Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Başkanı Külahçıoğlu: "Kişi başı tüketimimizi 8,5 kiloya çıkarmayı başardık. 8,5 kilo son yıllarda ulaştığımız en iyi rakam. Sektörümüzün hedefi bunu 10 kiloya çıkarmak. Tüketimde dünyada 10. sıraya yükseldik, daha üst sıralara çıkmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.
#Makarna Satışları8 bin 500 yıllık tarihi boyunca birçok uygarlığa ev sahipliği yapan İzmir, hala o dönemlerin izlerini taşıyan sokaklarıyla da bir cazibe merkezi. Kentin kalbinin attığı Alsancak Kıbrıs Şehitleri Caddesi’nin birbirine paralel o daracık sokakları her defasında konuklarını büyülü bir dünyaya götürmeye aday. Sağlı sollu sıralanan binaların büyük çoğunluğu tarih kokuyor. Geçmişte bu evlerde kimler oturmuş, neler yaşanmış, neler konuşulmuş bilinmez ama korunmuş olanların büyük çoğunluğu günümüzde yeme-içme, eğlence dünyasına ev sahipliği yapıyor. Her birinden hayatın döngüsüne paralel müzik, kahkaha ve sohbetler yükseliyor. Bugün Muzaffer İzgü Sokağı’ndayız. Mekanımız, Mandela’s Ubuntu.
#1Kimi zaman gece karanlığında, kimi zaman kardan göz gözü görmezken onlar dışarıda... Hayvanların karnını doyurmak, yaşam alanlarını düzenlemek ve hasta olan veya kaza geçirenleri tedavi ettirmek için çabalıyorlar. Kimi işten dönüp dinlenmeye bile fırsat bulamadan yapıyor bunu... Kimi o hayvanları yalnız bırakmamak için ailesiyle tatile bile çıkmıyor. Dört farklı kentten hayvan koruma gönüllüleri neler yaşadıklarını, gördüklerini anlattı. Ayrıca geçen günlerde AKP Grup Başkanvekili Özlem Zengin, hayvan haklarıyla ilgili yasa teklifinin iki hafta içinde TBMM Başkanlığı’na sunulacağını açıkladı. Bu nedenle kendilerine hayvan hakları yasasından beklentilerini de sorduk.
#GazetehaberleriKoronavirüs salgını nedeniyle evlerinde kalan vatandaşların bakliyat, makarna, un ve maya tükettiklerine dikkat çeken İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Üyesi Yavuz Altun, "Ramazan ayı ile birlikte bu ürün gruplarına olan ilgi 3-4 katına çıktı" dedi.
#MakarnaKoronavirüs dönemi ile birlikte ofisler eve taşındı. Durum böyle olunca evlerden verilen ofis malzemelerinin siparişlerinde de büyük bir artış yaşanıyor. Ancak en fazla artış yazıcı satışlarında. Ofix.com Kurucu Ortağı Alptekin Yıldız, “Son bir ayda evlerden verilen yazıcı siparişleri yüzde 600, ofis sandalyesi satışları yüzde 400 arttı. Onları Türk kahvesi, küp şeker, kâğıt havlu ve A4 kağıtları takip etti” dedi.
#GazetehaberleriKoronavirüs’ün ülkemizde görüldüğü 10 Mart’tan itibaren bütün Türkiye’de olduğu gibi Ankaralıların da alışveriş alışkanlığı değişti. Alışveriş listesinin ilk üç sırasında kolonya, makarna ve kağıt ürünleri yer aldı. GİMAT Başkanı Recai Kesimal, kolonya satışlarında yüzde 200, makarnada yüzde 100’ün üzerinde artış yaşadıklarını söyledi.
#Doğahan GİRİTLİOĞLUKoronavirüs’ün ülkemizde görüldüğü 10 Mart’tan itibaren alışveriş alışkanlıklarımız da değişti. Marketler internetteki alışveriş sitelerinden yoğun şekilde alışveriş yapan vatandaşlar, üreticilerin ‘stok sıkıntısı yaşanmıyor’ açıklamalarına karşın, gıda ve hijyen ürünlerini evlerinde stoklamaya başladı.
