TIMSS haberleri sayfasında TIMSS hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 190 TIMSS haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, çeşitli temaslarda bulunmak üzere gittiği Bartın’da Valiliği ziyaret ederek il eğitim değerlendirme toplantısına katıldı. Bakan Tekin toplantının ardından yaptığı açıklamada Türkiye ortalamalarının, OECD ve dünya ortalamalarına çok yakın hatta birçok gösterge açısından üzerinde olduğunu, bunun mutluluk verici bir tablo olduğunu belirtti.
#TIMSSMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, matematik dersini öğrencilere sevdirmek için başlattıkları ‘matematik seferberliği’ kapsamında yeni eğitim materyallerine yönelik çalışmalarda son aşamaya geldiklerini söyledi. Önümüzdeki hafta eylem planını paylaşacaklarını belirten Bakan Özer, projeyi resmi olarak başlatacaklarını açıkladı.
#MatematikMilli Eğitim Bakanlığı okullardaki ölçme ve değerlendirme faaliyetlerine yardımcı olmak amacıyla 81 ilde ölçme ve değerlendirme merkezi kurdu. Optik okuyucu, baskı makinesi, bilgi iletişim teknolojileri gibi altyapılarla donatılan merkezlerde çalışacak öğretmenler, eğitimlerini tamamlayarak birimlerinde göreve başladı.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ile Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) gibi uluslararası başarı tespit sınavlarında Türkiye'nin başarısını yukarıya taşıdığını belirterek, "Yaptığımız hazırlıkların sonuç verdiğini görüyoruz. PISA, TIMSS ve Uluslararası Okuma Okuryazarlığı Çalışmasındaki İlerleme (PIRLS) gibi sınavlarda başarının artması bizim çok ehemmiyet verdiğimiz bir konu" dedi.
#AnkaraTÜRK Eğitim Derneği'nin (TED) Düşünce Kuruluşu TEDMEM Koordinatörü Dr. Sabiha Sunar, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması'na (TIMSS) ilişkin, "Matematiği çok seven öğrenci oranımız ya da matematikte kendine güvenen öğrenci oranımız da düşüyor. Matematik öğretimiyle ilgili değişkenlere odaklanmamız lazım" dedi.
#TEDMEMİlk kez 500 puanın üzerine çıktığımız TIMSS’in Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması Türkiye’nin yüzünü güldürdü. TIMSS Direktörü Dirk Hastedt, “Türkiye harika bir gelişim gösterdi. Türk öğrenci ve öğretmenler çok iyi durumdalar, gurur duymalılar” dedi.
#YAZARAnkara Eğitim Platformu tarafından düzenlenen TIMSS 2019 Değerlendirme Konferansı Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un da katılımıyla video konferans yöntemiyle gerçekleşti. Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) İcra Direktörü Dirk Hastedt’in konuk olduğu konferansta Türkiye’nin TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) başarısı değerlendirildi. Bakan Selçuk “Hedefimiz var. İlk 10 ülke arasında olmak için her türlü çalışmayı yapacağız” dedi.
#TimssMEB Temel Eğitim Genel Müdürü Dr. Cem Gençoğlu, "EBA platformunun destekleri, ölçme değerlendirme merkezlerinde bu tür sorulara yönelik bir öğrenme kültürünün ön plana çıkarılmış olması ve özellikle son yılların eğitim trendlerinde vazgeçilmez unsurlardan biri olan, öğrencilerimizin eleştirel düşünce, girişimcilik, matematiksel ve dijital yetkinlikleri merkeze alan yaklaşımların bu sonucu getirdiğini düşünüyoruz" dedi.
