Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2007 00:00
SevgililerGünü’nde sevgililerin vazgeçilmezi mücevher en çok tercih edilen hediye oldu. Sevgililer için kredi kartı ile yapılan harcamanın tutarı ise 501.8 milyon YTL oldu.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM), sevgililer günü de kapsayan 12-13-14 Şubat 2007 tarihlerinde
kredi kartı ile 5 Milyon 458 bin 222 adet işlem gerçekleşirtiğini açıkladı. Bu işlemlerin tutarı ise 501.8 milyon YTL oldu.
YÜZDE 206 ARTIŞ: Sevgililer Günü’nde yapılan alışverişlerin cirosu, bir önceki hafta ile karşılaştırıldığında işlem hacminde en fazla artış gösteren sektör yüzde 206 artış ile kuyumcular oldu. 14 Şubat tarihinde kuyumculardan yapılan alışverişlerin cirosu 13.6 Milyon YTL olarak gerçekleşti. Sevgililer Günü’nün hafta içine denk gelmesi, hediye seçiminde alternatif kanalları ön plana çıkardı.
İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ: Mağazadan hediye seçmek için zamanı olmayanlar, internet ve telefonla sipariş vererek hediyelerini doğrudan pazarlama şirketlerinden almayı tercih etti. Kuyumculardan sonra en çok artış gösteren sektör olan doğrudan pazarlama şirketleri bir önceki haftaya göre işlem hacminde yüzde 98 artış gösterdi. Bunu yüzde 32’lik artış ile restoran harcamaları izledi.
YÜZDE 47 BÜYÜME: Sevgililer Günü için kredi kartı ile yapılan harcamalar, 2006 yılına göre işlem adedi bazında yüzde yüzde 9, işlem hacmi bazında ise yüzde 47’lik bir artış gösterdi. 2007 yılının en çok işlemin gerçekleştiği 14 Şubat Sevgililer Günü’nde ise, geçtiğimiz yılın aynı tarihine göre yüzde 12 artış ile 2 milyon 878 bin 168 adet işlem BKM Switch üzerinden geçti. Geçen yıl aynı tarihte BKM Switch üzerinden 2 milyon 573 bin 947 adet işlem geçmişti.