TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu önderliğindeki heyetin Mısır Ticaret ve Sanayi Odaları Başkanı Ahmed Al Wakeel’in davetiyle Kahire’de gerçekleştirdiği “İş Forumu”nda Polaris Parks Yönetim Kurulu Başkanı Tunç Özkan’ı görünce 10 yıl önceyi anımsadım:
#Vahap MunyarŞirketler yaz dönemi stajları için kendi internet sitelerinden veya kariyer portallarından başvuruları toplamaya başladı bile. Adayları tıpkı işe alır gibi sıkı bir elemeden geçiren şirketler onlara gerçek projeler verip, şirketi ve işleyişi tanımalarını sağlıyorlar. Hem şirketler geleceğin yeteneklerini kendilerine çekmiş oluyor, hem de öğrenciler mezun olduklarında ne yapmak istediklerini netleştiriyor. Stajı başarıyla tamamlayanlar, mezun olunca o şirketteki iş fırsatlarında öncelikli değerlendiriliyor. Şirketlerle görüşüp, staj programları hakkında bilgiler aldık.
#StajyerYILLIK hacmi 1 milyar liraya ulaşan deterjan sektöründe, toz deterjanın payı giderek azalırken, bunların yerini yavaş yavaş yeni nesil konsantre deterjanlar alıyor. Yeni geliştirilen hacmi küçük, işlevi fazla ürünlerle geçtiğimiz yıl yüzde 10 büyüme oranını yakalayan firmalar, hane başına düşen yıllık tüketimi de 24 kilograma çıkarmayı başardı.
Almanya merkezli kimya devi Henkel’in CEO’su Kasper Rorsted, Türkiye’nin grup içindeki öneminin giderek arttığını belirterek, “10 yıl önce kimse Türkiye’yi pek bilmiyordu, bugün beklentimiz çok yüksek. 1960’larda ve 70’lerde Türkiye, Batı Avrupa’ya ucuz işgücü ihracatı yapan bir ülke olarak tanınıyordu. Bugünkü Türkiye imajı: büyüme, refah, istikrar ve gelecek” diye konuştu.
DAHA az miktarla daha fazla çamaşırın yıkanmasını sağlayan, yıkama ısısını 30 dereceye düşürerek elektrik faturalarını hafifleten yeni nesil konsantre ürünlerle deterjanlarda yıllık pazar 810 milyon liradan 990 milyon liraya ulaştı. Konsantre ürünlerle ambalajları küçülen deterjanda tüketim 480 bin tondan 348 bin tona indi. Konsantre ürünlerde rekabet tozdan sıvıya kaydı.