Super Bowl, 8.9 milyar dolara ulaştı ekonomistler hayal kırıklığına uğradı

Güncelleme Tarihi:

Super Bowl, 8.9 milyar dolara ulaştı ekonomistler hayal kırıklığına uğradı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2010 00:00

Amerikan futbolu Super Bowl’un final maçı, 185 ülkede yayınlanan ve sadece ABD’de 100 milyon kişi tarafından seyredilmesine rağmen, reklam gelirleri konusunda ekonomistleri hayal kırıklığına uğrattı. Geçen pazar akşamı Miami’de, New Orleans Saints ve Indianapolis Colts arasında oynanan final maçında, 30 saniyelik bir TV reklamının 3 milyon dolara yaklaşmasına rağmen elde edilen rakamlar bekleneni vermedi.

Haberin Devamı

Tüm dünyanın gözü onlardaydı - Galeri

Seyircilerden mükemmel görsel şovlar - Galeri

Otomotivde resesyon
SuperBowl reklamları tarihine bakıldığında otomotiv firmaları, her zaman en çok harcama yapan sektör olarak öne çıkmasına rağmen bu yıl gerçekleştirdiği 108.6 milyon dolarlık reklamlarla Hollywood filmleri ve bira üreticilerinin gerisinde kaldı. ABD’de CBS televizyonunun yayınladığı “Super Bowl” maçına ekonomistlerin bu yıl “recoverybowl” adını vermeleri, resesyonun en zirvede olduğu 2009 yılında yaşanan hayal kırıklığını bu yıl için umuda çevirmek istemelerindendi. Perakende Reklamları ve Pazarlama Derneği (RAMA) tarafından yapılan Super Bowl Tüketici Eğilimleri Araştırması, 2010 yılında genel olarak 8.9 milyar dolarlık bir hacme ulaşılacağını ortaya koydu. Ancak bu rakamın 2007 yılı seviyesine geri döneceği ve bunun iyileşme değil, resesyonu gösterdiği ifade edildi.
En kazançlı Facebook
Super Bowl’dan kısa ve uzun vadede en çok kar edecek olan kuruluşlar ise hiç para harcamadan yoğun bir trafik yaşayan Facebook ve Twitter oldu. Super Bowl izleyicileri sevdikleri reklamları ve görüşlerini, hatta Super Bowl parti fotoğraflarını bu sitelere yükleyince yoğun bir internet trafiği yaşandı. Bu sayede Facebook ve Twitter’in tıklamaları artt ve bannerların görüntülenmesini sayan clicktaglar çalışarak para akışını hızlandırdı.
Filmler de sahada
Bu yıl Hollywood’un en çok umut bağladığı yeni filmler de Super Bowl’da ortaya çıktı. Yapımcı Universal Studios’un ‘Robin Hood’ ve ‘Kurt Adam’ı ile Disney’in ‘Prince of Persia’ ve ‘Alice Harikalar Diyarı’nda filmleri, tekrarlanan reklamlarıyla en çok konuşulacak filmler olacağını gösterdi. Son yıllarda Hollywood filmleriyle başa baş gelir elde etmeye başlayan video oyunu sektörü de kendisini EA’nin “Dante’s Inferno” ile gösterdi.

Haberin Devamı

Üç talk şovcu bir araya geldi

SUPERBOWL gecesi, ABD’nin en önemli üç talk şovcusu da bir araya geldi. Öğlen kuşağının yıldızı Oprah Winfrey ve NBC’nin talk şov klasiği Tonight Show’u tekrar üstlenmeye hazırlanan Jay Leno, ezeli rakibi CBS’in yıldızı David Letterman’ın program tanıtımı için buluştu. Geçen hafta salı günü Broadway ve 53’ün köşesindeki Ed Sullivan Tiyatrosu’nda yapılan çekimler için önce Jay Leno ve Oprah Winfrey gizlice New York’a getiriliyor. Ardından Leno’ya takma bir bıyık ve gözlük bulunup kapşonlu bir sweatshirt giydiriliyor. Winfrey’ye de tanınmayacak şekilde giydiriliyor. İkili tiyatroya vardığında ise kendi programının çekimleri için orada bulunan Letterman ile bir araya gelip çok kısa bir sürede filmi çekiyor. Yapımcılar, projenin Letterman’ın fikri olduğunu söyledi. NBC’den olaylı bir şekilde ayrılan O’Brien yüzünden yeterince yıpranan Jay Leno’nun projeyi prestiji için kabul ettiği belirtildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!