Kraliyet ailesi ve dünyanın popüler figürleriyle başlayan ‘double wristing - çift bilek’ akımının Türkiye’de de yaygınlaşmaya başladığını söyleyen Saat ve Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, ‘‘Bu yıl yüzde 110 büyüme bekliyoruz’’ dedi. Kaya, perakendede genel olarak işlerin iyi olduğuna dikkat çekerek, ‘‘Sektörde şikâyet eden bir kişi bile duymadım. Deprem kayıpları da telafi edildi’’ diye konuştu.
#Ramazan Kayaİstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, bayramlar ve diğer özel günlerde çikolata ve şekerleme tüketiminin önemli ölçüde arttığını, üretilen çikolatanın yaklaşık yüzde 25'inin, şekerleme ürünlerinin ise yaklaşık yarısının bayramlarda tüketildiğini belirtti. Mete, 2.2 milyar dolarlık şekerleme ihracatının yüzde 60’na denk gelen 1.3 milyar dolarlık kısmının bayramlarda gerçekleştiğini kaydetti.
#Şekerli Mamuller14 Şubat Sevgililer Günü’de taksitli satış yapamayan kuyumcuların cirosu yüzde 40 ila 60 oranında düştü. İstanbul Kuyumcular Odası Başkanı Norayr İşler, “Hükümet bu işe çözüm bulmazsa Danıştay’a gideriz” derken, Antalya Kuyumcular Odası Başkanı Ferda Erdem, “2 bin liraya telefon kılıfı satıp yasak deliniyor. Ne yani biz demi bu işe kılıf uyduralım? İktisadi işletme kurup indirim kartı satıp taksit mi yapalım?” dedi.
#Sevgililer GünüBKM, geçen yıl kredi kartı ve banka kartlarıyla toplam 546 milyar liralık 3.3 milyar adet işlem yapıldığını açıkladı. Kartlarla harcama, milli gelirin neredeyse yarısına denk gelirken, e-ticaret, kadınların ilgisiyle yüzde 57 büyüyerek 22 milyar lirayı yakaladı.
Geçen yıl kredi kartlarıyla 236 milyar 472 milyon liraya yakın harcama yaptık. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, geçen yıl kredi kartları ile saniyede ortalama 64 işlem yapıldı ve yıl boyunca toplam 2 milyar 37 milyon adet işlem ile 236 milyar 472 milyon liraya yakın harcama gerçekleştirildi. 2009’a göre işlem adedinde yüzde 11, ciroda yüzde 15 artış kaydedildi.
Ocakta bir önceki aya göre yüzde 15 gerileyen perakende ciroları şubatta da yüzde 5 düştü. 2009 şubat ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise perakende cirolarında yüzde 1 kayıp yaşandı. AMPD eski başkanı Nuşin Oral, gıda alanında bile yüzde 1 gerileme olduğunu belirterek, ilkbahar-yaz sezonunda ’durağanlık’ beklediklerini, geçen yılki büyümeyi yakalamanın imkansız olduğunu söyledi.
KRİZ yüzünden işyerlerini kapatanlar, çareyi birçok giderden arınmış sanal mağaza açmakta buluyor. İnternet üzerinden satış yapan mağazaların sayısı son 6 ayda yüzde 30 artarken, geçen yıl 500 milyon dolar olan bu mağazaların toplam cirosunun 2009’da 700 milyon dolara ulaşması bekleniyor.
Bünyesinde Türkiye’nin ilk kaynak şirketini ve 10.4 milyar YTL’lik işlem hacmiyle en büyük üçüncü yatırım şirketini barındıran Gedik Holding, çöpçatanlık sitesi ile girdiği bilişim sektöründe GedikGross ile büyüyecek. Holding, GeddikGross’un Türkiye’nin Amazon’u olmasını hedefliyor.