Çamaşır deterjanında konsantrematik dönemi

Güncelleme Tarihi:

Çamaşır deterjanında konsantrematik dönemi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2008 12:40

SDSD öncülüğünde yürütülen, 'deterjanda konsantrematik ürünlere ge?iş ?alışmaları' tamamlandı.

Haberin Devamı

Aralarında Eczacıbaşı, Protecter&Gamble, Unilever ve Türk Henkel, Colgate ve Hayat Kimya'nın da bulunduğu ve Türkiye'de temizlik ve deterjan maddeleri sektörünün yüzde 85'ini temsil eden 16 şirketin üyesi olduğu Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği'nin (SDSD) öncülüğünde yürütülen, 'deterjanda konsantrematik ürünlere ge?iş ?alışmaları' tamamlandı. 740 milyon YTL'lik Türkiye deterjan pazarında büyük bir değişim yaratma iddiasını taşıyan ve mevcut ambalajlarda yüzde 33'lük bir kü?ülmeyi sağlayacağı belirtilen konsantrematik logolu ürünler Ekim ortasından itibaren raflarda yerini alacak. Standart toz ?amaşırı deterjanlarının sıkıştırılmış hali olan konsantrematik deterjan ile şu anda 9 kilo olarak satılan deterjanlar aynı performansı sağlayacak şekilde 6 kilo olarak ambalajlanarak satılacak.

DAHA AZ DETERJAN, DAHA AZ SU VE ENERJİ

Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği SDSD Başkanı Ahmet Pura,Dernek Sekreteri Vuranel Okay, Dernek Başkanı Ahmet Pura, Dernek Yönetim Kurulu ?yesi Dündar Çift?ioğlu ve üye kuruluş temsilcilerinin de katıldığı basın toplantısında Yeni Nesil Çamaşır Deterjanları Projesi (YNÇDP) hakkında bilgi verirken, konsantrematik logolu ürünlere katılımın zorunlu değil gönüllü bir proje olduğunu vurguladı. Ahmet Pura "Konsantrematik" logosunun üzerinde yer alacak deterjanın sıkıştırma ve yoğunlaştırma işlemine ilişkin bilgilerle tüketicilere doğru ?amaşır yıkama yöntemleri konusunda önemli hatırlatmalar yapılacağını belirterek, konsantrematik ürünlerle ?evre duyarlılığını ön plana ?ıkarırken, daha az deterjan, su ve enerji tüketimiyle daha doğru ?amaşır yıkama alışkanlıklarının geliştirilmesini hedeflediklerini söyledi.

Sektörü ileri götürecek her türlü gelişmeyi ve dünyadaki trendleri yakından takip ettiklerini dile getiren SDSD Başkanı Ahmet Pura, Türkiye'de toplam temizlik ürünleri pazarının 2007 verileriyle 1.8 milyon ton ve 2.7 milyar dolarlık bir büyüklük oluşturduğunu kaydetti.

250 BİN TON TOZ DETERJAN DOĞAYA ATILMAYACAK

SDSD Başkanı Pura, Avrupa'da başarıyla uygulamaya sokulan Yeni Nesil Çamaşır Deterjanları Projesi'nin, SDSD üyesi olan ve olmayan Türkiye'deki tüm ?amaşır deterjanı üreticileri ile perakende şirketlerine a?ık olduğunu ve 2011 yılına kadar tüm raflarda konsantrematik logolu ürünlerin yer alacağını bu süre?te tüketiciyi bilin?lendirme ve tanıtım ?alışmalarını yürüteceklerini söyledi. Ahmet Pura, Avrupa'nın pek ?ok ülkesinde ?amaşır deterjanlarının konsantre olduğunu ve piyasada artık "standart" deterjan kalmadığını,Türkiye'nin de bu yeniliği benimseyecek olmasından mutluluk duyduklarını kaydederek, " Konsantrematik ürünlere ge?işin yapılmasıyla bir yılda doğaya bırakılan toz deterjan miktarı 250 bin ton azalacak. 150 gramla yıkanan ?amaşır bu yöntemle aynı performansı sağlayacak şekilde 100 gramla yıkanır hale gelecek"dedi.

75 W AMPUL KADAR TASARRUF

Yeni Nesil Çamaşır Deterjanları 'Konsantrematik'ler sayesinde ön yıkama ve ?ok yüksek ısılarda ?amaşır yıkamak artık tarihe karıştığını belirten Ahmet Pura, tüketicilere düşük ısıda ve makinede ön yıkama yapmadan yüksek kalitede temizlik garantisi sunan konsantrematik deterjanların, daha az su ve daha az ambalaj kullanımı anlamına geldiğini vurgulayarak şöyle dedi:

" Konsantrematik logolu ürünler ile üretim,ambalajlama ve nakliye aşamalarında ?ok önemli iyileşmeler olacak ve bu aşamalarda doğan ?evresel olumsuz etkilerde azalmalar sağlanacak. Konsantrematik ürün kullanımıyla yıkama başına 75 W bir ampulün bir saatte harcadığı elektrik kadar tasarruf etmek mümkün olacak.Yıkama başına yüzde 11'den yüzde 44'e varan ?evresbel iyileşmeler ger?ekleşecek.Enerji tüketimi yüzde 17, katı atık miktarı yüzde 11 ve karbon salınım da yüzde 18 oranında azalabilecek" dedi.

PROJENİN BAŞARISI TEMİZLİK PERFORMANSINA BAĞLI

Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Ahmet Pura, ambalaj türü ve fiyat konusunda kararın tümüyle üretici firmalara ve rekabet şartlarına bağlı olduğunu hatırlatarak, " Biz fiyat ve ambalaj gibi konulurda üyelerimize hi?bir görüş ve öneri götürmüyoruz. Her firma pazardaki konumuna göre fiyata da ambalajlama türlerine de kendisi karar verecektir. Ancak kilo başına fiyat olarak düşünüldüğünde eskiye göre kilo başına fiyatlarda bir değişim söz konusu olacaktır" dedi.

KRİZ KOŞULLARINDA SAHTE VE AÇIK DETERJANA ARTIYOR,DİKKAT

SDSD üyelerinin mevcut teknolojilerinin konsantrematik ürünleri üretecek durumda olduğunu, sadece kü?ük bir yatırım gerektirdiğini vurgulayan Ahmet Pura, "Temizlik performansı konusunda tüketici ve pazar koşulları kendi denetimini yapacaktır. Daha az deterjanla daha iyi temizlik yapılıp yapılmadığını tüketiciler de deneyerek göreceklerdir. Zaten performans durumu hem projenin hem de üreticilerin başarısı i?in olmazsa olmaz bir koşuldur" diye konuştu.

Kriz koşulları ve projenin zamanlamasıyla ilgili bir soruya Ahmet Pura şöyle yanıt verdi:

"Son verilerle tüketim i?inde yüzde 13'lük bölümün sahte ve ka?ak deterjanlar olduğunu görüyoruz. Genelde ekonomik olumsuzlukların yaşandığı koşullarda tüketici daha uygun fiyatlı ürünlere yönelir. Daha ucuz, karışık, sahte ve a?ık ürünlerde bir artış gözlenir.Ancak bu durumun maliyeti daha yüksektir, ?ünkü deri hastalıklarına yol a?tığı gibi giysilerin kullanımı yoluyla da önemli hastalıklara neden olabilir. O nedenle diyorum ki en ucuz ürün raflarda satılan markalı ürünlerdir" .

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!