BMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelArçelik, Covid-19 krizi sonrası ortaya çıkacak yeni yaşam tarzı ve alışkanlıklara uygun çözümler geliştirmek ve ilham vermek amacıyla “Hack the Normal” hackathonu düzenledi. 1000’in üzerinde kişinin başvuru yaptığı online hackathonda 5 ülke, 34 şehirden yaklaşık 300 girişimci yaratıcı fikirlerini projeye dönüştürdü. 52 saat süren hackathonda, mobil sterilizasyon cihazları, eve hijyenik teslimat çözümleri, uzaktan hasta takibi, gıda israfına karşı kompost kutusu, interaktif egzersiz çözümleri gibi 52 proje geliştirildi.
#Hack The NormalTüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Covid-19), en basit tabirle gündelik yaşamı komple değiştirdi. Meydana gelen değişimlerin hangilerinin kalıcı hangilerinin geçici olduğu ise merak konusu olmaya devam ediyor. Pek çok firma evden çalışma sistemine geçti. Uzmanlar, bu süreçte online çalışmaların çözümcül ve güvenilir olması için gerekli olan alt yapının geliştirilme sürecini hızlandıracağına dikkat çekiyor.
#Rockwell AutomationTürkiye’nin ilk ve lider paketli kuruyemiş markası Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesiyle tüketicilere, lezzetli, keyifli ve sağlıklı atıştırmalık seçeneği sunuyor. Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesiyle, son yıllarda, tüketicilerin yaşam tarzındaki farklılıklara paralel olarak değişen tüketim alışkanlıklarına da yanıt veriyor. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin artık sağlıklı yaşam ve iyi beslenme trendini benimsediğini gösteriyor.
#Çiğ KuruyemişArçelik, otel, restoran, kafe, ofis gibi işletmeler Profesyonel Türk Kahvesi Makinesi Telve Pro®’yu geliştirdi. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “Kültürümüzün çok önemli bir değeri olan Türk kahvesinin geleceğine önemli yatırımlar gerçekleştirdik. 2004 yılında piyasaya çıkardığımız Türkiye’nin ilk Türk kahvesi makinesi Telve ile büyük bir başarıya imza atarak sektöre damga vurduk. Şimdi de Telve yolculuğumuzu bir adım daha ileriye taşıyarak, otel, restoran, kafe, ofis gibi işletmeler için geliştirdiğimiz Profesyonel Türk Kahvesi Makinesi ile sektörün önemli bir ihtiyacını karşılayacağımıza inanıyoruz” dedi.
#CanBain & Company tarafından gerçekleştirilen "Dijital Tüketici Gündemi" araştırması dijital müşterilerin geleneksel kanalları kullananlara göre daha memnun olduğunu, bu memnuniyetin yüzde 60’ı aşan oranlarda daha fazla harcama olarak geri döndüğünü ortaya koyuyor. Araştırma, ayrıca memnun müşterilere sahip şirketlerin daha hızlı büyüdüklerini de gösteriyor.
#Ozan BayülgenTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun (BDDK) geçen yıl uygulamaya koyduğu kredi kartıyla alışverişlerde taksit sınırlamasının yeni sorunlar yarattığı uyarısı yaptı ve sınırlamanın kaldırılmasını istedi.
#Tüketici Sorunları DerneğiNata Grup’un inşa ettiği Nata Vega AVM tamamlandığında 500 bin metrekareyi bulan kapalı alanıyla Türkiye’nin en büyüğü olacak. Ikea’yı Ankaralılarla Haziran 2011’de buluşturacak proje, Mamak çöplüğünün yanında uygulanmasıyla da dikkat çekiyor.
Amerikan futbolu Super Bowl’un final maçı, 185 ülkede yayınlanan ve sadece ABD’de 100 milyon kişi tarafından seyredilmesine rağmen, reklam gelirleri konusunda ekonomistleri hayal kırıklığına uğrattı. Geçen pazar akşamı Miami’de, New Orleans Saints ve Indianapolis Colts arasında oynanan final maçında, 30 saniyelik bir TV reklamının 3 milyon dolara yaklaşmasına rağmen elde edilen rakamlar bekleneni vermedi.
Worth Global Style Network (WGSN), moda, tasarım ve stil endüstrileri için online danışmanlık veren bir sistem. Trend analizi yapıyor, tüketici eğilimleri hakkındaki araştırmaları yayınlıyor, stil adına dünyanın neresinde ne oluyor düzenli olarak haber veriyorlar.
TÜRK turizmini ayakta tutan ‘herşey dahil’ sisteminin kilo aldırdığı ortaya çıktı. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ümit Karayalçın, “Ülkemizde tatil köylerinde uygulanan ‘herşey dahil’ sistemi, kişilerin aşırı ve dengesiz miktarda kalori almasına neden olmakta, şişmanlık ve buna bağlı gelişen hastalıkları artırmaktadır” dedi.