DÜNYANIN en büyük gıda fuarlarından Gulfood 2017’ye katılan Türk firması sayısı bu yıl 139 oldu. Rakamın en az 200 olabileceği ancak Dubai Dünya Ticaret Merkezi ve Fuar İdaresi’nin Türk firmalarının taleplerini ‘yer yokluğu’ gerekçesiyle karşılayamadığı bildirildi.
#Gulfood 2017Türk şekerleme sektörü, Japonya’daki Foodex fuarına çıkarma yaptı. ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Uzakdoğulular günlük yaşamda çikolata ve tatlı çok tüketmiyorlar, otantik tatları seviyorlar. Bizde burada otantik tadımız olan lokumu öne çıkardık, 10 bin ziyaretçiye Türk kahvesi ve lokum ikram ederek beğenilerini kazandık. 60 milyar dolarlık Japonya pazarından payımızı alacağız” dedi.
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi’yi makamında ziyaret etti. Sektöründe gerçekleştirdiği başarılı çalışmalarından dolayı birliğe teşekkürlerini sunan Bakan Zeybekçi daha sonra sektörün son durumu hakkında bilgiler alarak sorunlarını dinledi.
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Rusya’nın ABD ve AB ülkelerine uyguladığı kotayı Türk şekerleme sektörü için fırsat olarak nitelendirerek, yılda 3.4 milyar dolarlık ithalat yapan bu ülkeden daha fazla pay almayı hedeflediklerini söyledi.
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun yeni başkanı Hidayet Kadiroğlu, sektörün 2023 ihracat hedefinin 10 milyar olduğunu söyledi. Kadiroğlu, “ Öncelikli hedefim Türk şekerleme sektörünün hedef pazarlardaki röntgenini çekmek. Bu sonuca göre yol haritamızı belirleyeceğiz” dedi.
Türk şekerleme sektörü, Tayland’da düzenlenen Thaifex fuarına çıkarma yaptı. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Hidayet Kadiroğlu, “Tayland’da insanların sadece özel günlerde çikolata tüketme alışkanlıkları var. Türk şekerleme üreticisi Uzak Doğululara çikolatayı günlük tüketim aracı olarak sevdirecek” dedi.
Almanya’nın Köln kentinde 48’inci kez düzenlenen Uluslararası Şekerleme ve Bisküvi Fuarı (ISM), 73 ülkeden bin 660 firmanın katılımıyla devam ediyor. Türkiye’den 78 şirketin katıldığı fuar, yarın sona erecek. Fuarda ürünlerini tanıtan, iş bağlantıları kuran Türk şirketlerinin temsilcileri, Hürriyet’e konuştu:
#ALMANYAYıldız Holding bünyesinde faaliyet gösteren Gözde Girişim ile ekonomi dışına çıkma riski olan şirketleri Türkiye'ye kazandırdıklarını söyleyen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, " Gözde'nin altında birbirine benzemeyen pek çok irili ufaklı şirket var. Bu şirketlerin benzeyen tarafı ise, Gözde'ye girmeden önce bir kısmında işlerin yolunda gitmemesi. Gözde bu şirketleri büyütüp, geliştirip kendi sektörlerinde bir 'değer' haline getiriyor" dedi.
#Ülker1940 yılından bu yana Türkiye ihracatını artırmak için çalışmalarına devam eden ‘İhracatın Öncü Birliği’, İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Türk ürünlerinin Amerika kıtasında yer alması için çalışmalarına hızla devam ediyor. Meksika’da gerçekleştirilen ‘Expo Antad&Alimenteria 2016 Uluslararası Genel Ticaret Fuarı’na katılan birlik, fuarda kurduğu bağlantılarla Meksika’nın en büyük 3 market zincirinin satın alımcılarını Türkiye’ye getirecek.
#MeksikaTürk şekerini dünyaya tanıtmak için yola çıkan Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu (ŞTG) faaliyetlerine hızla devam ediyor. ŞTG bu kapsamda 15- 18 Nisan tarihleri düzenlenen Food Hotel Endonezya Fuarı’na çıkarma yaptı. 45 ülkeden gelen ziyaretçiler Türk standında, lokum, şekerleme, çikolata, Türk lokumu, baklava ve Türk kahvesi gibi ürünleri tatma imkanı buldu.
#Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu- ŞEMAD Başkanı Kopuz: - "Ürünlerimiz bugün yaklaşık dünyanın 190 ülkesine gidiyor. 2015 hedefimizde bu ülkelere ihracatı, tonaj ve değer olarak arttırmak ve pazarlardaki konumumuzu güçlendirecek yeni çalışmalar yapmak var" - "Bu yıl sektörde önemli miktarda yerli ve yabancı yatırımlar ve satın almalar gerçekleşti. Dolayısıyla 2015 itibarıyla üretim kapasitemizin de bu yeni yatırımlar sayesinde artacağını düşünüyoruz"