Güncelleme Tarihi:
Festivali , Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye Resmi Temsilcisi Hürriyet adına akademisyen, gazeteci ve yazar Fatoş Karahasan değerlendiriyor.
CANNES LİONS BAŞVURULARI NELER GÖSTERİYOR?
Fransa’nın güneyindeki Cannes kenti, her yıl olduğu gibi bu dönemde önce dünyanın en önemli sinema festivallerinden birisine ev sahipliği yapıyor Film Festivalinden kısa bir süre sonra da, Festival Sarayı kapılarını beş kıtadan gelen binlerce pazarlama, iletişim, reklam, teknoloji, spor ve eğlence dünyasının temsilcisine açıyor.
Bu yıl Cannes Lions Uluslarası Yaratıcılık Festivali 17-24 Haziran tarihlerinde düzenleniyor. 64 yaşındaki Festivale, aynı dönemde üç ayrı Festival daha eşlik ediyor: Sağlık sektöründeki iletişime odaklanan Lions Health ((Health & Wellness and Pharma); Teknoloji ve Pazarlamayı buluşturan Lions Innovation; Spor, Eğlence, Sinema ve Yetenek yönetimini birleştiren Lions Entertainment.
GENÇ ASLANLARIMIZ YARIŞIYOR
Pazarlama iletişimi sektöründe çalışan gençler için özel olarak düzenlenen Cannes Lions Genç Aslanlar projesi, bu yıl da devam ediyor. 9-22 Mart 2017 tarihlerinde Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye temsilcisi Hürriyet ile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlediği Genç Aslanlar Yarışmasını kazananlar bu hafta Cannes’da yarışıyorlar.
Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği yarışmaların basın, film, siber, medya ve genç pazarlamacılar kategorisi birincileri, Akmerkez’in davetlisi olarak Cannes Lions’da Türkiye’yi temsil ediyor.
Ayrıca, bu yıl ikinci kez düzenlenen PR kategorisinde Doğan Holding’in “Ortak Değerler Hareketi - Müştereklerimizi Keşfedelim ve Geleceğe Birlikte Yürüyelim” projesine farkındalık yaratmak amacıyla verilen brief için sundukları çalışma ile birinci gelen PR ekibi Doğan Holding’in davetlisi olarak Cannes’da Türkiye’yi temsil ediyor.
TÜRKİYE GENÇ ASLANLAR EKİBİ
Genç Pazarlamacılar Kategorisi
Medya Kategorisi
PR Kategorisi
Film Kategorisi
Siber Kategorisi
Basın Kategorisi
TÜRKİYE’DEN 14 KAMPANYA ASLAN ÖDÜLLERİNE ADAY
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ne bu yıl Türkiye’den 468 çalışma başvurdu. 18 Haziran günü açıklanan Cyber, Glass, Outdoor, PR, Print & Publishing, Promo & Activation kategorilerinde, Türkiye, 14 Finalistlik elde etti.
KATEGORİ: OUTDOOR (AÇIKHAVA)
Ticari Kamu Hizmetleri
Reklamveren: Vodafone
Reklam Ajansı: Y&R Team Red
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Reklamveren: Land Rover
Reklam Ajansı: TBWA\Istanbul
KATEGORİ: BASIN&YAYINCILIK
Ev Aletleri&Mobilya
Reklamveren: IKEA
Reklam Ajansı: TBWA\İstanbul
Ticari Kamu Hizmetleri( Commercial Public Services)
Reklamveren: Vodafone
Reklam Ajansı: Y&R Team Red
KATEGORİ: PROMO&AKTİVASYON
Lansman/Re-Lansman
Reklamveren: Netflix
Reklam Ajansı: 4129GREY Istanbul
KATEGORİ: SİBER
Sosyal Video
Reklamveren: Netflix
Reklam Ajansı: 4129GREY İstanbul
DÖRTLÜ FESTİVALİN ÇARPICI RAKAMLARI
17-24 Haziran tarihlerinde, Pazarlama iletişiminin 24 farklı kategorisindeki tam 41.170 eser ödül kazanmak için yarışıyor. Bir hafta içinde, 100’den fazla ülkeden 15 bin katılımcı bu hafta içinde 600 konuşmacıyı dinleme ve ödül alan eserleri izleme fırsatı bulacak. Cannes Lions Genel Müdürü Jose Papa’nın paylaştığı bilgilere göre, bu yıl medyada öne çıkan trendleri şöyle özetlemek mümkün.
fatoskarahasan@twitter
fatoskarahasan@instagram