yaratıcı fikir haberleri sayfasında yaratıcı fikir hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 2099 yaratıcı fikir haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Genç yeteneklerin ödüllendirildiği yaratıcı fikir yarışması Battle Of Minds (BAT) son başvuru tarihini ve ödüllerini duyurdu. Birinci olan ekibin 50 bin pound, 2’nci ve 3’üncü olan ekiplerin ise 25 bin pound yatırım desteğiyle ödüllendirildiği yarışmada son kayıt tarihi 30 Haziran.
#Battle Of MindsBir yandan ekonomiyi desteklerken, diğer taraftan çağın gerektirdiği şekilde dijitalleşme çalışmalarına ağırlık verdiklerini söyleyen Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, “Günümüzde bankacılık sadece bankada değil her yerde ulaşılabilir olmak zorunda. Geleneksel iş yapış şekillerimiz ortadan kalkıyor ve yeni bir bankacılık modeli oluşuyor. Bu yeni modelin çekirdeğinde ise müşteri deneyimi bulunuyor. Bu deneyimi iyileştirmek için de müşterimizi tanımamız birinci şart” dedi.
#HalkbankGeniş ve ferah bir ev hemen hepimizin tercihidir. Ancak birçoğumuz hayal ettiğimiz genişlikte bir eve sahip değiliz. Peki evimiz küçük ise hiç ferah olamayacak mı? Elbette olacak! Küçük daireleri de geniş gösterecek pek çok dekorasyon hilesi var.
#Dekorasyon ÖnerileriGünlük yaşamımızda, restoranların önemli bir yeri vardır. Yemek yiyip, karnımızı doyurduğumuz yerler olması dışında; sosyalleştiğimiz, arkadaşlarımız, sevdiklerimiz ile hasret giderdiğimiz, iş toplantılarımızı gerçekleştirdiğimiz, bazen gelip geçen insanları ve günlük koşturmayı izlediğimiz, kısacası hayatımızın önemli ritüellerini içeren yerlerdir restoranlar. Hatta, bir sohbet esnasında spesifik bir bölge ya da şehir gündeme geldiğinde, o yere yönelik aklımıza ilk gelenlerden biri bildiğimiz, güvendiğimiz ve sevdiğimiz restoranlardır ve bunları paylaşmaya gayret gösteririz.
#HürriyetVodafone’un, yapay zeka tabanlı kişisel dijital asistanı TOBi için yaratıcı ve yenilikçi ürünler geliştirilmesi hedefiyle üniversiteli gençler arasında düzenlediği "Digital Pioneers TOBi Hack"i, "Ideation" takımı birinci olarak tamamladı.
#VodafoneOyun denildiğinde her kuşağın farklı tanımlarının olduğu bir dönemi yaşıyoruz. Ancak oyun artık sadece eğlence amaçlı bir etkinlik değil, işe alımdan pazarlamaya kadar hayati öneme sahip ciddi bir iş olarak da karşımıza çıkıyor! Dünyada hızla ivme kazanan ve ‘oyunla bir işi yaptırma’ olarak tanımlanan ‘Oyunlaştırma’ tekniğini, Türkiye’de bu işin kitabını da yazan Eğitimci, Oyunlaştırma Uzmanı Ercan Altuğ Yılmaz ile konuştuk.
#BursaKredi Kayıt Bürosu tarafından bu yıl 7.’si gerçekleştirilen Türkiye’de üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen Hayal Edin Gerçekleştirelim Sosyal İnovasyon Proje Fikirleri Yarışması’nın kazananları açıklandı. Covid-19 salgınından dolayı evde kalınan bu dönemde yarışmanın yarı final ve final aşamaları dijital platform üzerinden yapıldı. Ön elemede değerlendirilen 100 proje, dijital platformda proje sahipleri tarafından jüri üyelerine anlatıldı. İlk olarak 10 proje finalist olarak belirlendi, ardından da kazananlar yine dijital platformda yapılan sunumlara göre seçildi.
#Yapay ZekaÇığır açan birçok dizinin ortak bir yanı var: Hepsi İsrail kökenli... Yani kısaca, ‘bir hadise var İsrail televizyonuyla izleyiciler arasında’... Tam bunları düşünürken İsrail Kültür Bakanlığı’ndan, ülkelerinin televizyon sektörünü tanıtan bir programa davet aldım. Televizyon sektörünün nereye doğru gittiğini son yıllarda platformlar sayesinde markalaşan İsrail televizyonunun önde gelenleriyle konuştuk.
#TVTarım ve Orman Şurası'nın tanıtımının yapıldığı 17 Temmuz'dan bu yana bakanlık internet sayfasında yer alan "Görüşünü Bildir" platformuna 9 bin 324 kişi görüş ve önerilerini iletti. Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, mesaj iletenler arasında Danimarka'da yaşayan ve Türkiye'ye kesin dönüş yaparak şuraya katılmak istediğini belirten Muhammed Güzel'i şura için Ankara'ya davet edecek.
#Tarım Ve Orman ŞurasıPure New Media Creative Directorü Öncü Doğu Gürsoy, Kırmızı Ödülleri'yle ilgili yaptığı açıklamada; "Ödül ne kadar prestijli olursa ve ödül veren kişiler ne kadar konusunun uzmanıysa o ödülü alan emekçiler de o kadar gurur duyuyorlar. Aynı zamanda buna ihtiyaçları da var. Kısacası çok naif ve heyecan verici bir duygu" dedi.
