Venedik, bugün eski saraylarını koruma mücadelesinde. Bir konağı korumak az bir şey değil. Venedik’i korumak için İtalya gayretini tabii ki gösterecek. Ama dünyanın Venedik için gösterdiği gayret hiçbir şekilde istenen düzeyde değil... Venedik Bienali Türkiye Pavyonu hayli orijinal... Marco Polo, dünya tarihinin ilginç bir seyyahıdır. Milattan önce 13. asırdan beri kaleme alınan seyahatnameler var. Onların içinde Marco Polo’nunki en çok tartışılanı...
#VenedikMekânla birlikte var olan, her sergilenişte değişime ve yorumlamaya açık eserleriyle izleyiciye yeni bir hikâye anlatan Sarkis’in ‘SONSUZ’ adlı sergisi Arter’de. Sarkis’in 1980’li yıllardan başladığı ‘Respiro’ isimli yerleştirmesinden parçalar da içeren sergi, ısıtma, soğutma, yakma, bellek ve iz bırakma gibi temalar üzerinde yükseliyor.
#SarkisBu yıl uzatmalarla 9 günü bulan Kurban Bayramı tatili sırasında en iyi yaptığımız şey bu süreyi evimizde geçirmek, İstanbul’un tadını çıkarmak oldu. Trafiğe takılmadan kentin dört bir yanına gidebilme lüksünü yaşadık. Zamanımızı dinlenmenin yanı sıra uzun süredir gitmek isteyip de trafik ya da kalabalıktır korkusuyla vazgeçtiğimiz semtlere ve mekânlara giderek değerlendirdik. Tatil beldelerinden gelen haberler ve görüntüler de ne kadar isabetli bir karar aldığımızın kanıtı gibiydi...
#Kurban BayramıŞöyle bir medya düşünün: Odaklarında sadece tüm gezegene ilham veren yeşil projeler var. Onları çekip yayınlıyorlar. Mesela sürdürülebilir ve ekolojik temeli sağlam bir proje mi yarattınız? Dünyanın neresinde olursa olsun fark etmiyor, projenizi ve sizi tüm dünyaya tanıtıyorlar.
#Onur BaştürkİSTANBUL Kuzguncuk’taki Hayri Onur Yalısı’nda anlatılmaya başlayan bir masalın peşine düşüp Venedik’in tarihi tersanesi Arsenale’ye kadar geldik. Sanatçı Füsun Onur’un ‘Evvel zaman içinde...’ adını verdiği modern zaman masalı burada devam ediyor çünkü.
# Füsun OnurErnst Franz Vogelmann Vakfı’nın heykel ödülünü bu yıl Ayşe Erkmen aldı. Kurumun ödüllendirdiği ilk kadın sanatçı olan Erkmen: “Kanımca buradaki iyi sanatçıların çoğu kadın ve bu yeni bir şey de değil. Türkiye çağdaş sanat tarihinin bir özelliği ve hâlâ devam ediyor.”
#Gazetehaberleriİnci Eviner’in yeraltı ve yerüstü, bilinçaltı ve bilinçüstü gibi tezatlarla dolu yeni sergisi ‘Kalanlar, Geri Dönenler ve İmalar’, bir bakıma şiire benziyor. Okuması son derece kişisel. Sözcüklerle imgeler bir arada. Bilinen dünyanın bilinmeyen koordinatları var karşımızda. Yavaşlamanız, her desenin her bir parçası önünde durmanız gerekiyor. Kelimeler, sergiyi anlamak için yegâne ipuçlarınız.
#İnci Eviner2021’de 59’uncusu düzenlenecek dünyanın en prestijli sanat etkinliği 59. Venedik Bienali kapsamındaki Türkiye Pavyonu’nda kavramsal sanatın öncü isimlerinden Füsun Onur yer alacak. Serginin köratörlüğünü üstlenen Bige Örer, “Koronavirüs salgını nedeniyle yavaşlamayı deneyimlediğimiz böyle bir zamanda Füsun Onur’un minimalist bakışının, felsefeden, edebiyattan, müzikten beslenen yaratıcı gücünün tüm sakinliği içinde sessiz bir çığlık gibi yankılanacağına inanıyorum” diyor.
#59. Venedik Bienali125 yıllık köklü geçmişiyle dünyanın en prestijli sanat etkinliği konumundaki 59. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda 2021 yılında yer alacak sanatçı belirlendi. İKSV’nin organizasyonuyla hayata geçirilecek Türkiye Pavyonu’nda güncel sanatın büyük ismi Füsun Onur'un işleri yer alacak. Serginin küratörlüğünü ise İstanbul Bienali direktörü Bige Örer üstlenecek.
#İksvBergama’dan Berlin’e götürülen büyük sunakla ilgili ‘Bergama Stereo’ adlı sesli mimari eseri, Almanya’nın en önemli modern sanat müzesi Hamburger Bahnhof’ta sergilenen Cevdet Erek, eserle ilgili “Uzunca bir araştırmanın sonucunda benim adıma son yılların en büyük yolculuğu” diyor. ‘Bergama Stereo’nun yeni bir yorumu 27 Şubat’tan itibaren Arter’de sergilenecek.
#Cevdet ErekDünyanın en önemli sanat etkinliklerinden 58. Venedik Bienali başladı. İnci Eviner’in ‘Biz, Başka Yerde’ adlı eserinin yer aldığı Türkiye Pavyonu, Der Spiegel, Art Newspaper, Artnet gibi yayınlar tarafından en başarılı 10 ülke pavyonundan biri olarak gösteriliyor. İşe “Günlük basit jestler ne zaman ve nasıl siyasileşir? En insani ihtiyaç, duygu ve arzular nasıl bu kadar tehlikeli hale gelebilir?” diye sorarak başladığını söyleyen Eviner ile Venedik’te buluştuk.
#İnci Evinerİstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda bu yıl sanatçı İnci Eviner’in desen, obje, video, ses ve performans gibi farklı öğeleri bir araya getiren ‘Biz, Başka Yerde’ adlı yapıtı sergilenecek.
#Biz Başka Yerde16. Venedik Mimarlık Bienali Türkiye Pavyonu’na seçilen projesi ‘Vardiya’ için tüm dünyadan mimarlık öğrencilerine açık çağrı yapan mimar Kerem Piker, “Aslında klasik sergi anlayışını kırmamızın sebebi bu işin olabildiğince fazla insana ulaşması ve bienalin elitist bir sergi olmasından ziyada bir öğrenme alanına dönüşmesi” diyor.
#Kerem PikerGelenekselden çağdaşa sanatı farklı platformlarda destekleyen Yıldız Holding, heykel, resim, grafik tasarım, tezhip gibi alanlarda eğitim gören 12 kişilik güzel sanatlar fakültesi öğrencisi ve akademisyen grubunu 57. Venedik Bienali’nde ağırladı.
#Kitapsanat