Tarih boyunca önemli bir ticaret ve ihracat kenti olarak öne çıkan, teknolojik gelişmeleri doğru okuyan ve ona göre konumlanan İzmir başta olmak üzere Ege Bölgesi, insanlık var olduğu sürece Türk ekonomisine katkısını artırarak sürdürecek.
#1Ticaret Bakanı Ömer Bolat bireysel ithalata ilişkin olarak ""Buradaki amacımız, ülkemizin ekonomisinde üreten kesimin ve ekonomideki esnaf, KOBİ, tacir, mağaza sahibi gibi kesimlerin yoğun bir şekilde pazar ve istihdam kaybı yaşamasının ve ülkemizin döviz kaybı şeklindeki olumsuz etkilerin azaltılması. Bu gaye ile bu değişiklik yapıldı" dedi.
#Ömer BolatTicaret Bakanı Ömer Bolat, Bakanlığın tüm bütçesi, teşkilatı ve mevzuatıyla her zaman ihracatçıların yanında olduğunu belirterek, "Size ayırdığımız bütçeyi daha da artırmak için Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığından ilave 5 milyar liraya yakın bir bütçe desteği daha talep ettik. Onu da alınca sizlere daha çok ihracat destekleri vereceğiz." dedi.
#Ömer BolatBu yıl altıncısı düzenlenecek İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı gün sayıyor. Fuarın 30 yıllık hikâyesi olduğunu belirten İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, 100 ülkeden katılım olacağını söyledi. Fuara 15 gün kala 2 bin kişinin otel rezervasyonu yaptırdığını belirten Paşahan, “Türkiye’deki büyük üreticiler bu fuarda. Daha önce gelmeyen alıcılar geliyor. Amerika’dan 70 şirket katılacak. İçlerinde cirosu 500 milyon doların üzerinde olan alıcılar var” diye konuştu.
#İHKİBİSTANBUL Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından beşincisi düzenlenen ve Avrupa’nın en büyüğü olan İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO), Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın da katıldığı törenle kapılarını açtı.
#Hazır GiyimYakın dönemde Amerika’ya ihracatı 5 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen tekstil ve hazır giyim sektörü, New York’ta gövde gösterisi yaptı. İhracatçılar, Amerika’nın önde gelen 120 şirketiyle yüz yüze görüştü. Hedefte orta ve üst gelir grubu Amerikalılar var.
#AmerikaTİM Başkanı Mustafa Gültepe pandemi dönemindeki astronomik artışlardan sonra hammadde fiyatlarının tekrar düşüşe geçtiğini söyledi. Gültepe, ‘‘2023’ün, 2022 gibi fiyat artışlarının çok olduğu bir yıl olma şansı yok. Ben 2023’ün fiyat enflasyonu açısından daha durgun bir yıl olacağını, herkesin mevcut fiyatları koruma gayreti içinde olacağını düşünüyorum’’ dedi.
#Türkiye İhracatçılar Meclisiİstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından bu yıl 30’uncusu düzenlenen KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nın finalinde konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı (TİM) Mustafa Gültepe, hazır giyimin Türkiye’de tasarıma yatırım yapan ilk sektörlerden biri olduğunu hatırlattı.
#İstanbulUTİB ve UHKİB ile tekstil ve hazır giyim ihracatçısı 7 birliğin, Ticaret Bakanlığı desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinatörlüğünde hayata geçirdiği ulusal çaplı Athleisure Challenge Aktif Giyim Tasarım Yarışması’nda süreç, eğitimlerle başladı. Bu yarışmayla sürdürülebilir tasarım ile üretimde ve tüketimde doğanın ve doğal kaynakların korunması, yenilenebilir enerji tüketiminin desteklenmesi hedefleniyor.
#TekstilDANİMARKA’ya tekstil ürünleri ihracatı yapan bir arkadaşım, “Siparişler kesildi, atölyeyi kapattık” dedi. Uzun süredir İngiltere’de yiyecek içecek sektörü üzerine yapacağı yatırım üzerine çalışan bir başka arkadaşım, “İnsanlar bir anda evlerine kapandılar. Restoranlar, barlar boşaldı. Onlar bizim gibi değil. Kapandılar mı tam kapanıyorlar” dedi.
#1Türkiye’nin hazır giyimde dünyanın en nitelikli üreticilerinden biri haline geldiğini söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, “Fırsatlar tamam ama yapmamız gerekenler var. Yeşil dönüşümü gerçekleştirmek zorundayız. Küreselleşmenin ucuz fiyatlı dönemi sona eriyor. Sektör yüksek katma değer-kalite öncelikli alıcıların tedarikçisi olacak” dedi.
#Giyim Sanayicileri DerneğiErkek giyim sektörü değişen alışkanlıklar ve pazardaki oyuncuların yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Euromonitor’e göre küresel erkek giyiminin, önümüzdeki dört yıl içinde kadın giyiminden daha hızlı büyümesi ve 2026 yılına kadar 547.9 milyar dolarlık pazara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de sektör temsilcileri ise pandemiyle değişen giyim alışkanlıklarının sektörü de etkilediğini belirtiyor.
#Erkek Giyimİstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ile İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) işbirliğinde düzenlenen IFCO - İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı’nın salı günü gerçekleşen açılışına, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe ile İTO Başkanı Şekib Avdagiç katıldı.
#İhracatÖzbekistan pamuğuna, 300’den fazla global markanın 2011’den bu yana uyguladığı yasak geçtiğimiz mart ayı itibarıyla kaldırıldı. Dünyanın altıncı büyük üreticisi olan ve bir zamanlar dünya pamuk ihracatında ikinci sırada yer alan Özbekistan’ın geri dönüşü, Türkiye’de tekstil ve hazırgiyim sektörünü de ikiye böldü. Özbekistan’ın tekstil sektörü odaklı büyüme stratejisi, yetkililere göre Türk tekstil sektörünü etkileyecek başlıca konulardan biri olacak.
#PamukEv tekstilinde dünyanın en büyük fuarları arasında yer alan HOMETEX Ev Tekstili ve Aksesuarları Fuarı, pandemi nedeniyle verilen aradan sonra 26. kez kapılarını açıyor. Sektörün çatı kuruluşu Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) iştiraki KFA Fuarcılık Şirketi tarafından düzenlenen fuar, 17-21 Mayıs tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde sektör profesyonellerini ağırlayacak.
#TekstilAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,6 artışla 27,6 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıklarken Rusya-Ukrayna savaşının yansımalarının sektörde büyük tedirginliğe yol açtığını söyledi.
#İhracat