgi artıyor. Biz de bu hafta uzmanlarımıza ‘Turizme açık keşfedilmeyi bekleyen büyüleyici mağaralar hangileri?’ diye sorduk. 9 şehirden 10 harika mağarayı önerdiler.
#RotaÖnümüzdeki 5 yıl içinde, ne gibi yeni çalışma alanlarının ortaya çıkacağı ve bu alanlarda yeniden inşa edilen meslekler; akademide, iş dünyasında ve medyada sıkça işlenen ve tartışılan bir konu. Bu tartışmaların merkezinde ise bu yeni alanlarda ve dönüşen diğer birçok meslek alanında hangi yetenek ve becerilerin talep edileceği yer alıyor.
#Konuk YazarSıcaklarla birlikte klima satışları hareketlendi. Uzmanlar temmuzdaki fiyat artış beklentisi nedeniyle tüketicilerin ilgisinin arttığını söyledi. En uygun ve doğru seçenekleri araştıran tüketicilere ise “Önemli olan enerji verimliliği. Doğru ürünü seçerken dikkat edin” uyarısını yaptı.
#KlimaTGSD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ümit Özüren, son yıllarda trend olan erkeklerde renkli çorap akımının sektöre hareket getirdiğini söyledi. Artık klasik takım elbiselerde bile renkli, eğlenceli çoraplar giyildiğine dikkat çeken Özüren, ‘‘Erkek kıyafetlerine renk katan kravatın tahtına çorap yerleşti. Bu da ihracatta doping etkisi yarattı’’ dedi.
#Çorap2021 yılını 6.4 milyar TL, 2022’yi 16.5 milyar TL ile tamamlayan FLO’nun bu yılki ciro hedefi 34 milyar TL. FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz. Yurtdışı faaliyetlerimizi yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkarırken, ciro payını orta vadede yüzde 50’ye yükseltmeyi planlıyoruz. 2023’te 1.4 milyar TL yatırım yapacağız. Çok kanallı, çok markalı yapımıza bağlı olarak bu yıl, 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz” dedi.
#FLO Ayakkabıİnegöllü altı sanayicinin bir araya gelerek oluşturduğu elektrikli otomobil projesi Amperino’nun Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Canseven, projenin doğuş amacını, “Dünyamız hızla kirleniyor ve bu kirlenmenin farkındalığında sanayiciler olarak bizlere çok daha büyük sorumluluklar düştüğünün bilincinde gelecek nesillerimiz için bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve harekete geçtik” diye açıklıyor.
#Bursa2023 gastronomi dünyasına ne gibi yenilikler getirecek dersiniz? Yazarımız Ebru Erke sebze ve balık ağırlıklı menülerin artacağını, Le Cordon Bleu Türkiye Direktörü Defne Ertan Tüysüzoğlu artizanal çikolatanın patlama yapacağını söylüyor. Mutfak Dostları Derneği Başkan Yardımcısı Esin Sungur’a göreyse dışarıda yeme alışkanlıkları değişip temalı konseptler artarken restoranlar özel kulüp havasına bürünmeye başlayacak... İşte yeme-içme sektörünü bekleyen gelişmeler....
#GastronomiTicaret Bakanı Mehmet Muş, TBMM Genel Kurulu'nda, bakanlığının 2023 Yılı Bütçe sunumunu yaptı. Bakan Muş, fiyat artışlarına ilişkin yaptığı konuşmada, şubat ayında patlak veren Rusya-Ukrayna savaşının, özellikle enerji ve gıda sektörü kaynaklı olarak söz konusu fiyat artışlarını körüklediğini söyledi.
#Ticaret BakanlığıKÖFN rap hâkimiyetini kırıp pop şarkısı ‘Bi’ Tek Ben Anlarım’la zirveyi ele geçirdi. Güneş, erkek egemen rap camiasında hızla yükselip gözümüzü kamaştırdı. Dünyada Latin müzik anaakım oldu. Kate Bush ve Metallica gibi isimler küllerinden doğdu. Spotify’ın Hürriyet Pazar’a verdiği özel bilgilerle desteklenen 2022’nin müzik özeti.
#KÖFNÖzellikle gençlerin kısa mesafe ulaşımda çok tercih ettiği scooter’ların karıştığı kazalarda son dönemlerde ölüm haberlerinin sayısı artıyor. Bu kazaların önüne geçebilmek için çalışma yapıldığını söyleyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Kuralı, kaidesi var ama uyan yok. Belediye ve emniyet güçlerinin çok sık denetim yapması lazım” dedi.
#Adil KaraismailoğluErkek giyim sektörü değişen alışkanlıklar ve pazardaki oyuncuların yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Euromonitor’e göre küresel erkek giyiminin, önümüzdeki dört yıl içinde kadın giyiminden daha hızlı büyümesi ve 2026 yılına kadar 547.9 milyar dolarlık pazara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de sektör temsilcileri ise pandemiyle değişen giyim alışkanlıklarının sektörü de etkilediğini belirtiyor.
#Erkek Giyim