Damat fabrikasında üretimin yüzde 50’si grup markaları, kalan yüzde 50’si ise dünyanın en iyi 3-5 erkek giyim markası için yapılıyor. Dev markaların ek kapasite almak için sırada olduğunu söyleyen Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ‘‘Talebe yetişemiyoruz. 150 milyon TL’lik yeni yatırım kararı aldık. Günde 1700 takım elbise, 11 bin gömlek üreteceğiz’’ diyor.
#DamatTürkiye ekonomisinde güçlenme sanayi ve ihracat öncülüğünde devam ediyor. Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracat rakamlarına ulaşan Türkiye ekonomisine ilişkin uzmanlar değerlendirmeler de bulundu. Prof. Dr. Sefer Şener, ihracatta 3-5 yıl içinde 400 milyar dolar seviyesinin görülebileceğini belirtti. Tera Yatırım Baş Ekonomisti Enver Erkan da "İmalat sanayiinin üretim kapasitesi de iyi seyrediyor. Geçen yıla göre güçlenen momentum devam ediyor. İç ve talep koşullarındaki değişimler, firmaların daha çok ihracata yönelen bir strateji geliştirmelerini sağlayabilir" yorumunda bulundu.
#İhracatİHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, "2018'de Türkiye'nin mevcut toplam iç giyim ihracatı 646 milyon dolardı. Biz çıtayı 800 milyon dolar olarak hedefledik. Rusya'ya hazır giyim ihracatı 2018'de önceki yıla göre yüzde 39 artışla 273 milyon dolara ulaştı. Bu yıl en az 300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.
#İhracatTürkiye Triko Sanayicileri Derneği (TRİSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Balkuv, hazır giyim ihracatında trikonun payının arttığını söyledi ve ekledi, Bu yıl da ihracat içindeki payı yüzde 10 civarında büyüdü. Triko ihracatında 2018 yılında 1.9 milyar dolara ulaşıldı.
#Türkiye Triko Sanayicileri Derneğiİstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Firmalarımız, dünyanın 9. büyük iç giyim ithalatçısı olan Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) pazarından hak ettikleri payı alamıyor. BAE'ye iç giyim ihracatımızı en az iki katına çıkarma hedefiyle planlarımızı yapıyoruz" ifadelerini kullandı.
#BAEÖzellikle son 3 yıldaki uygulamalarla kredi ve sigorta programları çerçevesinde ihracat sektörüne sundukları destekte önemli bir artış gerçekleştirdiklerini belirten Türk Eximbank Genel Müdürü Hayrettin Kaplan, “Son 5 yılda ihracat sektörüne 50,2 milyar doları nakdi kredi ve 30,5 milyar doları da sigorta desteği verdik” dedi.
Türkiye’ye ithal edilen bazı tekstil ürünleri zehir saçıyor. Kanserojen azo boyar madde ihtiva eden bu ürünleri değil kullanmak, dokunmak bile sağlık açısından risk yaratıyor. Bunun denetimi için dün önemli bir adım atıldı. Güvensiz madde içeren, sağlık açısından büyük risk yaratan ürünler piyasadan toplatılacak, üreticisine ceza verilecek. Ayrıca gazeteye verilecek, TV’de yayımlanacak ilanlarla zararlı boya içeren bu ürünlerin geri çağrılması sağlanacak.
İç çamaşırı markası Ten’in sahibi Deha Orhan, Konuk Odası’nda bugüne kadar okuduğu insanların neredeyse tamamı örnek yaşamlar sergilediği için konuk olmaya biraz çekinmiş. Beslenmeden güne başlarken yaptıklarına kadar kötü örnek olmaktan korkmuş. O sınıfın arka sıralarında oturan yaramaz öğrenci gibi. Hayatı sutyenler arasında geçmiş Deha Orhan ‘sansürsüz’ haliyle karşınızda.
Türk hazır giyim sektörünün Armani, Dolce Gabana, Replay, Roberto Cavalli gibi İtalya’nın dev markalarından yeni siparişler aldığını anlatan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Hedef Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri Komitesi Başkanı Mustafa Gültepe, “İhracatı artırmak için İtalya’nın Milano şehrine çıkarma yaptık. Ancak Liola, Sweet Years, Bagutta, Marly’s, Stefanel, Camicissima, Versace, Trusardi, Richmond, Fenica gibi markalardan ise franchise, ortaklık ve satış teklifleri aldık” dedi.
Euro bölgesindeki borç krizinin İtalya'ya yayılabileceği ve İtalya'nın krize girebileceği ihtimali dünyada olduğu gibi Türkiye'de de piyasaları etkilerken, İtalya'da sanayinin Yunanistan ve İspanya'dan daha köklü olması dolayısıyla olası bir krizin Türk yatırımları açısından risk yaratmayacağı düşünülüyor.