FLO global arenada katlanarak büyüyor... 57 milyon çift ayakkabı satacak

Güncelleme Tarihi:

FLO global arenada katlanarak büyüyor... 57 milyon çift ayakkabı satacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2023 07:00

2021 yılını 6.4 milyar TL, 2022’yi 16.5 milyar TL ile tamamlayan FLO’nun bu yılki ciro hedefi 34 milyar TL. FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz. Yurtdışı faaliyetlerimizi yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkarırken, ciro payını orta vadede yüzde 50’ye yükseltmeyi planlıyoruz. 2023’te 1.4 milyar TL yatırım yapacağız. Çok kanallı, çok markalı yapımıza bağlı olarak bu yıl, 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

- FLO olarak, global arenada başarılı markalardansınız. Mevcut durumu ve buradaki hedeflerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?

Yarım asrı aşkın deneyimimizle Türk halkının aklında ve kalbinde ilk sırada yer alan marka olmanın gururunu yaşamanın yanı sıra Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz.

Yurtdışı yolculuğumuz 2014 yılında Kazakistan’da ilk mağazamızın açılmasıyla başladı. Geçen süre zarfında bu ülkede 30 FLO, 5 IN STREET ve 5 Reebok olmak üzere toplam 40 lokasyona, yüzbinlerce müşteriye ulaştık. Bugün 3 kıtada 29 ülkede 800’ü aşkın mağazamızla büyümemizi sürdürüyoruz. 25 FLO ve 4 IN STREET mağazamızın bulunduğu Fas’ta da ayakkabı sektöründe Türkiye’de olduğu gibi öncü konumdayız. Yurt dışında girdiğimiz pazarlarda hızlıca derinleşerek ya pazar lideri oluyoruz ya da pazar liderliğini zorluyoruz.  MENA, CIS ve Kuzey Afrika bizim mağazacılık ayağında doğal büyüme alanımız. Geçtiğimiz yıl yarısı yurtdışında olmak üzere 100 civarında mağaza açtık. Bu yıl yeni giriş yapacağımız ülkelerle birlikte yurt içinde ve yurtdışında yine 80-100 civarında yeni mağaza açılışı yapacağız.

Haberin Devamı

Bizi geleneksel perakendecilerden ayıran en önemli özelliklerimizden biri çok kanallı ve çok markalı yapımız. Çok kanallı yapımız ve 360 derece entegre perakendecilik yaklaşımımızla sadece FLO ve IN STREET mağazalarımızla değil, e-ticaret ve toptan satış kanallarımız ile de yurtdışında büyüyoruz. Kendi e-ticaret kanallarımızın yanı sıra 22 ülkede global ve lokal pazar yerlerine entegre olarak online satış çalışmalarımızı yürütüyoruz. 66 ülkede devam eden toptan satış faaliyetlerimizi bu yıl yeni ülkelerle birlikte 75 ülkeye yaygınlaştıracağız.

FLO global arenada katlanarak büyüyor... 57 milyon çift ayakkabı satacak

YURTDIŞI PAYI ARTACAK

Geleneksel perakendeciliğin sınırlarını aştığımız, omni-channel yapımız ile yurtdışında da gücümüze güç katacağımızdan eminiz. Yurtdışından gelen ciromuzun payını yüzde 15’lerden yüzde 25’e çektik. Orta vadede hedefimiz ise bu payı yüzde 50’ye çıkarmak.

Haberin Devamı

- Müşteri odaklılıktan sıklıkla söz ediyorsunuz. Burada tüm satış kanallarınızı ve markalarınızı 360 derece ördüğünüz omni-channel yapınızı anlatabilir misiniz?

Tüm iş süreçlerinde dijitalleşmek, uçtan uca tedarik zincirlerinden başlayarak müşteri deneyimini geliştirecek adımlar atmak günümüz iş dünyasında hayati önem taşıyor. Global perakende sektöründe ise dijitalleşme özellikle de online ve offline kanalları buluşturan omni-channel yaklaşımında öne çıkıyor. Dijitalleşmenin hız kazandığı yeni dünyada başarılı olmak için artık müşteriye kesintisiz olarak 360 derecede hizmet vermek gerekiyor. Araştırmalara göre ayakkabı alışverişinde tüketicilerin yüzde 10’u sıklıkla online kanaldan, yüzde 39’u sıklıkla fiziksel mağazalardan alışveriş yaparken, yüzde 51’i ise hem online hem offline kanaldan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bunun anlamı, tüketicilerin yüzde 51’inin artık omni müşteri olduğu.

Haberin Devamı

DİJİTALLEŞME ATAĞI

Müşterilerimizin etrafında tüm kanallarımızı ve markalarımızı 360 derece örebileceğimiz omni-channel yapımızı güçlendirdik. Özellikle son birkaç yılda dijitalleşme odaklı, pek çoğu perakende sektörü için bir ilk olan müşteri deneyimini geliştirecek uygulamalara imza attık. Bu uygulamalar ile online ve offline alışveriş arasındaki duvarları kaldırdığımız omni-channel alışveriş deneyimini çok büyük oranda geliştirdik.

- Ayakkabı etrafında dönen marka ve kanallar bütününden söz ediyorsunuz. Sektörünüzün öncü firması marka olarak, bize ürün uzmanlığınızdan bahsedebilir misiniz?