#Öncü Doğu GürsoyRafineri Genel Müdürü Aslı Yorgancıoğlu sektörün geleceği ile ilgili; "Mecra ve içerik çeşitliliği, dijital kanalların oluşturduğu alışkanlıklar, büyüyen pazarda iletişim gürültüsü, ekonomik sebepler vs gibi bir çok sebepten ötürü son 3 senedir tüketicilerin (her mecrada) reklama duyarlılığı ve ilgisi anlamlı şekilde düşüyor. İşimizin olmazsa olmazı dediğimiz ve artık neredeyse klişeleşmiş temel reklam prensipleri şu anda her zamankinden daha önemli hale geldi. Dikkat çekici, dikte etmeden etkileşim yaratan ama aynı zamanda tüketici içgörüsü ile markaya anlam katan ve tabii ki iş hedeflerini aşacak şekilde etkili ve fayda odaklı olmak gibi zorlu bir vazife var her işte önümüzde. Buna hem zaman hem de bütçe kısıtlarını da ekleyince denklem daha da eğlenceli hale geliyor. Öldürmeyen güçlendirir prensibiyle, ezber ve vasatın azalıp, yeni bir akıl ve ses ile üretilmiş daha yaratıcı işleri göreceğimiz bir dönem olacağını düşünüyor ve umuyorum" açıklamasında bulundu.
#RafineriKerem Çobanlı Photography reklamcılığın değişimiyle ilgili yaptığı açıklamada; "Türk reklamcılığı aslında bizce çok büyük değişimler göstermiyor. Türkiye'de belli ajanslar, belli ekolleri oluşturuyor zaten biliyorsunuz. Buradaki asıl değişkeni, müşteri tarafı ve ajanslardan beklenenlerin giderek artması olarak görebiliriz. Hiçbirimiz reklama zorla mecbur bırakılmak istemediğimiz için, otomatik olarak geliştirdiğimiz bir savunma sistemimiz var. Reklam görmeye tahammülümüz yok aslında. Dolayısıyla kaliteli iş üretme zorunluluğu giderek artıyor" dedi.
#Kerem Çobanlı PhotographyHürriyet Özel Ödülü yarışmasının birinci olan Güçkan Sarıtekneci ve Erdi İpek sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili yaptıkları açıklamada; "Aslında markaların da dünya çapında bu alana önem verdiklerini biliyoruz, görüyoruz, bizler de öneriyoruz. Sosyal sorumluluk işleri de bir imaj oluşturmanın ya da satışın ötesinde hayatlara dokunabiliyor, insanları gerçek anlamda mutlu edebiliyor" ifadesinde bulundu.
#Kırmızı ÖdülleriAK Ajans Başkanı Efsun Tekyeten “100. Yıl Kampanyası” isimli çalışmanın hikayesinden bahsederken; "Bu ilanları yaparken, sloganlarını bulurken, altyazılarını fotoğraflarını seçerken ajans ekibiyle canlı bir tarih dersi işledik. Canlı bir tarihi yaşadık, bizim için müthiş bir deneyimdi, çok büyük bir onurdu" dedi.
#AK Ajans Başkanı Efsun TekyetenAWAKE Coffee&Espresso ile “En iyi kurumsal imaj reklam” ödülünü kazanan Ideart Ajans Başkanı Turusan Çiner, şöyle konuştu: “Bir matematik problemi çözer gibi, önce bu verilerimizi, yani vaadimizi tahtaya yazdık. Sonrasında farklı yerlerde kahve içen pek çok insanın yaşadığı bir durum geldi aklımıza... İsimlerinin yanlış yazılması. Herkes bu durumla karşılaşmıştır. Kimisi gülmüş, kimisi sinirlenmiştir. Kimisi belki de fotoğrafını çekip sosyal medyada paylaşmıştır. İsmim farklı olduğundan ben çok yaşadım mesela; İşte bu noktada iç görü devreye girdi. Görsel kompozisyonumuzu Mahmut Bey’in bardağı üzerine kurguladık ve kendisine dedik ki ‘Senin ismini daha doğru yazamayan bir yer, sana istediğin kahveyi nasıl verebilir? Biz seni dinliyor, sana özel olarak kahve demliyoruz.’ Bu da bizi ‘Seni anlamayan mutlu edemez’ başlığına yönlendirdi.”
#Turusan ÇinerKırmızı Dijital ’de “En İyi Dijital Reklam” kategorisinde ve Kırmızı Kampanya’da “En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Kampanyası” kategorisinde Vestel “Viziizle – Dünyanın ilk Bumper AD Dizisi” aynı zamanda Kırmızı Dijital’de büyük ödül Kıpkırmızı’yı kazanan Concept'in Kreatif Direktörü Kerem Özkut yaptığı açıklamada "Yaratıcılık yarışmalarını önemsiyoruz. Özellikle müşterilerimizin işlerine de yarayan, ticari başarı amacıyla yapılmış işlerin ödüllendirilmesi bizim için önemli. Hem ajans içinde hem ajans dışında çıtayı yükseltmek adına çok yararı olduğunu düşünüyoruz" ifadesinde bulundu.
#Kırmızı ÖdülleriGenç Kırmızı yarışmasında birinci olan “Damızlık Kızın Hikayesi” kitap kapağı tasarımı ile ödül alan Mimarsinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nden Didem Özbek, Fırat Can Karasu ve Ümit Türek , Kırmızı Ödülleri'yle ilgili 'Reklamcılıkta rekabetin ve dolayısıyla kalitenin artmasına fayda sağladığını düşünüyoruz, bu yönüyle Kırmızı Ödülleri’ ni önemsiyoruz. Sektöre henüz girmemiş veya yeni girmiş gençler için iyi bir referans olduğunu düşünüyoruz' dedi.
#Damızlık Kızın Hikayesi