Tişörtüme bak kim olduğumu çıkart

Güncelleme Tarihi:

Tişörtüme bak kim olduğumu çıkart
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2007 00:00

Alt tarafı tişört deyip geçmemek lazım. Özellikle de bu devirde. En basit giyim eşyası tişört, kim olduğunuzu anlatmanın en kolay ve popüler yolu. Çok büyük ve lüks giyim markaları bile en önemli mesajlarını tişörtlerin üzerine işliyor. Hem üretimi çok zor olmadığı için hem de genç odaklı iletişim kampanyalarında hedef kitleyi vurmayı başardığı için tercih ediliyor. Tanıtım yapmak veya mesaj vermek isteyenler, artık fikirlerini tasarımlarla tişörtlere taşıyorlar. Bu bilinçli tişört modası, birkaç yıl önce Osmanlı imgeleriyle başlamıştı, şimdi Türk kimliğini vurgulayan markalarla devam ediyor. Çevre duyarlılığını, medeniyetler diyaloğunu, kadın haklarını anlatan tişörtler de var.

Atatürk’ün popülaritesi

İki yıl Londra Saint Martins’te sanat eğitimi alan tasarımcı Cenk Akaltun, Modernist markası altında Atatürk temalı bir koleksiyon hazırladı. Amaçları; Atatürk gibi büyük bir lideri güncel hayatın içinde yaşatmak ve popülerliğini her zaman canlı tutmak. Atam serisinde 9 kadın ve 9 erkek modeli var. Tümü farklı desen ve renge sahip. Sadece www.modernisttshirt.com adresinden satın alabilirsiniz. Fiyatlar 40-58 YTL arasında.

Osmanlı İmparatorluğu marka oldu

2004’te kurulan Ottoman Empire’da (Osmanlı İmparatorluğu), Osmanlı temalı tişörtler hem erkek hem de kadınlar için üretiliyor. Markanın amacı, yüzü batıya dönük Türk gençlerini, Osmanlı kültürü ve tarihiyle yakınlaştırmak. Kerim Sarç, Ayşe Oral ve Ayşe Bali’nin kurduğu marka, padişah tuğralarından portrelerine, yeniçerilerden çarıklara kadar Osmanlı’ya ait birçok ayrıntıyı kumaşa işliyor. Tasarımlar kısıtlı sayıda üretiliyor ve sık yenileniyor. www.ottomanempiretshirts.com adresinin yanı sıra İstanbul’da Kanyon Alışveriş Merkezi ile Nişantaşı Şakayık Sokak’taki mağazalarından alışveriş yapılabilir. Fiyatlar 45-70 YTL arasında.

Bunlar da çatlak tişörtler

Tiffany tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Çatlak T-Shirt yarışmasına katılanlar arasından seçilen komik tişörtler, satılmaya başlandı. Yarışmaya bini aşkın çalışma gönderilmişti. En komik, en matrak, en çatlak yetenekler ve tişörtler bu yarışmada buluştu. "Love Bird" (Aşk Kuşu) adlı çalışmasıyla Uluç Ateş Yanık birinci, "Dondurma" adlı çalışmasıyla Cem Dinlenmiş ikinci, "Boyu değil işlevi" esprisiyle de Sadık Pala üçüncü oldu. Finale kalan 30 çalışmadan 10’u Tiffany tarafından T-Funny koleksiyonunun bir parçası olarak satılıyor. T-Funny’nin cıvıl cıvıl ve komik tişörtleri 17.99 YTL.

Medeniyetler buluşuyor

Nukha’nın çıkış noktası, farklı kültürleri tişört üzerinde bir araya getirmek. Sosyolog Nükhet Aksu Sebükcebe’nin tasarladığı tişörtlerde Anadolu’dan Afrika’ya, Mısır’dan Çin’e uzanan birçok medeniyetin ve dinin sembolleri kullanılıyor. Yüzde 100 koton tişörtler kollu, kolsuz ve atlet olmak üzere 3 farklı modelde üretiliyor. Her modelin beyazı ve pastel rengi bulunuyor. Fiyatları 39 ile 53 YTL arasında. Nişantaşı Şakayık Sokak’taki mağazasının yanı sıra Ankara Jora Butik, Bodrum Yalıkavak Marina ile Şaşaa ve Antalya Şaşaa’da bulabilirsiniz.