Türkiye’nin yanı sıra İtalya ve Çin’de de tasarım ofislerimizle trendleri ve son teknolojileri yakından takip ederek tasarımlarımızı oluşturuyoruz. Kendi tasarımcılarımız ile ürünleri tasarlıyor, genel merkezimizde yer alan model hanemizde prototipleri üretiyoruz. Bu prototipleri uluslararası akreditesyonlara sahip laboratuvarlarımızda insan ve çevre sağlığını korumak adına tam 250 bin ekolojik ve 400 bin fiziksel kalite testi gerçekleştiriyoruz. Tüm bu titiz çalışmaların ardından her markamız için ayrı ayrı hazırladığımız koleksiyonlarımız ortaya çıkıyor. Üretim konusunda da oldukça hassasız tabi. Aynı zamanda bir o kadar da tecrübeliyiz. Yarım asrı aşkın süre önce bu yolculuğa üretici olarak başlayan bir firma olarak üretim bizim DNA’larımızda var.

200 TEDARİKÇİ

Haberin Devamı

Hazırladığımız koleksiyonları İstanbul ve Şanlıurfa’daki global standartlarda üretim yapan kendi tesislerimizde üretiyor ya da Türkiye’de çalıştığımız 200’ün üzerinde tedarikçimize ürettiriyoruz.

- Son dönemde mağazalaşma hızınız nasıl? Önümüzdeki dönemdeki yatırım planlarınızı anlatabilir misiniz?

Globalde büyüme stratejimiz doğrultusunda yarısı yurtdışı olmak üzere toplam 100 civarında mağaza ile 2022 tarihimizde en çok mağaza açtığımız yıl oldu. Geldiğimiz noktada ülkemizi 3 kıtada 29 ülkede 800’ün üzerinde mağazamız ile gururla temsil ediyoruz. 2023 yılında yine 80 - 100 civarında mağaza açmayı planlıyoruz. Bunların yine yarıya yakın bir kısmını yurtdışı pazarlarda hizmete girecek.

Haberin Devamı

2022 yılında 818 milyon TL yatırım yaptık. 2023 yılındaysa 1.4 milyar TL yatırım yapmayı planlıyoruz. Yıllık ortalama 50 milyon çift ayakkabı satışı yapıyoruz. Çok kanallı, çok markalı yapımız bağlı olarak da bu yıl 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz. Omni-channel yapımızı güçlendirmeye devam edeceğiz. Son 2 yılda 150 milyon TL civarında teknoloji yatırımı yaptık. 2023 yılında yaklaşık 280 milyon TL daha yatırım yapacağız.-             

- 2023 yılında nasıl bir FLO göreceğiz. Hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?

2021 yılını 6.4 milyar TL ciro ile geride bırakmamızın ardından 2022’de ciddi bir büyüme atağı yaparak bu rakamı 16.5 milyar TL’ye çıkardık. 2023 ciro hedefimiz ise büyümemizi sürdürerek 34 Milyar TL’lik rakama ulaşmak. Yurtdışı faaliyetlerimizin yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkan ciro payını ise orta vadede yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyoruz. FLO olarak odağımızda tüm kanallarımızda büyümek var.

‘MERKEZİMİZDE MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VAR’

- Sizi geleneksel perakendecilerden ayıran en önemli özelliğinizin “çok kanallı ve çok markalı” yapınız olduğunu vurguluyorsunuz. Bundan biraz daha bahsedebilir misiniz?

“Herkesin Ayakkabıcısı” olma misyonumuzu başarıyla gerçekleştirebilmemizde ve uluslararası arenada varlığımızı güçlü bir hissettirmemizde, en büyük etken de bu çok kanallı ve çok markalı yapımız. Bu kanallarımızın başında mağazalarımız geliyor. Tüm aile bireylerine geniş marka ve ürün yelpazesi ile ulaştığımız FLO’nun yanı sıra yurt içi ve yurtdışındaki 186 mağazasıyla Türkiye’nin sneaker ve spor giyim zinciri haline gelen IN STREET aracılığıyla tüketicilerimizle olan bağımızı güçlendiriyoruz. Spor yaşam tarzını sahiplenen IN STREET ve 7’den 70’e her zevke ve bütçeye uygun ayakkabılar sunan FLO’nun yanı sıra Nine West, Reebok ve Lumberjack markalarımızla da monobrand mağazacılık tarafında faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Mağazalarımızla yalnızca ülkemizde değil aynı zamanda globalde büyüterek de önemli bir oyuncu olmayı hedefliyoruz. Perakende kanallarımızın ve markalarımızın online satış kanallarında da müşterilerimize dokunuyoruz. Flo.com.tr ve Instreet.com.tr’nin yanı sıra markalarımızın online kanalları üzerinden e-ticaret operasyonlarımızı yürütüyoruz. Avrupa, CIS ve MENA gibi çeşitli bölgelerde lokal ve global pazar yerleri ile olan işbirliklerimiz vasıtasıyla yerel ve global müşterilimize ulaşıyoruz. Toptan satış faaliyetlerimiz çok kanalı yapımızın diğer bir ayağını oluşturuyor. “Çok markalı” yapımızı oluşturan bu büyük marka ailemiz, bizi perakendenin ötesine taşıyor ve bir grup şir-keti olarak konumlanmamızı sağlıyor. Şirketimizin erken evrelerinden itibaren bu stratejimizle markalaşmaya çok önem verdik. Bugün geldiğimiz noktada Kinetix, Polaris, Dockers bu Gerli, Lumberjack, U.S. Polo ASSN., Butigo, Nine West, Lotto, Reebok gibi markalarımızla Türkiye’nin en büyük marka ailelerinden birine sahibiz. Merkeze müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini koyan bir şirket olarak sürekli yeni stratejik marka işbirlikle-rini değerlendirmeye devam ediyoruz.

BAKMADAN GEÇME!