Paylaş
Önemli kararlardan bahsetmiyorum; günlük alınması gereken kararlarda bile herkes pazar gecesine odaklanmış durumda.
Yorumlar hep böyle...
O yüzden bizde seçim dönemlerinin tansiyonu yüksek olur. Ne kadar gayret etseniz de kolay kolay düşmez.
Bana göre sakin, siyasetin doğal akışında bir kampanya süreci yaşadık.
Yine de görüşler, kararlar, yol planları 14 Mayıs’ı bekliyor.
Ev almak isteyen de, araba almak isteyen de, yatırım yapmak isteyen de sonuçlara odaklanmış durumda...
Türkiye büyümeye odaklanmalı, daha güçlü demokrasiyi istemeli.
Ve bence siyasetin günlük hayata olan etkisi giderek azalmalı.
O zaman işte ev almak isteyen de, arabasını yenilemek isteyen de ya da kapasite artışına gidecek sanayici de seçim sonuçlarına göre hareket etmez.
Tamam; herkesin dediği gibi olsun.
14 Mayıs’ı görelim ve öyle karar verelim.
Ama şunu bilelim ve inanalım.
Türkiye düşündüğümüzden de büyük ve önemli bir ülke...
Siyasetin önemini, değerini, gücünü elbette çok iyi biliyorum.
Ama sonuçlar ne olursa olsun milletin dediği olacak ve hepimiz yolumuza devam edeceğiz.
Kampanyalar bitecek, rozetler çıkacak, güzel bir Türkiye hayalini kurmaya devam edeceğiz.
Bir ilçe takımının
süper lig macerası
BODRUM giderek daha fazla konuşulan bir adres oluyor. Bana göre Türkiye’nin en değerli markalarından biri Bodrum... Bunu sürdürebilmek, yükselmek için hayatın her alanında da yatırım yapmak gerekiyor.
Ben sanata da, spora da hep öyle baktım.
Sadece profesyonel anlamda değil; insanların spor yapma alışkanlıkları da bir kentin hayatını değiştiriyor.
Karşıyaka örneğin böyle bir yerdir.
İzmir’in bu güzide semti; yıllarca profesyonel başarılar da yakaladı ama daha çok insanların spor anlayışla, sanata olan duyarlılığıyla öne çıktı.
Şimdi bir başka ilçenin yükselişine şahit oluyorum.
Bodrum da öyle; harika işler yapıyorlar.
Çağdaş Bodrum Spor’u tebrik ediyorum.
Misli.com Türkiye Basketbol Ligi’nde (TBL) üst üste 12’nci galibiyetini Depomaxx Haremspor’u 101-84 yenerek bitime 2 hafta kala şampiyonluğu garantileyen lider Çağdaş Bodrum Spor, kurulduktan sonra 2 yıl içinde Süper Lig’e çıktı. Çağdaş Holding’in desteğiyle 2021’de kurulup, geçen sezon ilk yılında Türkiye Basketbol 2’nci Ligi’ni zirvede tamamlayan Bodrum ekibi, TBL’de de bekleme yapmadan Süper Lig’e ulaştı.
Ligde bu sezon oynadığı 28 maçın 25’ini kazanırken evinde 14’te 14 yapan, kurulduğu günden bu yana iç sahada hiç yenilmeyen Bodrum ekibi, ilçeyi potada Süper Lig’de temsil edecek tarihin ilk, Muğla’nın da daha önce tek sezonluğuna lige çıkan Fethiye Belediyespor’dan sonra ikinci temsilcisi oldu. Çağdaş Bodrum’un katılımıyla futbolda şimdilik Süper Lig’de temsilcisi olmayan Ege’nin basketbolda ise en üst kategoride 5 takımı birden yer alacak.
Türk basketbolunun en önemli eski yıldızlarından Ender Arslan ise Çağdaş Bodrum’daki ilk baş antrenörlük deneyiminde takımını şampiyon yaparak Süper Lig’e çıkarma sevincini yaşadı. Arslan, Bodrum ekibinin başında çıktığı 11 maçı da kazandı.
Bodrum’u, Bodrumluları, Çağdaş Bodrum Spor’u, Çağdaş Holding’i tebrik ediyorum.
