Başlıktaki lafı herhalde sık sık duymuşsunuzdur. Onun bir versiyonu da şu: ‘Müşteri böyle istiyor.’ Benim bu yazıda ele almak istediğim, genel doğruların sanıldığı kadar tartışmasız olmadığı. Hatta bunun ötesine giderek müşteri eleştirileri ve isteklerinin mutfağımızı ileriye taşımaktan çok geriye götürdüğü, doğru olanı yapmayı engellediği…
#MüşteriVedat Milor... O gastronomi dünyasının adeta ‘rockstar’ı, sözü en çok geçen isimlerinden... Yeme-içme konusundaki eleştirileri, analizleri çok seviliyor. Bizim de yazarımız. Kendisiyle yeni başlayan programı ‘Vedat Milor’la Tadına Doyamadım’ için buluştuk; yemeğe bakışını, lezzeti, seçici olmayı, sosyal medyayla ilişkisini, yediği ilginç tatları konuştuk: “Ben daha çok lezzete bakıyorum. Bence yemek sunum odaklı olmamalı.”
#Vedat MilorBir yemek eleştirmeni için sürekli değişim ciddi sorun. Belki dünyanın hiçbir yerinde lokanta sektörü çok istikrarlı değil ama bildiğim ülkelerde değişim ve dönüşüm bizdeki kadar hızlı değil. Özellikle de patron ya da aşçı değişince lokantalar kabuk değiştiriyor, şubeleşince bozuluyor...
#BalatPandemi sonrası dönemde restoranlar “artan maliyet-azalan müşteri” sorunuyla mücadele edecek. Sosyalleşmeye müsait ortam sunan, az ama leziz yemek seçenekleri olan, fiyatları makul tutan, elemanını iyi eğiten ve her müşteriye eşit davranan mekânlar öne çıkacak.
#YemekTeknolojinin gelişmesiyle birlikte hayatımızın her alanına girmeye başlayan robotları artık daha sık görüyoruz. Öyle ki bazı ülkelerde sadece robotların olduğu restoranlar, otelde resepsiyonda bekleyen robotlar bizi şaşırtmıyor. Peki geleceğimiz gerçekten böyle mi olacak? Robotların olduğu restoranların bir bir kepenk indirmesi, işlerin pek de planlandığı gibi gitmeyeceğini gözler önüne seriyor.
#RobotYemek kartı veren şirketlerin kendilerinden aldığı yüzde 10’u bulan komisyonları protesto eden restoranlar boykota hazırlanıyor. Yaptığımız araştırmalar gösteriyor ki mevcut yemek kartı sistemi asıl çalışanı yani vatandaşı mağdur ediyor. İşte yemek kartları üzerinden şirketlerin kâr-iskonto kapma savaşının perde arkası...
#Sefer LeventYemek kartı veren şirketlerin kendilerinden aldığı yüzde 10’u bulan komisyonları protesto eden restoranlar boykota hazırlanıyor. Yaptığımız araştırmalar gösteriyor ki mevcut yemek kartı sistemi asıl çalışanı yani vatandaşı mağdur ediyor. İşte yemek kartları üzerinden şirketlerin kar-iskonto kapma savaşının perde arkası...
#Yemek KartıPastel renkli evleriyle Simi mütevazı bir ada. Adadaki çok iyi bir lokanta olan Pantelis’e iki gün üst üste gidiyoruz. Favorim tuzlu, salamura edilmiş deniz ürünleri oluyor. Trata Trawler Taverna’da yediğimiz deniz salyangozu da nefis.
#Vedat MilorTicaret Bakanı Ömer Bolat "Emlakta, ilan sitelerinde doğrulanmış ilan dönemine geçilecek. Böylece ilan sitelerinde gördüğünüz ilanların hiçbiri katakulli ya da tüketiciyi aldatmaya yönelik olmayacak. Otomotivde de aynı sistemi getireceğiz" dedi. Bolat, Çin'den ucuza ürün getirenler için de kararların yakında açıklanacağını söyledi.
#GayrimenkulTürkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulu (PPK) Toplantı Özeti'nde, yakın döneme ilişkin göstergelerin yurt içi talebin, halen enflasyonist düzeyde olmakla birlikte, yavaşladığını teyit ettiği belirtilerek, daha yakın döneme ilişkin göstergelerle birlikte tüketim göstergelerine bir bütün olarak bakıldığında, talebin Enflasyon Raporunda öngörülen ölçüde yavaşlamıyor olabileceği ifade edildi.