Sadece Türk sembolleri

Btürk’ün ilk tasarım objeleri tişörtler. Her bir tişört içinde Türk sembollerini barındırıyor. Daha çok yurtdışında okuyan, yaşayan Türkler ile turistler tercih ediyor. Her mevsim yeni simgelerle üretim yapılıyor. Damat Tween mağazalarında, Adressİstanbul alışveriş merkezinde, yakında Kapalıçarşı, Boynerler ve tüm havaalanlarında bulabilirsiniz. Fiyatlar 90 YTL’den başlıyor.

Turistler için çini ve cami

Moda tasarımcısı Semra Özer, her tişörtte İstanbul’a ait bir hikaye anlatıyor. Kaftan, çini ve camilerden esinleniyor. Baskılarda orijinal desenler kullanılmış. Kullanılan tarihi objelerin renklerine sadık kalınıyor. Yaptıkları işi "turizm tekstili" olarak adlandıran Özer, tişörtlerin bütün beş yıldızlı otellerin içindeki hediyelik eşya butiklerinde, havaalanları ve İstanbul’daki müze ve sarayların hediyelik eşya mağazalarında satıldığını söylüyor. Ayrıca İstory kataloğundan ve www.istory.com.tr adresinden de satın alabilirsiniz. Fiyatlar 15-30 YTL arasında.

Sen sus tişörtün konuşsun

Pag, Nisan 2006’dan beri hizmet veriyor. Repunation marka tişörtler, her ulusun tarihine ve kültürüne dokundurmalar yapmayı hedefliyor. Tasarımcı Zeynep Büyükbayrak, "Bu marka, sözünü kendi ürünleri üzerinden söylüyor. Bazı tipografik oyunlar aracılığıyla mesajlardaki vurguyu artırmaya çalıştık" diyor. Fikre önem veren, dünyada olup biten olaylara ilgi duyan, biraz aykırı ama aynı zamanda eğlenceli insanların tercihi. 26 tişört ve 11 renk seçeneği var. Fiyatları 55 YTL. www.repunation.net adresinden ve Teşvikiye’deki mağazalarından alabilirsiniz.

Alameti farikası kedi

Adını Maçka semtinden alan Machka, Arnavutça’da kedi anlamına geliyor. Tasarımcı Ece Ege, bunu öğrenir öğrenmez kedili bir logo hazırladıklarını söylüyor. Bu logo tişörtlerde de kullanılıyor. Renkler sezonun koleksiyon rengine göre değişiyor. Ancak logo hep kedi. Tişörtler herkes tarafından tercih ediliyor. Tüm Machka mağazalarında bulabilirsiniz. Fiyatları 40-245 YTL arasında.

El yapımı ve tek

Osman markasının yaratıcısı Sedef Çalarkan, Mehmet Ali Erbil’in karısı Tuğba Erbil’in markası Tugbana için bir tişört koleksiyonu hazırladı. Markanın ana hatlarını tişört ve bikiniler oluşturuyor. Doreli desenlerle süslü tişörtler günün her saatinde giyilebiliyor. Bütün baskılar teker teker elle yapılıyor. Motif kalıplarını Sedef Çalarkan ve Tuğba Erbil birlikte seçiyor. 400 çeşit el yapımı tişört var. Bu tişörtlerin hiçbiri birbirinin aynısı değil. Tugbana tişörtleri İstanbul Mayadrom, O2’lerde satılıyor. Sedef Çalarkan, "Baskılar markanın konseptini ya da vermek istediği mesajı takip eder" diyor. Fiyatları 60-350 YTL arasında.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!