Güncelleme Tarihi:
Fayat, “3. Satın Alma Stratejileri ve Beklentileri Paneli”ndeki açılış konuşmasında, yaşanan tüm krizlere rağmen 2016’da 17,5 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirterek, “Suların durulması halinde ihracatta kısa sürede 20 milyar dolar bandını aşabiliriz.” ifadesini kullandı.
Panelin üyelerine akıllarındaki sorulara yanıt bulma ve geleceği okuma imkanı sağlayacağını vurgulayan Fayat, “Etrafımızın ateş çemberi olduğu bir dönemde Türkiye’ye talep artıyor. Hazır giyim ihracatında yüzde 5-6, iç pazarda yüzde 8-9 büyümenin gerçekleşeceğini umuyorum.” dedi.
Fayat, dünyanın kaotik bir ortamdan geçerken TGSD üyelerinin de önlerini görmek istediğini belirterek, “Her ne kadar global güvenlik noktasında gergin bir dönemden geçiyor olsak da hazır giyim sektörü olarak iyi bir ivme yakalamış durumdayız. Çünkü Avrupa’nın Türkiye’den talebi yükseliyor” değerlendirmesini yaptı.
"20 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT BANDINI RAHATLIKLA AŞACAĞIMIZA İNANIYORUM"
2016’yı en iyi rakamlarla kapatabilmeleri için trendleri, satın alma stratejilerini doğru okumak zorunda olduklarını vurgulayan Fayat, şunları kaydetti:
“Geçen yıla baktığımızda toplam ihracat rakamımızda paritenin etkisiyle bir düşüş yaşadık. Yılı 17 milyar dolarla kapattık. Tüm zamanların en çok hazır giyim ihracatının yapıldığı 2014’deki 18,7 milyar dolarlık rakamı yakalamayı önümüzdeki en önemli hedef olarak görüyorum.
Etrafımızın ateş çemberi olduğu bir dönemde ihracatta yüzde 5-6, iç pazarda yüzde 8-9 büyümenin gerçekleşeceğini umuyorum. Türkiye’yi saran ateş çemberi sönerse bir kaç yıl içinde 20 milyar dolarlık ihracat bandını rahatlıkla aşacağımıza inanıyorum.”
Panelin sponsoru Kimtex üst yöneticisi (CEO) Tanzer Közek de, Türkiye’den hacim ve çeşitlilik anlamında aktif alım yapan Türk ve dünya markalarıyla sektörün firmalarını bir araya getirerek sinerji yaratmayı amaçladıklarını söyledi.
Gözek, hem sektörü hem de firmaları global rekabet içinde daha iyi konumlandırmaya amaçladıklarını belirterek, “Sektörümüzde kalite, tasarım, pazarlama ve verimlilik hepimizin önceliği. Markalaşma için üretim, kalite ve tasarım gerekiyor. Bunun için sektörde birlikte kuvvetliyiz” dedi.
Panele, Superdry Tedarik Direktörü Shaun Packe, Li&Fung Türkiye Genel Müdürü Fatya Mamcu, H&M Avrupa Bölge Müdürü Leyla Ertur’un yanı sıra New Look Türkiye Genel Müdürü Arzu Ulu, LC Waikiki Tedarik Direktörü Şenol Dallı, Koton Tedarik Direktörü Betül Dündar ve Trendyol Satın Alma Direktörü Efsun Uğur da katıldı. Katılımcılar, panelde gelecek yıllara ilişkin beklentileri ve satın alma stratejilerini paylaştılar.
Panelin sonunda Kimtex kumaşları kullanılarak tasarlanan kıyafetler defileyle tanıtıldı.