Çamaşır deterjanında konsantrematik dönemi

Güncelleme Tarihi:

Çamaşır deterjanında konsantrematik dönemi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2008 15:40

SDSD öncülüğünde yürütülen, ‘deterjanda konsantrematik ürünlere geçiş çalışmaları’ tamamlandı.

Aralarında Eczacıbaşı, Protecter&Gamble, Unilever ve Türk Henkel, Colgate ve Hayat Kimya’nın da bulunduğu ve Türkiye’de temizlik ve deterjan maddeleri sektörünün yüzde 85’ini temsil eden 16 şirketin üyesi olduğu Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği’nin (SDSD) öncülüğünde yürütülen, ‘deterjanda konsantrematik ürünlere geçiş çalışmaları’ tamamlandı. 740 milyon YTL’lik Türkiye deterjan pazarında büyük bir değişim yaratma iddiasını taşıyan ve mevcut ambalajlarda yüzde 33'lük bir küçülmeyi sağlayacağı belirtilen konsantrematik logolu ürünler Ekim ortasından itibaren raflarda yerini alacak. Standart toz çamaşırı deterjanlarının sıkıştırılmış hali olan konsantrematik deterjan ile şu anda 9 kilo olarak satılan deterjanlar aynı performansı sağlayacak şekilde 6 kilo olarak ambalajlanarak satılacak.

DAHA AZ DETERJAN, DAHA AZ SU VE ENERJİ

Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği SDSD Başkanı Ahmet Pura,Dernek Sekreteri Vuranel Okay, Dernek Başkanı Ahmet Pura, Dernek Yönetim Kurulu Üyesi Dündar Çiftçioğlu ve üye kuruluş temsilcilerinin de katıldığı basın toplantısında Yeni Nesil Çamaşır Deterjanları Projesi (YNÇDP) hakkında bilgi verirken, konsantrematik logolu ürünlere katılımın zorunlu değil gönüllü bir proje olduğunu vurguladı. Ahmet Pura “Konsantrematik” logosunun üzerinde yer alacak deterjanın sıkıştırma ve yoğunlaştırma işlemine ilişkin bilgilerle tüketicilere doğru çamaşır yıkama yöntemleri konusunda önemli hatırlatmalar yapılacağını belirterek, konsantrematik ürünlerle çevre duyarlılığını ön plana çıkarırken, daha az deterjan, su ve enerji tüketimiyle daha doğru çamaşır yıkama alışkanlıklarının geliştirilmesini hedeflediklerini söyledi.

Sektörü ileri götürecek her türlü gelişmeyi ve dünyadaki trendleri yakından takip ettiklerini dile getiren SDSD Başkanı Ahmet Pura, Türkiye’de toplam temizlik ürünleri pazarının 2007 verileriyle 1.8 milyon ton ve 2.7 milyar dolarlık bir büyüklük oluşturduğunu kaydetti.

250 BİN TON TOZ DETERJAN DOĞAYA ATILMAYACAK

SDSD Başkanı Pura, Avrupa’da başarıyla uygulamaya sokulan Yeni Nesil Çamaşır Deterjanları Projesi'nin, SDSD üyesi olan ve olmayan Türkiye’deki tüm çamaşır deterjanı üreticileri ile perakende şirketlerine açık olduğunu ve 2011 yılına kadar tüm raflarda konsantrematik logolu ürünlerin yer alacağını bu süreçte tüketiciyi bilinçlendirme ve tanıtım çalışmalarını yürüteceklerini söyledi. Ahmet Pura, Avrupa’nın pek çok ülkesinde çamaşır deterjanlarının konsantre olduğunu ve piyasada artık “standart” deterjan kalmadığını,Türkiye’nin de bu yeniliği benimseyecek olmasından mutluluk duyduklarını kaydederek, “ Konsantrematik ürünlere geçişin yapılmasıyla bir yılda doğaya bırakılan toz deterjan miktarı 250 bin ton azalacak. 150 gramla yıkanan çamaşır bu yöntemle aynı performansı sağlayacak şekilde 100 gramla yıkanır hale gelecek”dedi.

75 W AMPUL KADAR TASARRUF

Yeni Nesil Çamaşır Deterjanları ‘Konsantrematik’ler sayesinde ön yıkama ve çok yüksek ısılarda çamaşır yıkamak artık tarihe karıştığını belirten Ahmet Pura, tüketicilere düşük ısıda ve makinede ön yıkama yapmadan yüksek kalitede temizlik garantisi sunan konsantrematik deterjanların, daha az su ve daha az ambalaj kullanımı anlamına geldiğini vurgulayarak şöyle dedi:

“ Konsantrematik logolu ürünler ile üretim,ambalajlama ve nakliye aşamalarında çok önemli iyileşmeler olacak ve bu aşamalarda doğan çevresel olumsuz etkilerde azalmalar sağlanacak. Konsantrematik ürün kullanımıyla yıkama başına 75 W bir ampulün bir saatte harcadığı elektrik kadar tasarruf etmek mümkün olacak.Yıkama başına yüzde 11’den yüzde 44’e varan çevresbel iyileşmeler gerçekleşecek.Enerji tüketimi yüzde 17, katı atık miktarı yüzde 11 ve karbon salınım da yüzde 18 oranında azalabilecek" dedi.

PROJENİN BAŞARISI TEMİZLİK PERFORMANSINA BAĞLI

Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Ahmet Pura, ambalaj türü ve fiyat konusunda kararın tümüyle üretici firmalara ve rekabet şartlarına bağlı olduğunu hatırlatarak, “ Biz fiyat ve ambalaj gibi konulurda üyelerimize hiçbir görüş ve öneri götürmüyoruz. Her firma pazardaki konumuna göre fiyata da ambalajlama türlerine de kendisi karar verecektir. Ancak kilo başına fiyat olarak düşünüldüğünde eskiye göre kilo başına fiyatlarda bir değişim söz konusu olacaktır” dedi.

KRİZ KOŞULLARINDA SAHTE VE AÇIK DETERJANA ARTIYOR,DİKKAT

SDSD üyelerinin mevcut teknolojilerinin konsantrematik ürünleri üretecek durumda olduğunu, sadece küçük bir yatırım gerektirdiğini vurgulayan Ahmet Pura, “Temizlik performansı konusunda tüketici ve pazar koşulları kendi denetimini yapacaktır. Daha az deterjanla daha iyi temizlik yapılıp yapılmadığını tüketiciler de deneyerek göreceklerdir. Zaten performans durumu hem projenin hem de üreticilerin başarısı için olmazsa olmaz bir koşuldur” diye konuştu.

Kriz koşulları ve projenin zamanlamasıyla ilgili bir soruya Ahmet Pura şöyle yanıt verdi:

“Son verilerle tüketim içinde yüzde 13’lük bölümün sahte ve kaçak deterjanlar olduğunu görüyoruz. Genelde ekonomik olumsuzlukların yaşandığı koşullarda tüketici daha uygun fiyatlı ürünlere yönelir. Daha ucuz, karışık, sahte ve açık ürünlerde bir artış gözlenir.Ancak bu durumun maliyeti daha yüksektir, çünkü deri hastalıklarına yol açtığı gibi giysilerin kullanımı yoluyla da önemli hastalıklara neden olabilir. O nedenle diyorum ki en ucuz ürün raflarda satılan markalı ürünlerdir” .
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!