#Cem GençoğluTürkiye’nin matematik ve fen alanında ilk kez 500 puanın üzerine çıktığı Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nın (TIMSS) sonuçları eğitim uzmanlarını şaşırtmadı. TIMSS raporunu değerlendiren uzmanlar başarının tesadüfi olmadığı görüşünde. Uzmanlar raporu ve Türkiye’nin başarısını şöyle değerlendirdi:
#GazetehaberleriMilli Eğitim Bakanlığınca, 4’üncü ve 8’inci sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri derslerindeki bilgi ve becerilerini ölçmeye yönelik olarak gelecek nisan ayında yapılacak Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nın hazırlık çalışmaları başlatıldı. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, “TIMSS 2019’un ilk kez elektronik ortamda uygulanmasından dolayı bu yılki çalışmalar daha fazla önem arz ediyor” dedi.
#EğitimHer takvim yılının sonunda “eğitimin bir yılının” nasıl geçtiği üzerine yazılar yazılır, değerlendirmeler yapılır. Bugünlerde 2017 yılında eğitimde neler olup bittiğinin uzunca bir kronolojik listesini pek çok gazetede bulabilir, televizyon programlarında izleyebilirsiniz.
#EğitimDünyada PISA ile birlikte önde gelen uluslararası öğrenci değerlendirme programları arasında gösterilen TIMSS en son 2015’te yapıldı. TEDMEM, TIMSS 2015’te Türkiye’nin durumunu değerlendirdiği raporunu yayınladı. Buna göre 8’inci sınıf matematik hariç ülke ortalaması arttı. Matematiği ve feni seven, değer veren ve kendine güveni fazla olup derse katılan öğrenciler daha başarılı. Ancak öğrenciler 8’inci sınıfa geldiklerinde matematiği daha az seviyor. Başarısız okullardaki 4’üncü sınıfların yaklaşık yüzde 30’u matematikte temel bilgi ve beceri düzeyine sahip değil. Bu oran ortaokul 8’lerde yüzde 40.
#ÖĞRENCİMEB tarafından yapılan, ileriye dönük eğitim politikalarının geliştirilmesinde kullanılması planlanan ve öğrenci başarısındaki gelişimin izlenmesi amacıyla 38 bin 8’inci sınıf öğrencisinin katılımıyla hazırlanan Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Projesi'nin verilerinden oluşan ilk raporun sonuçları belli oldu. Raporla öğrencilerin Türkçe, matematik, fen ve teknoloji ile sosyal bilgiler testlerindeki başarı düzeylerinin PISA ve TIMMSS ile örtüştüğü ortaya çıktı. En çarpıcı sonuç ise matematikte ortaya çıktı. Rapora göre öğrencilerin yüzde 26.4’ü yani yaklaşık 4’e 1’i temel altı, yüzde 3.1’i ise ileri yeterlilik düzeyinde.
#Milli Eğitim Bakanlığı2016’da açıklanan TIMSS 2015’te (Uluslararası Fen ve Matematik Eğilimleri Araştırması) öğretmenlerle ile ilgili de dikkat çekici veriler yer alıyor. 50 ülkede 4 ve 8’inci öğrencilerinin fen ve matematik alanlarındaki performanslarının ölçüldüğü programda; öğretmenlerle yapılan anket sonuçlarına göre Türkiye’de 4’üncü sınıf eğitimcileri, 8’lere göre mesleklerinden daha fazla memnun. İşte 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü’nde Türkiye’deki öğretmenlerle ilgili dikkat çekici veriler:
#5 Ekim Dünya Öğretmenler GünüMillî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, çeşitli temaslarda bulunmak üzere gittiği Bartın’da Valiliği ziyaret ederek il eğitim değerlendirme toplantısına katıldı. Bakan Tekin toplantının ardından yaptığı açıklamada Türkiye ortalamalarının, OECD ve dünya ortalamalarına çok yakın hatta birçok gösterge açısından üzerinde olduğunu, bunun mutluluk verici bir tablo olduğunu belirtti.
