İtalya’ya ihracatı artırma lobisi gitti, ünlü markalar ‘Bizi alın’ teklifiyle karşıladı

Güncelleme Tarihi:

İtalya’ya ihracatı artırma lobisi gitti, ünlü markalar ‘Bizi alın’ teklifiyle karşıladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2012 00:00

Türk hazır giyim sektörünün Armani, Dolce Gabana, Replay, Roberto Cavalli gibi İtalya’nın dev markalarından yeni siparişler aldığını anlatan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Hedef Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri Komitesi Başkanı Mustafa Gültepe, “İhracatı artırmak için İtalya’nın Milano şehrine çıkarma yaptık. Ancak Liola, Sweet Years, Bagutta, Marly’s, Stefanel, Camicissima, Versace, Trusardi, Richmond, Fenica gibi markalardan ise franchise, ortaklık ve satış teklifleri aldık” dedi.

Haberin Devamı

İkili iş görüşmeleri

İtalya’ya yapılan hazır giyim ihracatını 2012’nin sonunda önemli bir seviyeye çıkaracaklarını söyleyen Mustafa Gültepe, şöyle konuştu: “Modanın başkenti Milano’ya moda satmaya gittik, İtalyan markalarından ‘bizi alın’ teklifi aldık. Milano’da düzenlenen ticaret heyeti ikili iş görüşmeleri büyük ilgi gördü. Danimarka, Fransa, İspanya ve Almanya’nın ardından yüz yüze pazarlamayı esas alan ticaret heyeti uygulamasının 5’incisini modanın başkenti Milano’da düzenledik. Ticaret heyetlerine kendi tasarım ve üretimi olan firmalar katılabiliyor. Her bir heyette 20-30 arasında firma yer alıyor.”

Armani, Dolce Gabana, Replay, Roberto Cavalli gibi İtalya’nın dev markalarının yeni siparişler verdiğini vurgulayan Mustafa Gültepe, şu değerlendirmeyi yaptı:

Haberin Devamı

“Görüşmelere katılan pek çok orta ölçekli markadan ‘bizi satın alın’ önerisi geldi. Türkiye’nin parlayan yıldızını Milano’da çok güçlü bir şekilde hissettik. Hem ihracatı artırmak hem de markalı ticarete yönelerek Avrupa pazarında büyümek isteyen Türk firmaları için son derece uygun bir iklim var. Yaptığımız görüşmelerin yaklaşık yüzde 30’u satın alma, franchise verme ve ortaklık teklifi üzerine oldu. Bugüne kadar hiç böyle bir şeyle karşılaşmadık.”

Türkiye öne çıkmaya başladı

Son dönemlerde Türkiye’nin hazır giyim sektöründe tekrar öne çıkmaya başladığını vurgulayan Mustafa Gültepe, “Bu yıl İtalya’ya artış trendini sürdürüp, kısa vadede yaptığımız hazır giyim ihracatını 1 milyar doların üzerine çıkacağız. Türkiye Çin’e kaptırdığı bazı ürünlerde yine öne çıkıyor. Yaptığımız hazır giyim ihracatının yüzde 80’inin tasarımı ve üretimi tamamen bize ait. Bununla birlikte Çin’in fiyatlarının artması ve kendi iç piyasalarına dönmeleri bizim için önemli bir avantaj oldu” dedi.

50 yıldır zorlandığımız Pitti’nin kapısını araladık

YILLARDIR Türk markalarına zorluk çıkaran dünyanın en büyük erkek giyim fuarlarından Pitti’nin yönetimiyle yaptıkları görüşmelerden istedikleri sonucu alarak çıktıklarını anlatan İHKİB Fuarlar Komitesi Başkanı Volkan Atik, şunları söyledi: “Türk markalarının fuara alınması yönünde anlaşmaya vardık. Milano’da gördüğümüz yoğun ilgiye paralel olarak aynı tarihlerde Floransa’da yaptığımız görüşmelerden de istediğimizi alarak çıktık. Yükselen ülke imajımız, sektörümüzün tasarım ve üretim gücü sayesinde 50 yıldır büyük zorluk yaşadığımız Pitti’nin kapısını araladık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!