Mutfakta 2.6 milyar dolarlık bulaşık kokusu

TÜRKİYE’de kadınların bulaşıkları yıkadıkları deterjanlarda sadece temizlikle yetinmeyip, aynı zamanda temizliğin kokusunu da mutfaklarında hissetmek istemesi, 2.6 milyar dolarlık deterjan pazarını hareketlendirdi.

Haberin Devamı

ARAŞTIRMA kuruluşlarının son dönemlerde bulaşık deterjanı üreten firmalar için yaptıkları anketler, Türkiye’de kadınların bulaşıkları yıkadıkları deterjanlarda sadece temizlikle yetinmeyip, aynı zamanda temizliğin kokusunu da mutfaklarında hissetmek istediğini ortaya koyması, yıllık hacmi 5.1 milyar dolara ulaşan kozmetik ve temizlik ürünleri pazarına yeni bir boyut kazandırdı. Bunda da Türkiye’de ki her 100 ev kadınından 81’inin hala elde bulaşık yıkama alışkanlığını sürdürmesi etkili oldu.
Toplam pazardan 2.6 milyar dolarla en büyük payı alan deterjanda rekabet, bir anda ovalamaya gerek kalmadan, az miktarla zor yağları kolayca çıkarabilen, etkisini kısa sürede kaybetmeyen ürünlerden, kalıcı koku ve farklı parfüm içeren ürünlere kaydı. Unilever’in 4 kat daha fazla süngerde kalabilen yeni ürünü Cif Konsantre Jel’le, Procter and Gamble’ın bir şişesi 18 bin tabak yıkayabilen Fairy’yle, Mag-Tonguç’un konsantre Reinex’le, Henkel’in zor yağları kolayca çözüp, ovalamaya gerek bırakmayan Pril Power’la, Eczacıbaşı’nın tek sıkımı 30 tabak bulaşık yıkayabilen Frosch’la rekabet ettiği pazarda, Hayat Kimya da Bingo’nun cildi tahriş etmeyen farklı parfümlü Saray Serisi ile ön plana çıkmaya çalışıyor.

Haberin Devamı

MAKİNE KULLANILMIYOR

Üretici firmaların rekabeti elde yıkanan bulaşıklar için geliştirdikleri deterjanlara kaydırması, bu ürünlerin toplam bulaşık deterjanlarından aldığı payın yüzde 68’lere ulaşması etkili oluyor. Ayrıca, Türkiye’de ki toplam hane sayısının sadece yüzde 30’unda bulaşık makinesi bulunuyor. Makine olmasına rağmen kullanılmayan ya da az kullanılan evlerin oranı da yüzde 11’e ulaşıyor. Bunun sonucunda, elde bulaşık yıkama oranı, Türkiye’de yüzde 81’leri buluyor. Türkiye’de, yılık sıvı deterjan satışı 155 milyon litre, bulaşık makinelerinde kullanılan tablet deterjanların sayısı da 740 milyon adet olarak gerçekleşiyor. Tablet deterjanlar da genellikle otomatik bulaşık makinelerinde kullanılıyor. Bunun sonucunda, hane başına düşen yıllık sıvı deterjan tüketimi, 8 litreye ulaşırken, bulaşık makinelerinde kullanılan tablet deferjan sayısı da 100 adet seviyesinde kalıyor.

Haberin Devamı

STRES ATMA YÖNTEMİ

GFK ve TNS araştırma kuruluşlarının deterjan üreticisi firmalar için 2 bin ev kadınıyla gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’de kadınların temizlik anlayışlarıyla ilgili ilginç sonuçlar içeriyor. Araştırmaya göre, Türkiye’deki kadınlar için çıkmayan lekeler ‘pis’ imajı oluşturuyor. Ayrıca, bulaşık ve mutfakların güzel kokması, temizliğin en önemli göstergeleri arasında ilk sıraları alıyor. Türk kadınları bulaşıklardaki temizliğin, koku ve parfümüyle de mutfaklarda hissedilmesini istiyor. Araştırmanın sonucuna göre, temizliğin göstergeleri arasında güzel koku da bulunuyor. Hatta kokusu beğenilen ürünler, sulandırıldıktan sonra ocakta ısıtılıyor ve mutfaktaki kötü kokuların giderilmesinde kullanılabiliyor. Bazı ev kadınları, deterjanın parfümüyle yetinmeyip, bulaşıkları yıkadıkları suya limon ya da parfüm de ekleyebiliyor. Bu yolla, bulaşıklarının kokusunu değiştirmeye çalışabiliyor.

Haberin Devamı

Bulaşıkta farklı koku arayanları hedefliyor

Hayat Kimya, bulaşık deterjanında farklı koku arayanlar için Bingo’nun Saray Serisi’ni piyasaya sürdü. Raflarda 2.30 TL ile 3.45 TL arasında değişen fiyatlarla yerini alan Saray serisinin ‘Has Bahçe’ ve ‘Elma-Tarçın’ olmak üzere 2 farklı çeşidi bulunuyor.

Nane ve kekikli fiyat 53 TL

BULAŞIKLARI doğal ve farklı kokulu ürünlerle temizleyen Durance marka bulaşık deterjanları, yüzde 95 oranında doğal malzemelerden üretiliyor. Farklı esansiyel yağ kokulu baz içeren bu ürünlerin selvi ve biberiye, nane ve mine çiçeği, limon ve kekik olmak üzere farklı çeşitleri bulunuyor. 300 ve 750 ml şişelerde piyasaya sürülen Durance bulaşık deterjanları, 53 TL’ye satılıyor.

Haberin Devamı

Beğenmeyene parası iade ediliyor

Procter and Gamble’nin “ Çok fazla bulaşığı, az deterjanla yok eder”  sloganıyla raflarda yer alan Fairy marka bulaşık deterjanlarından memnun kalmayanlar, paralarını geri alabiliyor. Firma, 750 ml’lik bir Fairy deterjanla, 18 bin tabak yıkanabildiğini de savunuyor. Bu sıvı bulaşık deterjanlar, 2.75 TL ile 6.45 TL arasında değişen fiyatlarla raflarda yerini alıyor. Kapsüllerinin fiyatı ise 16.5–43.90 TL arasında değişiyor.

Yazarın Tüm Yazıları