Fast-food sektörünün gelişmesiyle 90’lı yıllarda tek kullanımlık bardak, çatal, bıçak ve tabak üretimi yapmaya başlayan Sem Plastik, bu alanda Ar-ge ve tasarım yatırımlarıyla dünyanın sayılı şirketleri arasına girmeyi başardı. Sem Plastik bugün zincir restoranların yanı sıra dünyanın en büyük 10 havayolu şirketinin 7’sine hizmet veriyor.
#Sem PlastikEGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ (EİB) TARAFINDAN İZMİR’DE DÜZENLENEN III. GIDA AR-GE PROJE PAZARI YARIŞMASININ SONUCUNDA NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ÜYESİ YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA KÜRŞAT DEMİR "ISIL OLMAYAN TEKNOLOJİLER İLE BUĞDAY RUŞEYMİ STABİLİZASYONU" PROJESİYLE 2.’LİK ÖDÜLÜ KAZANDI.
Hannover’de düzenlenen Domotex’te (Halı Fuarı) Türk firmalarının kiraladığı alan 18 bin metrekareye çıktı. İHİB Başkanı İbrahim Yılmaz, “2011’de halı ihracatımız yüzde 27 arttı. Suudi Arabistan’a ihracat yüzde 61 yükseldi. Çünkü 3 ayda bir ev dekore etmeye başladılar. 2023 için 3.5 milyar dolarlık hedef koymuştuk, fazla temkinli olmuş. Böyle giderse 2023’te 5 milyar doları aşarız” dedi.
Toplam 2.5 milyar dolar olduğu kabul edilen Türkiye kişisel bakım pazarından sadece yüzde 10 pay alabilen erkekler, şirketlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Daha çok tıraş öncesi ve sonrası ürünleriyle iddialı olan Arko, ’adam gibi bakım’ sloganıyla 180 milyon dolarlık tıraş bıçağı pazarına girme kararı aldı.
<B>WILKINSON'un 4 bıçaklı Quattro'sunun ardından Gillette de titreşimli Mach 3 Power'ı gündeme getirmesiyle 90 milyon dolarlık tıraş bıçağı pazarı kızıştı. 172 milyon adetlik pazarda, Türk erkeğinin "kullan-at" alışkanlığına güvenen Derby de 'sinek kaydı tıraş' yarışında boş durmuyor.</B>