Güncelleme Tarihi:
Paris’te ‘Salon International De La Lingeri’ye katılan Türk iç giyim firmalarının ürünleri alıcılardan yoğun ilgi gördü. Euro’nun dolar karşısında değer kaybı ve Avrupa’daki ekonomik daralmaya paralel, AB ülkelerine ihracatta son iki yıldır düşüş yaşandığını hatırlatan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Tahran ve Paris’te Türk ürünlerine ilginin geleceğe dair umutlarını artırdığını söyledi.
Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile yürütülen kümelenme çalışması çerçevesinde iç giyim firmalarının hedef pazarları incelemeye aldığını bildiren Tanrıverdi, şöyle konuştu: “Küme firmalarımızın pazar araştırması çerçevesinde bu yıl ilk ziyaretimizi İran’a yaptık. En büyük pazarımız konumundaki Avrupa’ya açılımımızı ise Paris üzerinden başlattık.
İHKİB üyesi 15 küme firması ile alanında dünyanın en önemli organizasyonu olan ve toplam 480 markanın ürünlerinin sergilediği Paris’teki Salon International De La Lingerie Fuarı’na katıldık. Aubervellers, Sentier-Rue d’Aboukir isimli toptancı lokasyonlarına ve Galerie Lafayette’e düzenlediğimiz ziyaretlerde firmalarımız iç giyimde 1.9 milyar dolarlık paya sahip Fransa pazarını yerinde analiz etme imkânı buldu. Türkiye’nin 2014’te 808.6 milyon dolar olan iç giyim ihracatı geçen yıl 807.4 milyon dolarla aynı düzeyde kaldı. 36 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan dünya iç giyim ticaretinde bu pay yeterli değil. Hazır giyimde Türkiye’nin en büyük ticari ortağı olan AB’de pazarı 2016’da yeniden genişlemeye başlayacak. İran ve diğer pazarlardaki çalışmalarımızın da meyvesini vermesiyle iç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”