Favori çiçek oldu ‘anne’ye hediye ‘sevgili’yi geçti

Güncelleme Tarihi:

Favori çiçek oldu ‘anne’ye hediye ‘sevgili’yi geçti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2011 00:00

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Anneler Günü’nde yapılan harcamalara ilişkin kredi kartı kullanım verilerini açıklarken, Anneler Günü kapsamında yapılan harcamaların şubat ayındaki Sevgililer Günü’nü geçtiğini duyurdu.

Haberin Devamı

Bu yıl Anneler Günü’nde yapılan harcamaların toplamı 790 milyon TL ile Şubat ayında 713 milyon TL harcanan Sevgililer Günü’nü geride bıraktı. BKM hediye başına yapılan harcamaların tutarına bakıldığında da anneler için yapılan harcamalar da sevgilileri geçtiğine dikkat çekti. Bu yılın en favori hediyesi, internetten adrese teslim çiçek olurken, veriler şu sonuçları ortaya koydu: “Anneler Günü haftası bir önceki haftayla karşılaştırılınca, internet ve telefon gibi kanallar üzerinden yapılan doğrudan pazarlama sektörünün cirosu, yüzde 11 artarak 278 milyon 657 bin 862 TL’ye ulaştı. Internet üzerinden yapılan alışverişlerde, adrese teslim çiçekler, küçük elektrikli ev aletleri ve kozmetik ürünler ön plana çıktı. Kredi kartıyla en çok işlem 7 Mayıs Cumartesi günü gerçekleşti.”

Haberin Devamı

Harcamada gıda ve içecek ikinci, 328 bin kişi çalışıyor

TÜRKİYE Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) sektörün 2010 yılı envanterini açıklarken, Başkan Şemsi Kopuz, “Hemen her yıl yüksek oranda dış ticaret fazlası veren gıda ve içecek sektörümüz, eskisinden çok daha fazla desteklenmelidir” dedi. Diğer yandan petrol fiyatlarının, tarım, gıda ve içecek sektörlerini  etkileyecek derecede yüksek olduğunu vurgulayan Kopuz, fiyatlar üzerinde oluşan baskının devam ettiğini söyledi. TGDF Kurumsal İletişim Direktörü İlknur Menlik de, şu sonuçları aktardı: “Türkiye’nin AB ithalatında 8’inci sırada. Türkiye’de sektörde 34 bin 781 adet işletmenin faaliyet gösteriyor. 328 bin 653 kişi istihdam ediliyor. Çalışanların 317 bin 713’ünün gıda, 10 bin 940’ı ise içecek sanayisinde. Hanehalkı harcamaları içinde en yüksek ikinci payı yüzde 23 (388 TL) ile gıda ve alkolsüz içecek harcamaları oluşturuyor. Gıda ve alkolsüz içecek harcamaları payının en yüksek olduğu  bölgenin yüzde 33.1 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi. Yüzde 18.9 ile İstanbul en düşük paya sahip bölge.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!