Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin, gıda ihracatındaki iddiası her geçen gün artıyor. Dubai’de düzenlenen dünyanın en büyük uluslararası gıda fuarlarından Gulfood 2017’ye katılan Türk firması sayısı geçen yıla göre büyük sıçrama kaydetti ve 109’dan 139’a yükseldi. Katılımın en az 200 firma olabileceği ancak Dubaili yetkililerin yer taleplerini karşılayamadığı bildirildi. Önceki yıl 1.954 metrekare alanda ürün sergileyen Türk firmalarının katılımını organize eden kurumlar, daha küçük stantlar açarak ‘katılan firma sayısını’ arttırmayı başardı. Gulfood’a bu yıl 120 ülkeden 100 bine yakın ziyaretçi bekleniyor. 100 bin metrekare alanda 2 Mart akşamına kadar açık kalacak Gulfood’da 5.100 firma ürünlerini sergiliyor.
İSTANBUL’DA FUAR
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, “Dubai’de fuar organizasyonunu yapan yöneticiler arasında Türkleri sevmeyen birileri var. BAE yönetimi ile sorunumuz yok ama yabancı profesyonel yöneticiler bize ciddi zorluk çıkarıyor” dedi. Mete, bu yıl ilk kez İstanbul’da 20-23 Eylül’de düzenlenecek CNR Food İstanbul ile ilgili de “CNR Fuarcılık ile birlikte tüm hazırlıkları yaptık. Büyük bir fuar ortaya çıkaracağız. Bizim de artık her sektörde bir tane ve yüksek katılımlı fuarlar düzenlememiz gerekiyor. Aynı şehirde bir hafta arayla iki fuar olamaz” dedi.
ŞEKERLEME PAZARI
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) Başkanı Hidayet Kadiroğlu da, “Türk şekerleme sektörü ihracatının yüzde 55’i Orta Doğu ve Afrika bölgesine yapılıyor ve bu pazar her yıl hızlı büyüyor. Şu anda yıllık 16 milyar doları bulan bu pazar bölgedeki savaşlar ve karışıklıklar biterse çok daha hızlı büyüyecek. Son dönemde ihracatta çift haneli artışı tekrar yakaladık. Ocak ayında yüzde 11 artış oldu, şubatta da yüzde 15 ve üzeri görünüyor. Geçen yıl 2.3 milyar dolarlık ihracat yapmıştık. Bu yıl 2.5 milyar dolara çıkarabiliriz” diye konuştu.