Bu yaratıcı dünya
siyaseti de etkiler
BU seçimlerde vakit azdı, ittifaklar çoktu, partiler belki de istedikleri kampanyaları yapamadılar.
Ama yerel seçimler için önlerinde epey zaman kalacak.
Ve önümüzdeki seçimlerde yapay zekanın, metaverse dünyasının ve elbette dijital platformların çok daha verimli kullanılacağını düşünüyorum.
Sadece Türkiye’de seçimler yok.
Geçen yıl Fransa’da Macron kampanyasında metaverse dünyasından yararlandı.
Oyun teknolojileri devreye girdi.
Ve gençler seçimlere büyük ilgi gösterdi.
Finlandiya’da, Avustralya’da yapılan seçimlerde de ilginç örnekler vardı.
Partiler bu seçimde kullandıkları müziklerle biraz genç seçmeni yakalamaya çalıştılar.
Evet; bir çaba var ama yeterli değil.
Çünkü gençler hayata da, siyasete de farklı bakıyorlar.
Yapay zekayla ilgili gelişmeler gerçekten başdöndürücü ve siyaset de önümüzdeki yıllarda bu yaratıcı dünyadan daha fazla yararlanmak zorunda...
Yapay zekayla Dali
gibi resim yapmak
DEĞERLİ meslektaşım Serap Öcal yapay zekayla ilgili harika notlar geçti. Son yıllarda dijital dünyaya epey merak sardım. Hem okuyor, hem de deneyimliyorum.
Yapay zeka artık şarkı yazıyor, web sitesi tasarlıyor, Salvador Dali tarzında resimler yapıyor, Kendrick Lamar gibi rap yapıyor.
Midjourney sinir ağının imajları yaratıcılık konusunda yeni olanaklara kapı açıyor. Ve yine örneğin reklamcılık sektöründe de tüm potansiyeliyle kullanılıyor. Asıl soru da şu; Bundan sonra tasarımcılar ve kreatörlere yer var mı?
Son zamanlarda çok sayıda farklı yapay sinir ağları ortaya çıktı. Bunlar ya son kullanıcıların tüm sorularına yanıt üretiyor, karmaşık matematik sorularını çözmeye yardımcı oluyor ya da yalnızca metinsel girdilerle bütünlüklü sanat ürünleri yaratıyor. Bu arada yapay zekaya karşı olanlar imza kampanyaları yapıyorlar, yapay sinir ağlarını kontrol altına almak için topluluklar kuruyor.
Yapay zekayı iş akışlarına dahil eden dijital reklam platformu Reliz’in Türkiye direktörü Ozan Tekin ile konuştum. Şöyle dedi;
“Biz herkese yer olmaya devam edeceği görüşündeyiz. Yapay zekanın tasarım ekibimiz tarafından akıllı ve ustaca kullanımının, verimliliğimizi artıracağına ve iş akışlarımızı en iyi hâle getireceğine inanıyoruz...”
Reliz’in kreatif departmanından Oleg Sheryakov var.
O da yapay zekayla farklılıkların ve farkındalıkların değişeceğini düşünüyor. Ve ekliyor; “Bizim ekibimiz şimdiden yapay sinir ağlarını kullanıyor. Bundan faydalanarak özel tasarımlar, karakterler, görseller ve kişiye özel reklam metinleri oluşturuyoruz. Nasıl yeni fikirler oluşturabileceğimize dair toplantılarımızda yapay zekadan faydalanıyoruz. Müşterimiz olan firmalar için ürettiğimiz içeriklerde kaliteyi artırmak için böyle bir sinerjiden faydalanıyoruz.”
Öyle görünüyor ki, teknoloji insanların yaratıcı potansiyelinin ve sezgilerinin yerini doğrudan alamayacak, dolayısıyla şirketler için teknolojinin sunduğu imkanlarla çalışanlarının yaratıcı yaklaşımlarını birleştirme çabası öne çıkacak. Teknolojik inovasyonun en önünde yer alıp güncel trendleri yakalayabilenler daha hızlı ve verimli şekilde içerik üretebilecek.
Ve bu hayatın her alanında olacak.
Paylaş