Güncelleme Tarihi:
Paris’te ‘Salon International De La Lingeri’ye katılan Türk iç giyim firmalarının ürünleri alıcılardan yoğun ilgi gördü. Euro’nun dolar karşısında değer kaybı ve Avrupa’daki ekonomik daralmaya paralel, ihracatta son iki yıldır düşüş yaşandığını hatırlatan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Tahran ve Paris’te Türk ürünlerine ilginin umutlarını artırdığını söyledi.
Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile yürütülen kümelenme çalışması çerçevesinde iç giyim firmalarının hedef pazarları incelemeye aldığını bildiren Tanrıverdi, şöyle konuştu: “Küme firmalarımızın pazar araştırması çerçevesinde bu yıl ilk ziyaretimizi İran’a yaptık. En büyük pazarımız konumundaki Avrupa’ya açılımımızı ise Paris üzerinden başlattık. İHKİB üyesi 15 küme firması ile alanında dünyanın en önemli organizasyonu olan ve toplam 480 markanın ürünlerinin sergilediği Paris’teki Salon International De La Lingerie Fuarı’na katıldık. Türkiye’nin 2014’te 808.6 milyon dolar olan iç giyim ihracatı geçen yıl 807.4 milyon dolarla aynı düzeyde kaldı. 36 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan dünya iç giyim ticaretinde bu pay yeterli değil. AB pazarı 2016’da yeniden genişlemeye başlayacak. Çalışmalarımızın da etkisiyle iç giyim ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”
Kadın işçiler, 1 gün kendine çalışacak
İÇ giyim üreticisi Yeni İnci, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde kadın çalışanlarını bir günlüğüne de olsa patron yapıyor. Yeni İnci’nin kadın çalışanları, 8 Mart günü tüm ürettiklerinin bedellerini kendileri alacak. Firmada çalışanların yüzde 70’inin kadın olduğunu belirten Yeni İnci Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Atakan, “52 yıldır kadınların rahatı için çalışıyoruz. Bu yıl, 8 Mart’ı kadın çalışanlarımız için daha anlamlı kılmaya karar verdik. Bir gün de olsa kendi işlerinin patronu olacak ve o gün emekleriyle ürettikleri her ürünün bedelini kendileri alacak” dedi.