#TCMBAnkara Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Aztekin, son zamanlarda başkentte döner ustası bulmakta güçlük çektiklerini belirterek, “Herkes döner servisini bırakıp motosikletli kuryeliğe yöneldi. Önceden döner ustası olup, sonrasında kurye olanlar bile var” dedi.
#Ankara Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Aztekin30 yıldır Türkiye pazarında hizmet veren Sodexo Grubu, yola Pluxee markasıyla devam edecek. Dönüşümün detaylarını anlatan Pluxee Türkiye CEO’su Eda Uluca Özcan, “1.5 milyon çalışana dokunan bir markayız. Çalışanların değişen ihtiyaçlarına daha iyi karşılık verebilmek için kimliğimizi, sunduğumuz ürün ve fırsatları değiştirdiğimiz yepyeni bir marka yarattık. Pluxee ile dijital deneyimi kusursuzlaştırmaya devam edeceğiz. Hedefimiz teknoloji yatırımlarımızı 5 yıl içinde 6 kat artırmak” dedi.
#Sponsorlu İçerik30 yıldır Türkiye pazarında hizmet veren Sodexo Grubu, yola Pluxee markasıyla devam edecek. Dönüşümün detaylarını anlatan Pluxee Türkiye CEO’su Eda Uluca Özcan, “1.5 milyon çalışana dokunan bir markayız. Çalışanların değişen ihtiyaçlarına daha iyi karşılık verebilmek için kimliğimizi, sunduğumuz ürün ve fırsatları değiştirdiğimiz yepyeni bir marka yarattık. Pluxee ile dijital deneyimi kusursuzlaştırmaya devam edeceğiz. Hedefimiz teknoloji yatırımlarımızı 5 yıl içinde 6 kat artırmak” dedi.
#SodexoYeni yılın ilk gününden itibaren yürürlüğe girecek yönetmelik gereğince yeme içme sektöründeki işletmelerin giriş kapısına ve masalara fiyat listelerini koymaları zorunlu hale geliyor. Yeni düzenleme özellikle sosyal medyada çok konuşuldu. Tüketiciler bu uygulamayı desteklerken tepki gösteren esnaflar da oldu. Öncüsü olduğu bu uygulamayı “Enflasyonu durduracak, devrim niteliğinde bir iş” olarak tanımlayan Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, merak edilen detayları anlattı...
#Menü Zorunluluğuİş dünyası ve sivil toplum kuruluşları temsilcileriyle bir araya gelen Ticaret Bakanı Ömer Bolat, piyasa bozucu ve tüketicilere zarar veren faaliyetlere yönelik yılın başından bu yana toplam 710 milyon TL idari para cezası kesildiğini açıkladı.
#Ticaret Bakanı Ömer BolatTicaret Bakanı Ömer Bolat, İstanbul’da İş Dünyası İstişare Toplantısı’nda konuştu. Bakan Bolat "Dünya ekonomisindeki olumsuz gidişata ve depremlere rağmen ekonomik büyüme, istihdam artışı ve ihracat performansımız gibi göstergeler ekonomimizin dayanıklılığını açıkça ortaya koymaktadır" dedi.
#Ömer BolatTürkiye’nin farklı lokasyonlarından incili restoranları ve yüzlerce lezzet noktasını buluşturan İncili Gastronomi Rehberi 2023, düzenlenen muhteşem bir etkinlik ile tanıtılarak raflardaki yerini aldı! Bu özel gecede, 2023’ün incileri de ödül töreni ile sahiplerini buldu. Peki, bu yıl inci kazanan restoranlar hangileri oldu? İncili Gastronomi Rehberi’ne bu yıl, geçen yıldan farklı olarak hangi yenilikler eklendi? İşte detaylar…
#Sponsorlu İçerikBir yılı aşkın süredir titizlik ve şeffaflıkla yapılan değerlendirmeler sonucu hazırlanan ‘İncili Gastronomi Rehberi’ ödül töreni gerçekleştirildi. 4 ve 5 İnci alan restoranlara ödüllerinin verildiği törende gastronomi dünyası buluştu. Gecede ayrıca Jumbo’nun katkılarıyla ‘Asırlık Mekanlar’a da ödülleri takdim edildi.
#Sponsorlu İçerik