Güncelleme Tarihi:
Her yıl dünyanın dört bir yanından, yaratıcılığa meraklı, yenilikleri takip etmek isteyen yüzbinlerce insanı bir araya getiren Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali için geri sayım sürüyor. 17-24 Haziran’daki bu görkemli festivalin bir bölümü olan Genç Aslanlar Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edecek ekipler geçen hafta belli oldu. Festivalin Türkiye temsilcisi Hürriyet ile Reklamcılık Vakfı’nın organizasyonu, Akmerkez sponsorluğu ve ev sahipliğinde gerçekleştirilen Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri’nin sonuçları 22 Mart’ta açıklandı. Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği organizasyonun; basın, film, siber, medya, pazarlama ve PR dallarında birincileri festivalde birbirinden güçlü uluslararası rakiplerle yarışacak.
Türkiye elemelerinde, Genç Pazarlamacılar kategorisinde 29 ekip, Basın kategorisinde 37 ekip, Film kategorisinde 34 ekip, Medya kategorisinde 34 ekip, Siber kategorisinde 31 ekip ve PR kategorisinde 11 ekip olmak üzere toplamda 352 genç profesyonel yarıştı. Dereceye giren ekipleri belirleyen jürilerin başkanlığını Ayşe Bali, Ergin Binyıldız, Alemşah Öztürk, İnanç Dedebaş, Arzu Ünal ve Lize Karaboğa yaptı.
Bu yıl PR kategorisinde Doğan Holding’in ‘Ortak Değerler Hareketi-Müştereklerimizi Keşfedelim ve Geleceğe Birlikte Yürüyelim’ projesine farkındalık yaratmak amacıyla da gençlerin projeleri yarıştı. Birinci gelen PR ekibi Doğan Holding’in davetlisi olarak Cannes’da Türkiye’yi temsil etmeye hak kazandı.
KİMLER KAZANDI?
- Genç Pazarlamacılar kategorisi
Kaan Fişek ve Tonguç Akbaş - Vodafone Türkiye
- Medya kategorisi
Işıl Sager ve Deniz Haznedar - Mindshare Turkey
- PR kategorisi
Aslı Meci ve Can Saçkan - MPR
- Film kategorisi
Adil Can Ocak ve Kadir Temir - Innocean Worldwide
- Siber kategorisi
İsmail Anıl Güzeliş - Tribal Worldwide Istanbul ve Hakan Yılmaz - Publicis Istanbul
- Basın kategorisi
Fatma Nur Zeynel ve Tankut Ağdemir - Y&R Istanbul
ZEYNEP TANDOĞAN (HÜRRİYET İCRA KURULU ÜYESİ VE REKLAM DİREKTÖRÜ)
GENÇLERİ DESTEKLEMEYE DEVAM
Dünya çapındaki en önemli yaratıcılık yarışmalarından biri sayılan Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye Temsilciliği’ni bu yıl Hürriyet olarak üstlendik. Ve bu sayede misyonumuzu bir adım daha ileri götürerek uluslararası platformda da gençleri ve yaratıcılığı desteklemeye devam edeceğiz. Her sene yaratıcı iletişim endüstrisini öğrenmek, köprüler kurmak ve yaratıcılığı kutlamak için dünyanın en yetenekli, en yaratıcı insanları Cannes Lions’da buluşuyor. Cannes Lions Festivali; 100’den fazla ülkeden 15 binden fazla kişinin katıldığı, markalı iletişim alanında çalışan kişilerin bağlantı kurduğu, sürekli öğrendiği ve en iyi yaratıcı çalışmaları kutladığı gerçek bir küresel buluşma alanı. Biz de Hürriyet olarak gençlerimizi tüm bu fırsatlarla buluşturmak, yaratıcı işlerimizin uluslararası platformda hak ettiği yeri almasını sağlamak için, Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye elemelerini; Reklamcılık Vakfı ile Akmerkez sponsorluğu ve ev sahipliğinde 9-22 Mart tarihleri arasında gerçekleştirdik. Akmerkez son altı yıldır Türkiye’deki iletişim, pazarlama ve reklam sektörlerinin genç isimlerini ‘Cannes Young Lions Türkiye Elemeleri’ sponsorluğuyla destekliyor.
Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği yarışmaların basın, film, siber, medya, pazarlama ve PR dallarında kategori birincisi seçilen ekipler 17-24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek festivaldeki uluslararası yarışmalarda Türkiye’yi temsil edecek.
Geçen son iki yılda Türkiye’den giden ekipler hak ettikleri şekilde dereceye girme başarısını zaten gösterdi. ‘Genç Pazarlamacılar’ kategorisinde 2016 yılında Türkiye ekibi ülkemize ödülle döndü. 2017’de de çıtayı daha yükseğe taşıyarak gençlerimizin ve yaratıcılığın hak ettiği başarıların daha da artacağını düşünüyoruz.
VİKİ HABİF (CANNES TÜRKİYE TEMSİLCİSİ)
BU YILKİ YARIŞMA İÇİN NE DİYOR?
Yarışan ekiplerin kalitesi her yıl artıyor. Bu yıl jüri başkanları çıkan sonuçlardan çok memnun. Daha önceki senelerden daha iyi durumdayız. Cannes’da Genç Pazarlamacılar kategorisinde iki yıl üst üste madalya aldık. 2015’te Unilever ekibi bronz madalya aldı. Geçen yıl Vodafone ekibi gümüş madalya aldı. Bu yıl da iyi sonuçlar alacağımızı düşünüyoruz.
YARIŞMAYA KATILMA KOŞULLARI
Üç şart var: En fazla 30 yaşında olmak, reklam alanında profesyonel olarak çalışıyor olmak ve akıcı İngilizce... Bu şartları sağlayanlar Reklamcılık Vakfı üzerinden ikişer kişilik ekipler olarak başvurabiliyorlar.
YARIŞMA NASIL YAPILIYOR?
Genç Aslanlar Yarışması’na altı yıldır Akmerkez sponsorluk ve ev sahipliği yapıyor. Bu amaçla orada bir yer yarattılar; ‘Young Lions Zone’. Gençler oraya istedikleri zaman gidip çalışabiliyorlar. Yarışmaları da orada yapıyoruz. Kabul edilenlere önce yarışmayı anlatıyoruz. Daha sonra Medya, Genç Pazarlamacılar ve PR kategorilerinde yarışanlara bir brief veriliyor. 24 saat sonra bu brief’e göre sunum yapıyorlar. Siber ve Basın kategorilerindeyse brief’i aldıktan sonraki gün hemen oturup çalışmaya başlıyorlar ve işlerini teslim ediyorlar. Film kategorisinde ise gençlerin brief aldıktan sonra reklam filmlerini teslim etmek için 48 saatleri oluyor. Kazanan ekipleri Cannes’a gönderiyoruz ve orada aynı sistemle bu sefer uluslararası ölçekte yarışıyorlar.
CANNES’DAKİ FESTİVALDE NELER OLUYOR?
Festivale her yıl 14 bin kişi gidiyor. Yedi günlük bu etkinliğe dünyanın dört bir yanından ünlü isimler de katılıyor. Workshop’lar, seminerler, söyleşiler düzenleniyor. Dünyanın 90’dan fazla ülkesinden büyük ajanslar da buraya işlerini yarışmak üzere gönderiyor. 43 bin iş yarıştı geçen yıl. Bu yarışmalara Türkiye’den de jüriler gidiyor. 2001’den beri 40 civarı jüri üyesi gitti ülkemizden.