Executive Creative Directorü Can Faga; "Benim bu işe başladığım günle bugün arasındaki temel fark; fikre verilen değer aslında. Eskiden fikir her şeyden daha önemliydi. Yıllar ilerledikçe müşteriler, test ve araştırma dünyaları, hatta satın alma süreçleri daha fazla dikkat çeken taraf oldu. Televizyonu açtığınız zaman kendiniz görüyorsunuz zaten. Neyse ki bunun böyle gitmeyeceğini anlayan markalar çoğalmaya başladı. Dünyadaki trend yine fikrin özüne, yani yaratıcılığa geri dönüyor. Daha güçlü içgörüler, daha sağlam uygulamalarla hayatımızda yer alacak ve kreatiflerin sesi daha çok duyulacak diye düşünüyorum. Ümit ediyorum desem daha doğru olacak" açıklamasında bulundu.
#Can FagaHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 15. yılında reklam dünyasını daha iyiye teşvik ve motive etmek amacıyla ‘değişim’ temasıyla gerçekleştiriliyor. Sektörün deneyimli isimlerinden oluşan 82 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi, başvuruları değerlendirme süreci öncesinde ilk kez bir araya geldi.
#GazetehaberleriHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 15. yılında reklam dünyasını daha iyiye teşvik ve motive etmek amacıyla ‘değişim’ temasıyla gerçekleştiriliyor. Sektörün deneyimli isimlerinden oluşan 82 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi, başvuruları değerlendirme süreci öncesinde ilk kez bir araya geldi.
#Kırmızı ÖdülleriNestle/Nescafe için hazırladığı çalışma ile Kırmızı Basın / Hızlı Tüketim Ürünü kategorisinde Kırmızı kazanan Publicis İstanbul Kreatif Direktörü Can Faga, 'Yaratıcılık, cesaret yaptığımız işin temeli. Ama günlük iş yoğunluğu, bütçesel gerçekler, zamanlama ve müdahaleler işin içine girince yaratıcı ekiplerin bazen cesareti kırılabiliyor. Kırmızı ve benzeri yarışmalarsa tüm sektöre yaratıcılığın ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor.' dedi.
#Kırmızı Ödülleri17-24 Haziran tarihlerinde 100 ülkeden 15 bin katılımcıyı ağırlayan, 41.170 eserin ödül için yarıştığı Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivalinin her alanında teknoloji ve inovasyon ön plana çıkıyor. Bu yılki festival yaratıcılığın ekonomi, toplum ve kültür üzerindeki rolüne odaklanıyor.Yaratıcılığın iş dünyasında pozitif bir rolü olduğu düşüncesiyle, panellerde yaratıcıların dünyadaki iyilik arayışına yapabileceği katkı üzerinde duruluyor.
#Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık FestivaliCannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Türkiye’yi temsil edecek gençler belli oldu. Haziranda gerçekleşecek festivalin Türkiye temsilcisi Viki Habif: “Bu yıl jüri başkanları gençlerin sonuçlarından çok memnun. Daha önceki senelerden daha iyi durumdayız. Uluslararası yarışmadan çok iyi sonuçlar alacağımızı düşünüyoruz.”
#Cannes LionsHürriyet ve Reklamcılık Vakfı tarafından Akmerkez ev sahipliğinde düzenlenen Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye elemeleri tamamlandı. Cannes’da 17-24 Haziran’da yapılacak olan Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde Türkiye’yi temsil edecek olan genç ekipler belirlendi.
#Gazetehaberleriİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 6 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda gerçekleşen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 12-23 Haziran tarihlerinde Boğaziçi Üniversitesi’nde katılımcılarıyla tekrar fiziksel olarak buluştu.
#AkbankDünyanın en büyük pazarlama iletişimi yayını Advertising Age tarafından iş dünyasındaki en başarılı kadınları onurlandırmak üzere gerçekleştirilen ve 2013 yılından bu yana MediaCat tarafından Türkiye'de de düzenlenen "Womento Watch" kapsamında, 2016'nın fark yaratan 10 kadını belirlendi. Yaşam Boyu Onur Ödülü’nün sahibi ise OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk oldu.
#FarkHÜRRİYET Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan, basın reklamcılığında yaratıcılık unsurunu arayan Kırmızı Ödülleri’nin 12 yıldır aralıksız gerçekleştirilmesinin büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Tandoğan, “Sektör temsilcilerine büyük fırsatlar sunan Kırmızı ile reklam her yıl dinamizm kazanıyor, yenileniyor” dedi.
“Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete” şarkıları çınlıyor bugünlerde kulaklarımızda... Seçimlere bir aydan az kaldı ve herkesin beklentisi farklı. Öğrencilerin, doktorların, avukatların, işçilerin; her kesimden insanın kaygıları, endişesi ve gerginliği 7 Haziran’a doğru git gide biraz daha artıyor.
#İzzet ÇapaLaureate Uluslararası Üniversiteler Ağı’nın Fransız üyesi Campus Eiffel Okulları’nda mühendislik, işletme, yönetim bilimleri ve dış ticaret eğitimi veriliyor. Okulun temel özelliği, yurtdışında 15 aya kadar staj zorunluluğu getirmesi. Staj yeri bulamayan, bir yıl okulu donduruyor.
Mayıs’ta reklam ajansı Publicis Worldwide Türkiye’nin CEO’su Faika Ergüder oldu. 15 yıldır burada çalışan Ergüder son 2 yıldır Publicis Yorum ve Publicis Modem’in COO’su idi. İsviçre’de büyüyen, ardından kendi işini kuran Ergüder’in reklamcılık sektörüne girmesi Saatchi & Saatchi’ye matbaa sorumlusu olarak başvurmasıyla olmuş. Matbaacı olmayı beklerken kendini müşteri ilişkilerinde bulan Ergüder, hızlı bir şekilde işi öğrenmiş.