Moda ve tasarımda Türkiye’nin uluslararası alanda en tanınmış markalarından olan Dice Kayek’in yaratıcılarından Ece Ege ile hem eski albümleri karıştırdık hem güncel moda ve tasarım eğilimlerini konuştuk. Çocukluğu Bursa’nın tarihi ortamında, Paris’ten aldığı ‘couture’ kumaşlarla diktirdiği elbiselerle davetlere giden annesini izleyerek geçiyor. Paris’te onu meşhur eden İstanbul’un mimarisini ilham alarak yerçekimine direnen zamansız kıyafetler oluyor…
#Dice KayekSezonun büyüsünü gün yüzüne taşıyan naif tasarımlar, Machka İlkbahar-Yaz 2020 Koleksiyonu’yla buluşuyor. Arzum Onan’ın Marka Yüzü olarak karşımıza çıktığı eşsiz bir ustalıkla hazırlanan koleksiyon, kusursuz detaylarıyla sizi güneşe doğru sıcak bir yolculuğa çıkarıyor.
#Machka İlkbahar-Yaz 2020 KoleksiyonuMachka 2019 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu, yeni mevsimin romantik silüetlerini yumuşak geçişli tavrıyla yeniden yorumluyor. Machka kadınına atıfta bulunan koleksiyon parçaları, bu kez naif olduğu kadar güçlü tarafını ortaya çıkararak abartıdan uzak bir seçki sunuyor.
#Machka 2019 İlkbahar Yazİpekyol, Twist ve Machka markalarının yaratıcısı İtalyan Miroglio Grubu’yla yüzde 50 ortak olan Ayaydın Grubu’nun CEO’su Uğur Ayaydın, indirim dönemlerini müşterilere haber veren mesajlar yerine yapay zekâyı devreye sokarak müşterilerinin tercihlerine göre öneriler sunacakları bir döneme girdiklerini anlattı. 2019’un ilk 2 ayında yabancı müşteri oranında yüzde 120 artış yapan grup, yurtdışında da atağa geçti.
#Gazetehaberleriİpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, iki yıl önce 50 bin dolara ortak olduğu Trendyol’dan bir hafta içinde 12 milyon dolar alıp çıkacağını açıkladı. Ayaydın, bu yıl içinde ayakkabı sektörüne gireceklerini belirterek, “Konfeksiyondaki iddiamızı burada da sürdüreceğiz” dedi.
Vitrinler sık sık bizimle konuşur. Bazen "İçeri gir, şu mor elbisenin fiyatını sor" diye bağırır. Bazen de, "İyice bak, bu çantayla başka bir insan olacaksın" diye fısıldar. Vitrinleri bu kadar göz alıcı ve baştan çıkarıcı hale getiren sihiribazların da söyleyecekleri var...
Alt tarafı tişört deyip geçmemek lazım. Özellikle de bu devirde. En basit giyim eşyası tişört, kim olduğunuzu anlatmanın en kolay ve popüler yolu. Çok büyük ve lüks giyim markaları bile en önemli mesajlarını tişörtlerin üzerine işliyor. Hem üretimi çok zor olmadığı için hem de genç odaklı iletişim kampanyalarında hedef kitleyi vurmayı başardığı için tercih ediliyor. Tanıtım yapmak veya mesaj vermek isteyenler, artık fikirlerini tasarımlarla tişörtlere taşıyorlar. Bu bilinçli tişört modası, birkaç yıl önce Osmanlı imgeleriyle başlamıştı, şimdi Türk kimliğini vurgulayan markalarla devam ediyor. Çevre duyarlılığını, medeniyetler diyaloğunu, kadın haklarını anlatan tişörtler de var.
Tommy Hilfiger geçen ay, Tommy ve Tommy Girl parfümlerinin piyasaya çıkışının 10. yılı vesilesiyle Amerika’nın Nantucket adasındaki evinde bir davet verdi. İki günlük organizasyona katılan 50 davetliden 12’si Avrupa basınından geliyordu. Türkiye’den ise sadece Hürriyet vardı.
Son sınıf öğrencileri arasında mezuniyet balosu heyecanı başladı. Özellikle kızlar için göz alıcı görünmek bir prestij meselesi. Kıyafetinizi diktirmek istiyorsanız, en az bir ay öncesinden harekete geçmelisiniz. Eğer o kadar vaktiniz kalmadıysa, hazır giyim markaları mezuniyet döneminde abiye elbise koleksiyonunu genişletiyor. Bazıları sadece mezuniyete özel elbise koleksiyonu hazırlıyor.