Şekerleme sektörünün yeni eylem planı

Güncelleme Tarihi:

Şekerleme sektörünün yeni eylem planı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2015 09:57

Rusya’da yaşan ekonomik kriz ve bölge ülkelerdeki sorunlar karşısında ihracat pazarları daralan Türk şekerleme sektörü rotayı Amerika kıtasına çevirdi.

Haberin Devamı

Bu yıl 45’nci kez düzenlenen ISM 2015 - Uluslararası Bisküvi ve Şekerleme Fuarı, 65 ülkeden bin 513 katılımcıyla Almanya’nın Köln kentinde kapılarını açtı. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği öncülüğünde 1999 yılında ilk defa 10 firma ile fuara katılan Türkiye, bu yıl 81 firma ile fuara çıkarma yaptı.

Fuarla ilgili açıklamada bulunan İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, “15 yıl önce 150 metrekare alanda Türk ürünleri sergileniyordu. Bu yıl ise bin 200 metrekare alanda ürünlerimiz sergilenecek, Bu artış bile sektörün ne kadar yol kat ettiğini açıkça gösteriyor” dedi.
Zekeriya Mete, fuara ilginin artmasının nedenini ise, KOBİ’lerinde ihracatın ve ihracata giden yolun fuardan geçtiğini kavramaları olarak belirtti
İHRACAT PAZARLARI DARALIYOR

Haberin Devamı

Rusya’da yaşanan ekonomik kriz ve bölge ülkelerde yaşanan sorunların ihracatı olumsuz etkilediğine değinen Zekeriya Mete, “2015’in ilk ayında ihracatımızda ciddi bir düşüş var. Geçen yıl ocak ayında 173 milyon dolar olan ihracatımız, bu yıl 140 milyon dolar seviyesine geriledi. Bu sadece bizim birliğimizin rakamları, ülke genelindeki rakamlarında iyi olmadığı görülüyor. Bu düşüş ve çevre ülkelerdeki belirsizlikler bizi başka pazarlara yönelmeye itti” diye konuştu.

İhracat pazarlarını çeşitlendirmek için yeni eylem planları olduğunu aktaran Mete şunları söyledi: “İhracat pazarlarındaki karışıklıklara rağmen pazar çeşitlendirme metoduyla ivme kaybetmeden yolumuza devam ediyoruz. Ekonomi bakanlığının desteği kapsamında ihracatı artırmak için Latin Amerika, Asya Pasifik ve Uzakdoğu ülkelerini ziyaret edip bu pazarlarda neler yapabiliriz araştıracağız. Gelecek ay ilk olarak Panama’da bu çalışmalara başlıyoruz. Peru, Arjantin, Şili gibi yeni pazarlara odaklandık. Bu ülkelerde Türk ürünlerine yüksek bir talep var. Şirketlerimizi farklı pazarlara yönlendirmeye çalışıyoruz.”

2014 İHRACATI 1.9 MİLYAR

Sektörün 2014 yılı sektör rakamlarına değinen Mete, “Son 3 yılda ihracatımızı 1.6 milyar seviyesinden 1.9 milyar dolar seviyesine çıkardık. 2015 yılı çok zor geçecek ama bu zorluklara rağmen hedefimiz 2 milyar doları yakalamak olacak” dedi.
Maliyetlerden dolayı dünya ile rekabet etmekte zorlandıklarını ifade eden Mete, “Şekerleme ürünlerinde 1.92 dolardan ithalat, 2.5 dolardan ihracat yapıyoruz. Şeker fabrikaları ton başına 61 dolar navlun ücreti alıyor. Dünyada rekabet ettiğimiz firmalara karşı hep bir adım geride kalıyoruz. Türkiye’deki imalatçı ana hammaddesi olan şekeri dünya piyasalarından yüzde 10-20 daha pahalıya alıyor. Yurt içinde ton başı da 50 lira nakliye ödüyor. Yıllardır zarar eden fabrikaların maliyetlerini üstlenmek durumunda kaldık. Maliyetlerin azaltılması gerekiyor aksi taktirde bu maliyetlerle ihracat yapmamız zor” diye konuştu.

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve İhracatçıları Birliği, geçtiğimiz yıl genç tasarımcıların önünü açmak için düzenlediği Ulusal Endüstriyel Gıda Tasarım Yarışması’nda, kategorisinde dereceye girenler öğrencileri ISM 2015’e götürdü. Fuara giden öğrenciler arasında birincilik ödülü grup lideri Hüseyin Doğan Bozkurt, ikincilik ödülü grup lideri Ayşe Beyza Boduroğlu, üçüncülük ödülü grup lideri Aybüke Üyük yer alıyor. Hatırlanacağı üzere, Endüstriyel Gıda Tasarım Yarışması için lisans öğrencileri kategorisinde birincilik ödülü kazanan grubun endüstriyel tasarımcısı yurtdışındaki tasarım okullarında 2 yıllık eğitim imkanı kazanmıştı.

‘DELIGHTLAND’ BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

‘Delightland’ teması ile tasarlanan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu standında ise yapılan etkinlikler çerçevesinde ziyaretçilere çikolata, şekerleme ve dondurma ve Türk kahvesi ikram edildi. İkram edilen ürünler arasında baklava, Türk Bayrağı, Alman Bayrağı ve ŞTG logosu taşıyan özel tasarım kurabiyeler, dünyaca bilinen Beyoğlu çikolatası, helva, bisküvi, gofret ve şekerleme ürünleri de bulunuyor.

Fuarla ilgili konuşan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Çikolata ve şekerleme sektörünün son yıllarda yaptığı yatırımlarla bölgesel güç olma yolunda sağlam adımlarla ilerlediğini söyledi. 2014'te hem yeni yatırımlar hem de yenileme yatırımları gerçekleştirildiğini ifade eden Kadiroğlu, "Bu yatırımlar 2015 yılında devreye girecek, dolayısıyla 2015 atak yılı olacak. Özellikle unlu mamuller kategorisinde yeni açılımlar olacak. İnovatif ürünlerle kendi kategorisine isim veren firmalarımız var, bunlar daha da artacak. Üretim tarafında bunlar olurken tanıtım tarafında da atak var" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!