Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2005 00:31
Vitrin tasarımı, mağazaların satış başarısında önemli bir yere sahip. Kapının önünden geçen müşterinin aklını çelen ilk şey vitrin oluyor çünkü. Bunu bilen markalar da artık vitrin tasarımına büyük önem veriyor, bu konuda uzman kişilerle çalışıyor.
Biz hálá yazdan kalma sıcak günler yaşıyoruz ama mağazalar vitrinlerini çoktan sonbahar sezonuna hazırladı. Ağustosla birlikte değişmeye başlayan vitrinler daha bir ay bu haliyle kalacak. Şu anda yaz sonu-sonbahar tasarımlarını görmek mümkün. Ekim sonu veya kasım başı gibi hava iyice serinlediğinde vitrinlere çok daha kalın, kışlık tasarımlar ve yeni temalar hakim olacak. Biz de bu hafta jüri üyelerimize yeni sezondaki en güzel vitrinleri sorduk. Anlaşılan iyi bir vitrin düzeni için önce tema belirlemek gerekiyor. Ürünler, müşterinin ilgisini canlı tutmak için bir hafta 10 günde bir değişse de, temalar yaklaşık iki ay sabit kalıyor. İşte Türkiye’nin en güzel 10 vitrini.
EN İYİ 10
1. Vakko
2. Beymen
3. Louis Vuitton
4. Diesel
5. Damat&Tween&ADV
6. Accessorize
7. Machka
8.Yargıcı
9. Adidas
10. Vetrina
VAKKO
Kıyafetler haftada bir değişiyor
Vitrin tasarımları Vakko grubunun vitrin tasarım ekibine ait. Tüm mağazaların vitrini hemen hemen aynı. Büyüklüğüne göre değişiklikler olabiliyor. Fiyat etiketinin bulunduğu vitrinlerin sonbahar-kış sezonunda da teması değişmedi: ‘Moda Vakko’dur.’ 15 metrekarelik Vakko Nişantaşı mağaza vitrini avangard modayı yansıtan kadın ve erkek giysileriyle süslendi. Firma, yılbaşı gibi özel günlerde hazırladığı vitrinlerle bulunduğu semtin çevre süslemelerine de öncülük ediyor. Fon ve tema değişikliğinin yapıldığı vitrinlerde, kıyafetler haftada bir yenileniyor.
BEYMEN
Tüm Türkiye’de aynı
Beymen vitrinlerinin tasarımı, markanın kreatif direktörü Murat Türkili yönetimindeki Beymen görsel düzenlemeler ekibi tarafından yapılıyor. Türkiye genelindeki tüm vitrinler birbirinin aynı. Şu anda görebileceğiniz vitrinlerde sofistike, seksi ve güçlü kadın imajı vurgulanıyor. Fonda Kate Moss ile İbiza’da çekilen fotoğraflar kullanılmış. Hakim renk, Beymen’in sonbahar-kış koleksiyonunda da ön plana çıkardığı parlak siyah. Ürünler vitrin tasarımıyla bütünlük oluşturacak şekilde seçiliyor. Bu sezon giysi dışında aksesuvar, ayakkabı ve çantalar da vitrine kondu. Ağustos ayında kurulan vitrinin teması bir ay sonra yenilenecek. Fiyat etiketinin bulunmadığı vitrinlerde, ürünler 10 günde bir değiştiriliyor.
LOUIS VUITTON
Tasarımı ve malzemeler yurtdışından
Louis Vuitton’un tüm mağaza vitrin dizaynları belli bir konsepte sahip. Dönemsel olarak hazırlanan bu konseptin iki ay ömrü var. Vitrin tasarımı Fransa’daki genel merkezde bulunan tasarım ekibi tarafından yapılıyor. Tüm malzeme ve vitrin planları yurtdışından aynı anda mağazalara gönderiliyor. Şu andaki vitrinin teması ‘Precious Window’ (Değerli Vitrin). Vitrinin tavanına aynadan tasarlanmış metal avizeler asılmış. Ürünler her hafta Fransa merkez ofisten gelen önerilere göre değiştiriliyor. 26 Ekim’e kadar teması değişmeyecek vitrinde fiyat etiketlerini görebilirsiniz.
DIESEL
Görmek için son iki hafta
Diesel, koleksiyonundaki dört tema için dört ayrı vitrin tasarlıyor. Vitrin tasarımları Diesel’in İtalya’daki genel müdürlüğünde bulunan görsel düzenleme ve vitrin tasarım departmanı tarafından yapılıyor. Sonbahar-kış sezonu 1. tema vitrinleri Diesel mağazalarında bir hafta önce sergilenmeye başladı. Tüm Diesel mağazaları içinde en büyük vitrin 5 metrekare ile İstanbul Akmerkez’de. Bu vitrinde fiyat etiketine rastlamanız mümkün değil. Truckistan adı verilen bir çöl havası yaratılmış. Vahşi Batı’nın rahat giyim tarzı ile Diesel’in eskitme ve yıkama tekniklerinin birleşmesiyle sonbahar-kış koleksiyonu yaratılmış. Kovboy çizmeleri ve kaktüslerle süslenen vitrin 2 hafta sonra değişecek.
