OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 16, 2005 00:00
Vitrin tasarımı, maÄŸazaların satış baÅŸarısında önemli bir yere sahip. Kapının önünden geçen müşterinin aklını çelen ilk ÅŸey vitrin oluyor çünkü. Bunu bilen markalar da artık vitrin tasarımına büyük önem veriyor, bu konuda uzman kiÅŸilerle çalışıyor.Biz hálá yazdan kalma sıcak günler yaşıyoruz ama maÄŸazalar vitrinlerini çoktan sonbahar sezonuna hazırladı. AÄŸustosla birlikte deÄŸiÅŸmeye baÅŸlayan vitrinler daha bir ay bu haliyle kalacak. Åžu anda yaz sonu-sonbahar tasarımlarını görmek mümkün. Ekim sonu veya kasım başı gibi hava iyice serinlediÄŸinde vitrinlere çok daha kalın, kışlık tasarımlar ve yeni temalar hakim olacak. Biz de bu hafta jüri üyelerimize yeni sezondaki en güzel vitrinleri sorduk. Anlaşılan iyi bir vitrin düzeni için önce tema belirlemek gerekiyor. Ãœrünler, müşterinin ilgisini canlı tutmak için bir hafta 10 günde bir deÄŸiÅŸse de, temalar yaklaşık iki ay sabit kalıyor. Ä°ÅŸte Türkiye’nin en güzel 10 vitrini.EN Ä°YÄ° 101. Vakko2. Beymen3. Louis Vuitton4. Diesel5. Damat&Tween&ADV6. Accessorize7. Machka8.Yargıcı9. Adidas10. VetrinaVAKKOKıyafetler haftada bir deÄŸiÅŸiyorVitrin tasarımları Vakko grubunun vitrin tasarım ekibine ait. Tüm maÄŸazaların vitrini hemen hemen aynı. Büyüklüğüne göre deÄŸiÅŸiklikler olabiliyor. Fiyat etiketinin bulunduÄŸu vitrinlerin sonbahar-kış sezonunda da teması deÄŸiÅŸmedi: ‘Moda Vakko’dur.’ 15 metrekarelik Vakko NiÅŸantaşı maÄŸaza vitrini avangard modayı yansıtan kadın ve erkek giysileriyle süslendi. Firma, yılbaşı gibi özel günlerde hazırladığı vitrinlerle bulunduÄŸu semtin çevre süslemelerine de öncülük ediyor. Fon ve tema deÄŸiÅŸikliÄŸinin yapıldığı vitrinlerde, kıyafetler haftada bir yenileniyor. BEYMENTüm Türkiye’de aynı Beymen vitrinlerinin tasarımı, markanın kreatif direktörü Murat Türkili yönetimindeki Beymen görsel düzenlemeler ekibi tarafından yapılıyor. Türkiye genelindeki tüm vitrinler birbirinin aynı. Åžu anda görebileceÄŸiniz vitrinlerde sofistike, seksi ve güçlü kadın imajı vurgulanıyor. Fonda Kate Moss ile Ä°biza’da çekilen fotoÄŸraflar kullanılmış. Hakim renk, Beymen’in sonbahar-kış koleksiyonunda da ön plana çıkardığı parlak siyah. Ãœrünler vitrin tasarımıyla bütünlük oluÅŸturacak ÅŸekilde seçiliyor. Bu sezon giysi dışında aksesuvar, ayakkabı ve çantalar da vitrine kondu. AÄŸustos ayında kurulan vitrinin teması bir ay sonra yenilenecek. Fiyat etiketinin bulunmadığı vitrinlerde, ürünler 10 günde bir deÄŸiÅŸtiriliyor. LOUIS VUITTON Tasarımı ve malzemeler yurtdışındanLouis Vuitton’un tüm maÄŸaza vitrin dizaynları belli bir konsepte sahip. Dönemsel olarak hazırlanan bu konseptin iki ay ömrü var. Vitrin tasarımı Fransa’daki genel merkezde bulunan tasarım ekibi tarafından yapılıyor. Tüm malzeme ve vitrin planları yurtdışından aynı anda maÄŸazalara gönderiliyor. Åžu andaki vitrinin teması ‘Precious Window’ (DeÄŸerli Vitrin). Vitrinin tavanına aynadan tasarlanmış metal avizeler asılmış. Ãœrünler her hafta Fransa merkez ofisten gelen önerilere göre deÄŸiÅŸtiriliyor. 26 Ekim’e kadar teması deÄŸiÅŸmeyecek vitrinde fiyat etiketlerini görebilirsiniz. DIESELGörmek için son iki hafta Diesel, koleksiyonundaki dört tema için dört ayrı vitrin tasarlıyor. Vitrin tasarımları Diesel’in Ä°talya’daki genel müdürlüğünde bulunan görsel düzenleme ve vitrin tasarım departmanı tarafından yapılıyor. Sonbahar-kış sezonu 1. tema vitrinleri Diesel maÄŸazalarında bir hafta önce sergilenmeye baÅŸladı. Tüm Diesel maÄŸazaları içinde en büyük vitrin 5 metrekare ile Ä°stanbul Akmerkez’de. Bu vitrinde fiyat etiketine rastlamanız mümkün deÄŸil. Truckistan adı verilen bir çöl havası yaratılmış. VahÅŸi Batı’nın rahat giyim tarzı ile