#TIMSSTürkiye, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2023 sonuçlarına göre, 4’üncü sınıf fen bilimleri alanında OECD ülkeleri arasında 2’nci, bu alandaki ortalama puanıyla tüm Avrupa ülkeleri arasında da birinci sıraya yerleşti. Türk Eğitim Derneği (TEDMEM) hazırladığı analiz raporunda Türkiye’nin TIMSS 2023 sonuçlarını değerlendirirken; “ Bulgular, Türkiye’nin uluslararası eğitim değerlendirmelerinde geçmişte sıkça karşılaşılan olumsuz tabloların aksine, önemli bir iyileşme ve başarı örneğine işaret ediyor. Bu verilerin, yalnızca mevcut durumu yansıtan bir başarı göstergesi olarak değil, eğitim sisteminin daha geniş bir perspektiften değerlendirilmesine olanak tanıyacak bir fırsat olarak görülmesi önemlidir” diyor.
#TIMSS 2023Türkiye, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2023 sonuçlarına göre, 4'üncü sınıf fen bilimleri alanında OECD ülkeleri arasında 2'nci, bu alandaki ortalama puanıyla tüm Avrupa ülkeleri arasında da birinci sıraya yerleşti.
#TIMSS 2023Uluslararası kuruluşların, eğitim stratejilerine yön vermek üzere dünya çapında karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çabaları, eğitimin evrensel bir yönünü ifade ediyor. Son 20 yıl içinde dünya genelinde yapılan çeşitli eğitim araştırmaları, ülkelerin eğitim programlarını revize etmelerine, eksiklikleri gidermelerine ve uluslararası eğitim sahnesinde kendi pozisyonlarını belirlemelerine yardımcı oluyor.
#Konuk YazarEğitimde uluslararası izleme değerlendirme çalışmaları, son yıllarda dünyada oldukça fazlalaştı. Bu çalışmalardan en çok bilinenleri şunlar: OECD’nin yaptığı PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı), TALIS (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Çalışması), SSES (Sosyal Duygusal Becerileri Belirleme Çalışması); IEA’nın yaptığı TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması), PIRLS (Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması). Bu çalışmalar belirli yıl aralıklarıyla farklı sınıf seviyelerinde ve yaş gruplarında yapılıyor. Katılan tüm ülkelere eğitim sistemlerini değerlendirmeleri için önemli fırsatlar sağlıyor.
#Konuk YazarUNESCO Eğitim İhtisas Komitesi Üyesi Prof. Dr. Eren Ceylan; yaptığı çalışmalarda PISA, TIMSS ve TALIS gibi uluslararası kriterlere göre Türkiye’de 15 yaş grubunda 30 bine yakın üst düzey (başarılı) öğrenci olduğunu saptadığını, bu çocuklara sahip çıkılıp iyi bir eğitim verilmesi gerektiğini söyledi.
#Prof. Dr. Eren CeylanMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, son 20 yılda eğitimde ve eğitimin tüm kademelerinde yapılan çok önemli yatırımlarla okullaşma oranının yüzde 90’nın üzerine çıktığı bir eğitim sistemine kavuşulduğunu belirtti.
#Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Bakanlık olarak yapmış olduğumuz tüm politikaların anahtar noktası, öğretmenlerimiz. Öğretmenler güçlü kılınmazsa okul öncesi eğitimde de okullar arası imkan farkları azaltmada da eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmede de başarılı olmak mümkün olmaz" dedi.
#Milli Eğitim BakanıMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Eşitsizliklerle mücadele etme konusunda eşsiz bir güce sahip olan yine eğitimdir. Hedefimiz her bir öğrencimize eşit nitelikte eğitim imkanı sunmak, onları dünyadaki akranlarıyla rekabet edebilir seviyeye eriştirmek ve 21'inci yüzyıl becerileriyle donatarak geleceğe güçlü bir şekilde hazırlamaktır" dedi.
#Milli Eğitim BakanıMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Türkiye'nin son 20 yılda eğitim alanında gerçekleştirdiği dönüşümleri ve hedeflerini G20 ülkelerine anlattı. Bakan Özer, Endonezya'nın dönem başkanlığında G20 ülkeleri eğitim bakanlarının katılımıyla gerçekleştirilen zirveye video mesajla katıldı.
#Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanlığı, ölçme değerlendirme faaliyetlerini son gelişmelere göre iyileştirme ve yeniden tasarlama uygulamalarına ağırlık verdi. 2021 yılının ikinci yarısında 81 ilde kurumsallaşma süreçleri tamamlanan ölçme ve değerlendirme merkezlerinin yönetici ve öğretmenleri göreve başladı.
#Milli Eğitim BakanlığıMillî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından eğitimde süreç odaklı değerlendirme yaklaşımıyla ‘Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’ yapılacak. Öğrencilerin, öğretim programlarında yer alan kazanımları edinme düzeylerini belirlemek amacıyla 17 Mayıs’ta 81 ilde yapılacak olan araştırma, salgın döneminde öğrencilerin olası öğrenme kayıplarının tespit edilerek gerekli desteklerin sağlanması açısından önem taşıyor.
#MEBMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, matematik dersini öğrencilere sevdirmek için başlattıkları ‘matematik seferberliği’ kapsamında yeni eğitim materyallerine yönelik çalışmalarda son aşamaya geldiklerini söyledi. Önümüzdeki hafta eylem planını paylaşacaklarını belirten Bakan Özer, projeyi resmi olarak başlatacaklarını açıkladı.
#MatematikMilli Eğitim Bakanlığı okullardaki ölçme ve değerlendirme faaliyetlerine yardımcı olmak amacıyla 81 ilde ölçme ve değerlendirme merkezi kurdu. Optik okuyucu, baskı makinesi, bilgi iletişim teknolojileri gibi altyapılarla donatılan merkezlerde çalışacak öğretmenler, eğitimlerini tamamlayarak birimlerinde göreve başladı.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “LGS’de süre artırımı, doğru bir beklenti değil. 5 Haziran’da yapacağımız LGS’de 2021 yılına göre hiçbir değişiklik yok. Hem sürede hem de sorularda değişiklik olmayacak” dedi. Bu yıl öğretmen atamalarında okul öncesi kademesine öncelik vereceğini belirten Bakan Özer, havacılık ve uzay sanayi ile ilgili spesifik bir meslek lisesi kurulacağını da duyurdu.
#MEBMillî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bahçelievler Anadolu Lisesi Açılış Töreni'nde yaptığı konuşmada yarıyıl tatiline bir hafta kaldığını belirterek okullardaki son durumu paylaştı. Bakan Özer, "Bugün itibarıyla Kovidden dolayı tüm sınıfları kapalı olan hiçbir okulumuz bulunmamakta. Yüz yüze eğitime devam." dedi. Bakan Özer, 31 Ocak'ta yapılacak 15 bin öğretmen atamasına ilişkin "15 bin öğretmenin yüzde 50'sini, yani 7 bin 500'ünü İstanbul'a vereceğiz" ifadelerini kullandı.
#Yüz Yüze EğitimMilli Eğitim Bakanlığı, Türkiye’de eğitimin son 20 yılıyla ilgili bilgiler içeren bir kitap yayınladı.. “Türkiye’de Eğitimin 20 Yılı: 2000-2019” başlıklı kitapta 2000 ile 2019 yılları arasında eğitimde yaşanan dönüşüm, eğitim göstergeleri üzerinden ele alındı. Kitaptaki verilere göre tüm eğitim kademelerinde okullaşma oranı arttı, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı azaldı.
#Millî Eğitim Bakanı Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 3 Aralık’ta 750 engelli öğretmen ataması yapılacağını ifade etti. Özer ayrıca "İkinci döneme 5 bin ana sınıfını yetiştireceğiz ve 5 yaştaki yüzde 78 olan okullaşma oranını yüzde 85'e çıkartacağız. 2022 yılının sonunda 3 bin anaokulunu 40 bin de ana sınıfını yapabilecek durumdayız." açıklamasında bulundu.
#Öğretmen