Güncelleme Tarihi:
İZMİR, tarih boyunca Akdeniz çanağında önemli bir ticaret ve ihracat kenti olarak öne çıktı.
Teknolojik gelişmeleri doğru okuyan ve ona göre konumlanan İzmir, limanları sayesinde Anadolu topraklarında yetişen ürünlerin dünyaya ulaşmasına aracılık etti.
İnsanlık var olduğu sürece İzmir, Türk ekonomisine katkısını artırarak sürdürecek.
1980’ler Türkiye’de ihracata dayalı büyümenin benimsendiği yıllar olarak toplumsal hafızamıza kazındı.
TARIMDAN SANAYİ ÜRÜNLERİNE
1980’lerin başında tütün, kuru üzüm, kuru incir, pamuk, zeytin ve zeytinyağı Ege Bölgesi’nin ihracatında lider ürünlerken, sonraki yıllarda sanayi ürünleri bu yolculuğa eşlik etti.
Türkiye 1980’de 2 milyar 910 milyon dolarlık ihracata imza atarken, Ege İhracatçı Birlikleri bu ihracata 523 milyon dolarlık katkı sağlıyordu.
1990’a geldiğimizde Türkiye 13 milyar dolar ihracat seviyesine ulaşırken, EİB’nin ihracatı 1 milyar 495 milyon dolara yükseliyordu.
PANDEMİDE DE HIZ KESMEDİ
2000’de Türkiye’nin ihracatı 27.2 milyar dolara çıkarken, EİB 2.6 milyar dolar dövizi Türkiye’ye kazandırıyordu.
2000’e kadar EİB’de en çok ihracat yapan Ege Tütün İhracatçıları Birliği iken, o yıl zirvenin yeni sahibi Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği oluyordu.
Takvimler 2010’u gösterdiğinde Türkiye 114 milyar dolar ihracat geliri olan bir ülke haline gelirken, EİB 8.7 milyar dolar ihracat yapma başarısı gösteriyordu.
1997’de EİB bünyesine katılan Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği 2010’da 1 milyar 464 milyon dolarlık ihracatla zirveye yerleşiyordu.
Pandeminin yaşandığı 2020’de herkes evlerine kapanırken, EİB 13 milyar dolarlık ihracat performansı ortaya koydu.
Türkiye’nin ihracatı ise 169.5 milyar dolar oldu.
100’ÜNCÜ YILDA 42.6 MİLYAR $
Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını yaşadığımız 2023’te Türkiye 255.8 milyar dolar ihracat seviyesine ulaşırken, EİB kayıtlarına 18.3 milyar dolarlık ihracat girdi.
Ticaret Bakanlığı’nın faaliyet illeri istatistiklerine göre Ege Bölgesi 42.6 milyar dolarlık ihracatla Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına nokta koydu.
40 yıllık süreçte Türkiye’nin ihracatı 45 kat artarken, bu başarıyı sayfalarına taşıyan, Türk ihracatçısının başarılarının yanında sorunlarının çözümü için kamuoyu oluşturan, İzmir’in en önemli markalarından biri haline gelen Hürriyet EGE’nin 40’ıncı yaşını kutluyor, ihracat ailemize büyük katkılar sağlayan yayın hayatının nice yıllar sürmesini diliyorum.