DAMAT&TWEEN&ADV
Vitrine kışın kasveti hakim
Damat&Tween&ADV’nin vitrin tasarımı kendi görsel düzenleme ve vitrin ekibinin ortak çalışması. Tüm mağazalarda aynı tasarım kullanılıyor. Sonbahar-kış vitrini, kış günlerinin puslu, hafif kasvetli günlerini canlandırmak amacıyla hazırlanmış. Vitrin fonundaki gökyüzü havası yaratan duvar kağıdı ve karga, ilk göze çarpan imgeler arasında. Vitrinde ADV’nin günlük, Tween marjinal tasarımlarına yer verilmiş. Büyüklüğü yaklaşık 3 metrekare. Fiyat etiketlerini de görebilirsiniz. 8 Eylül’de kurulan vitrin 1-1,5 ay kadar sergilenecek.
ACCESSORIZE
Çiçekler ve yusufçuk sineği
Her sezon beş farklı vitrin hazırlayan Accessorize, 25 Ağustos’tan beri sonbahar-kış sezonunun ilk vitrinini sergiliyor. Tüm mağazaların vitrini birbirinin aynı. Tasarımı İngiltere’den Lucy Martin’e ait. Teması ‘Çiçekler ve Yusufçuk Sineği’ olarak belirlenen vitrinde, açık yeşil ve pembenin ağırlıkta olduğu enchantment&primrosehill koleksiyonları kullanılmış. 23 Eylül de değişecek olan vitrinde fiyat etiketi bulunmuyor.
MACHKA
Tek mağaza, tek vitrin
DiceKayek tasarımları satan Machka mağazasının vitrin tasarımı Yıldıray Akçaoğlu ve ekibine ait. İstanbul Nişantaşı’ndaki mağaza vitrininde sergilenen ürünler haki yeşili ve pembe tonlarında. Gündüz günlük giysi olarak kullanılabildiği gibi küçük rötuşlarla akşama da uydurulabilecek kıyafetler ve broşlar sergileniyor. Markanın ışıklı kedi logosuna rastlayacağınız 9 metrekarelik bu vitrinde mevsime uygun olarak sonbahar sarısı ve bordo kullanılmış. Machka vitrininde 6 ayda bir konsept değişirken, kıyafetler 15 günde bir yenileniyor. Fiyat etiketi konmuyor.
YARGICI
Ürünlerin fiyatı da var
Yargıcı mağazalarının vitrin tasarımı Yargıcı stil ve görsel grubuna ait. Türkiye genelindeki tüm mağazaların vitrini aynı. Genel olarak rahatlığı ve şıklığı birarada sunan kıyafetler sergileniyor. Vitrinlerdeki hakim renkler yeşil, bej ve mavi tonları. Şu anda sonbahara uygun trikolar, pardösüler ve hafif yünlü pantolonlar var vitrinde. Aksesuvar ve çantalara da yer verilmiş. Tüm ürünlerin fiyatını da görebiliyorsunuz. 9 Eylül’de kurulan, imaj görselleriyle süslenmiş vitrin ekimin ilk haftasına kadar değişmeyecek.
ADİDAS
Dinamik ve özgür sergileme
Genel müşteri profili göz önünde bulundurularak hazırlanan Adidas vitrinlerinin pek çok versiyonu var. Hangi vitrinin hazırlanacağı mağazanın müşteri profiline ve o mağazada satılan ürünlere göre değişiyor. 7 Eylül’de hazırlanan ve yaklaşık bir ay boyunca sergilenecek olan İstanbul Akmerkez Adidas mağaza vitrini ‘Stella & Back to School’ (Stella ve Okula Dönüş) olarak adlandırıldı. Adidas by Stella McCartney vitrin tasarımı, Adidas Küresel Perakende Bölümü tarafından yapılmış. Stella McCartney işbirliğiyle hazırlanan koleksiyon kendine güvenen, sporu yaşam tarzı olarak benimseyen kadınlara özgü stili yansıtıyor. Bu nedenle 8 metrekarelik vitrin alanında kullanılan mankenler, dinamik ve hareket özgürlüğünü öne çıkaracak şekilde tasarlanmış. Vitrinde fiyat etiketi bulunmuyor.
VETRİNA
En iddialı modeller çıkıyor
İstanbul, Ankara ve Antalya’da mağazaları var. Vetrina’nın vitrin tasarım uygulaması mağaza müdürleri tarafından yapılıyor. Tüm vitrinler birbirinin aynı. Sezon modasının en iddialı modellerini vitrine çıkarıyorlar. Yüksek topuklu, feminen ve metal zımbalı ayakkabı ve çizmeleri görebilirsiniz. Sonbahar-kış sezonu renkleri olan siyah ve kahverengi hakim. Fiyat etiketi kullanılmıyor. Geçen hafta hazırlanan vitrin, 10 gün sonra yenilenecek.