#ANKARABir fırında şoför olarak çalışan Ahmet Öztel, çocuklarının evde beslemek için 10 yıl önce semt pazarından aldığı civcivi büyüterek, evladı gibi benimsedi. ''İStanbul'un yarısını bile verseler Behlül'den vazgeçmem'' diyen Öztel'in horozuna rakip geldi. Zonguldak’ta 'Abdi' isimli horoz... Adeta yetişkin bir insan gibi markete girip yiyecek beğenen horoz; benzin istasyonunun maskotu oldu.
#ZonguldakDolar 2.2505 TL ile yeni rekora ulaştı. Euro ve döviz sepetinde de tarihi rekorlar var. Ulaşılan kur seviyeleri piyasa uzmanları ve reel sektör temsilcilerini endişelendirmeye başladı. Oyak Yatırım Başekonomisti Mehmet Besimoğlu "Merkez Bankası'nın geçtiğimiz sene kur seviyesi telaffuz etmesi kurun yükselmesi karşısında şirket kararlarını geciktirdi. Döviz açığı olanlar da pozisyonlarını pek kapatabilmiş gözükmüyor. Şirket iflas haberleri de gelmeye başladı" diye konuştu
#DolarDoların art arda rekorlar kırması üreticiyi endişelendirmeye başladı. Ancak üreticiler için asıl tehlike bu kurun kalıcı olması veya daha da yükselmesi... Ekonomistler sermaye girişinin azalmasıyla şirketlerin borç kapatmaya koştuğunu, enflasyonun bu seviyedeki kurdan olumsuz etkileneceğini söylüyor. 2.20 TL’lik dolar ve 3 TL’lik Euro kuru ihracatta Türk şirketlerine kağıt üstünde avantaj sağlasa da sektör temsilcileri kârlılığın azalacağını, maliyetlerin artacağını belirtiyor.
#Türkiye Ekonomi KurumuElektronik ticaret artık hayatımızın parçası ama birçok alışveriş sitesi çok karışık. Bundan mustarip alışverişçiler için yeni butik bir ev ve gastronomi sitesi açıldı: Perabulvari.com. Sitenin kurucusu Emre Kızıl ve dört arkadaşı. İlham kaynaklarıysa Kemal Derviş’in başdanışmanı olarak bir dönem çok konuşulan Oya Ünlü Kızıl.
Pembe şaraba ilgi günden güne artıyor. Geçen yıl Türkiye’de 10 milyon liralık pembe şarap satışı yapıldı. Bu satışların bu yıl ikiye katlanması bekleniyor. Geçen yıllarda pembe şaraba ilginin artması üzerine 20’den fazla yerli üretici de piyasaya 78 farklı şarap sürdü. Artık pub’ların, kafelerin masalarında pembe pembe şarap kadehleri ve onları keyifle içen kadınlarla erkekler var
İster sevgilinize sürpriz yapıp uçağa şampanya eşliğinde kalpli pasta yükletin, isterseniz düşük maliyetli operasyon yapan havayolunda porselen tabaklarda business class yemek yiyin. Uçaklarda paralı ikram hızla yayılıyor. Farkı yakalayan, kaliteyi ucuz sunan havayolu hem yolcusunu memnun ediyor hem de para kazanıyor
Mehmet Soyupak’ın iki ortakla kurduğu Fezalar Dış Ticaret A.Ş., Hindistan’dan V-Kayışları ithal ederek başladığı ticareti ihracata dönüştürmeyi başardı. Irak’a tek kalemde 500 adet (16.5 milyon dolarlık) traktör satan firma, Ruslarla Tokat’ta traktör montaj hattı kurmaya hazırlanıyor.
Roche Orta ve Doğu Avrupa, Orta Asya, Ortadoğu, Afrika ve Hindistan Bölgesi Başkanı Tuygan Göker, Türkiye’ye yatırım için kendini adamışken ilaç fiyatlarını daha da düşüren uygulamanın kolunu kanadını kırıp, hayal kırıklığı yarattığını söyledi. Göker, ilaç ruhsatlandırma ve geri ödemeye alınmada Irak ve Suriye’nin bile Türkiye’den daha hızlı olduğunu savundu.
MAYONEZ ve ketçaptan sonra acı biber soslarının da fast food zincirlerinin mönülerine girmesi, market satışlarının yüzde 20 artmasını sağladı. 3 milyon dolara ulaşan acı sos pazarında liderliği kapya biberinden üretilen paprika (kırmızı biber) ele geçirdi. Böylece, yıllık sos satışları 160 tona ulaştı. Bunun 95 tonunu ise acı biber sosları oluşturdu.