Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2008 00:00
İtalya’nın önde gelen hazır giyim ve tekstil şirketi Miroglio’nun CEO’su Giuseppe Miroglio, İpekyol’un mağazalarına vurulup, Ayaydın Grup’la yüzde 50 ortak olduklarını söyledi.
Miroglio, "Dünyada Türk markaları devrine doğru giderken, Türklere ortak olmak bize çok şey katar" dedi.
1 milyar Euro’yu aşan cirosuyla İtalya’nın en büyük hazır giyim ve tekstil şirketleri arasında bulunan Miroglio, "Türk markalar devri geliyor" diyerek İpekyol, Machka ve Twist markalarının sahibi Ayaydın Grup ile yüzde 50 ortak oldu. Fransız, İtalyan, İspanyol ve Amerikan markalarının sözünün geçtiği dönemler yaşandığını belirten Miroglio’nun CEO’su Giuseppe Miroglio, özgüveni yüksek, güçlü Türk markaların da aynı yolda olduğunu, bu nedenle söz konusu yatırımı yaptıklarını söyledi.
Türkiye ideal köprü
Miroglio, Ayaydın Group’u seçme nedenlerini şu sözlerle açıkladı: "Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Kafkaslara açılırken Türkiye üzerinden geçebileceğiniz ideal köprüdür. Burada karşılıklı bir fayda sözkonusu. Biz Ayaydın Grup’a bilgi, know-how ve tecrübemizi; onlar da bize yerel pazara ilişkin bilgi ve kültürlerini aktaracaklar. Türkiye yakın zamanda Avrupa’nın en büyük pazarı olacak. Bu pazara girerken ortaklık yapmak çok önemliydi. Türkiye pazarına girmeye karar verdik. Bir ortak arıyorduk ve alışveriş merkezlerinde gördüğüm İpekyol mağazalarından çok etkilendim."
47.5 milyon Euro’ya sattı
Ayaydın Group Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, şöyle konuştu: "Ayaydın ve Miroglio eşit ortaklığı hisse satış bedelleri, satıcılara sağlanan diğer faydalar ve şirkete yapılacak yatırımların finansmanı için sermaye artırımı dahil toplam 120 milyon Euro’luk işlem değeri üzerinden gerçekleşti. Bu miktarın 25 milyon Euro’su iki firmanın eşit sermaye artırımıyla sağlanan nakit girişi. Kalan 95 milyon Euro ise şirketin toplam değeri olarak hesaplandı. Miroglio 47.5 milyon Euro’yu ödeyerek ortak oldu."
230 milyon Euro ciro
Ayaydın Group, bu ortaklık sonrasında 2012’ye kadar 320 mağaza ile 230 milyon ciroya ulaşmayı hedefliyor. Giuseppe Miroglio, şunları söyledi: "Türkiye’ye büyük bir ilgi ile bakıyor ve her perakendecinin uluslararasılaşma sürecinde Türkiye’nin kilit bir aşama olması gerektiğini düşünüyoruz. Hedefimiz sadece ciroda yüksek rakamlara ulaşmak değil. ’Global düşün, yerel hareket et’ mantığıyla dünyanın yüksek potansiyelli bölgelerinde uzun dönemli kalıcı olacak şekilde uluslararası gelişim stratejisine sahibiz."
Kendi markalarını getirecek
Miroglio, ortaklığın ardından Motivi, Caractere, Oltre ve Elene Miro markalarını Türkiye’ye getireceklerini belirterek, "Yılda 50 koleksiyon hazırlayan fast-fashion (hızlı moda) markamız Motivi’nin mağazalarını Türkiye’de 2009’da açmaya başlayacağız. Avrupa’nın lider büyük beden markası Elena Miro’yu da Türkiye’ye getirmek istiyoruz. Onun için harekete 2010’da geçeceğiz" dedi.
2008 ciro hedefi 65 milyon Euro
YALÇIN Ayaydın, 2007’de konsolide olarak 43 milyon Euro’luk ciro gerçekleştirdiklerini ve 2008 ciro hedeflerinin 65 milyon Euro olduğunu açıklayarak şunları söyledi: "İlk şirketimiz İpekyol’u 1986’da kurduğumda Türkiye, bölge ve uluslararası pazarların en iyi kadın giyim markası olmak vizyonum vardı. Küçük ve ulusal çaplı bir işin yüzde 100’üne sahip olmaktansa uluslararası ve büyük bir işin yüzde 50’sine ortak olmayı tercih ettik."
Miroglio kaldıraç etkisi sağlayacak
YURTDIŞINDA hızlı bir büyüme politikası izleyeceklerini, 2009-2011 yılları arasında açılışı planlanan alışveriş merkezlerinde yer almak için bölge ülkelerinde görüşmeler yaptıklarını anlatan Yalçın Ayaydın, "Hedefimiz olan tüm pazarlarda hem kendine ait hem de franchise mağazalarıyla bulunan Miroglio Grubu ile ortaklığımız bize çok katkı sağlayacak. Miroglio bize kaldıraç etkisi sağlayacak" dedi.