Diesel’in eskitme ve yıkama tekniklerinin birleÅŸmesiyle sonbahar-kış koleksiyonu yaratılmış. Kovboy çizmeleri ve kaktüslerle süslenen vitrin 2 hafta sonra deÄŸiÅŸecek. DAMAT&TWEEN&ADVVitrine kışın kasveti hakimDamat&Tween&ADV’nin vitrin tasarımı kendi görsel düzenleme ve vitrin ekibinin ortak çalışması. Tüm maÄŸazalarda aynı tasarım kullanılıyor. Sonbahar-kış vitrini, kış günlerinin puslu, hafif kasvetli günlerini canlandırmak amacıyla hazırlanmış. Vitrin fonundaki gökyüzü havası yaratan duvar kağıdı ve karga, ilk göze çarpan imgeler arasında. Vitrinde ADV’nin günlük, Tween marjinal tasarımlarına yer verilmiÅŸ. Büyüklüğü yaklaşık 3 metrekare. Fiyat etiketlerini de görebilirsiniz. 8 Eylül’de kurulan vitrin 1-1,5 ay kadar sergilenecek.ACCESSORIZEÇiçekler ve yusufçuk sineÄŸiHer sezon beÅŸ farklı vitrin hazırlayan Accessorize, 25 AÄŸustos’tan beri sonbahar-kış sezonunun ilk vitrinini sergiliyor. Tüm maÄŸazaların vitrini birbirinin aynı. Tasarımı Ä°ngiltere’den Lucy Martin’e ait. Teması ‘Çiçekler ve Yusufçuk SineÄŸi’ olarak belirlenen vitrinde, açık yeÅŸil ve pembenin ağırlıkta olduÄŸu enchantment&primrosehill koleksiyonları kullanılmış. 23 Eylül de deÄŸiÅŸecek olan vitrinde fiyat etiketi bulunmuyor.MACHKATek maÄŸaza, tek vitrinDiceKayek tasarımları satan Machka maÄŸazasının vitrin tasarımı Yıldıray AkçaoÄŸlu ve ekibine ait. Ä°stanbul NiÅŸantaşı’ndaki maÄŸaza vitrininde sergilenen ürünler haki yeÅŸili ve pembe tonlarında. Gündüz günlük giysi olarak kullanılabildiÄŸi gibi küçük rötuÅŸlarla akÅŸama da uydurulabilecek kıyafetler ve broÅŸlar sergileniyor. Markanın ışıklı kedi logosuna rastlayacağınız 9 metrekarelik bu vitrinde mevsime uygun olarak sonbahar sarısı ve bordo kullanılmış. Machka vitrininde 6 ayda bir konsept deÄŸiÅŸirken, kıyafetler 15 günde bir yenileniyor. Fiyat etiketi konmuyor.YARGICIÃœrünlerin fiyatı da varYargıcı maÄŸazalarının vitrin tasarımı Yargıcı stil ve görsel grubuna ait. Türkiye genelindeki tüm maÄŸazaların vitrini aynı. Genel olarak rahatlığı ve şıklığı birarada sunan kıyafetler sergileniyor. Vitrinlerdeki hakim renkler yeÅŸil, bej ve mavi tonları. Åžu anda sonbahara uygun trikolar, pardösüler ve hafif yünlü pantolonlar var vitrinde. Aksesuvar ve çantalara da yer verilmiÅŸ. Tüm ürünlerin fiyatını da görebiliyorsunuz. 9 Eylül’de kurulan, imaj görselleriyle süslenmiÅŸ vitrin ekimin ilk haftasına kadar deÄŸiÅŸmeyecek. ADÄ°DASDinamik ve özgür sergilemeGenel müşteri profili göz önünde bulundurularak hazırlanan Adidas vitrinlerinin pek çok versiyonu var. Hangi vitrinin hazırlanacağı maÄŸazanın müşteri profiline ve o maÄŸazada satılan ürünlere göre deÄŸiÅŸiyor. 7 Eylül’de hazırlanan ve yaklaşık bir ay boyunca sergilenecek olan Ä°stanbul Akmerkez Adidas maÄŸaza vitrini ‘Stella & Back to School’ (Stella ve Okula Dönüş) olarak adlandırıldı. Adidas by Stella McCartney vitrin tasarımı, Adidas Küresel Perakende Bölümü tarafından yapılmış. Stella McCartney iÅŸbirliÄŸiyle hazırlanan koleksiyon kendine güvenen, sporu yaÅŸam tarzı olarak benimseyen kadınlara özgü stili yansıtıyor. Bu nedenle 8 metrekarelik vitrin alanında kullanılan mankenler, dinamik ve hareket özgürlüğünü öne çıkaracak ÅŸekilde tasarlanmış. Vitrinde fiyat etiketi bulunmuyor.VETRÄ°NAEn iddialı modeller çıkıyorÄ°stanbul, Ankara ve Antalya’da maÄŸazaları var. Vetrina’nın vitrin tasarım uygulaması maÄŸaza müdürleri tarafından yapılıyor. Tüm vitrinler birbirinin aynı. Sezon modasının en iddialı modellerini vitrine çıkarıyorlar. Yüksek topuklu, feminen ve metal zımbalı ayakkabı ve çizmeleri görebilirsiniz. Sonbahar-kış sezonu renkleri olan siyah ve kahverengi hakim. Fiyat etiketi kullanılmıyor. Geçen hafta hazırlanan vitrin, 10 gün sonra yenilenecek.Â
button