Karbon vergisi haberleri sayfasında Karbon vergisi hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 182 Karbon vergisi haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
AB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABAvrupa Birliği, sınırda karbon vergisinin deneme sürecine 1 Ekim’de başlıyor. 18 aylık geçiş sürecinde Avrupalı ithalatçılara emisyonları raporlamadıkları takdirde ton başına 50 Euro’yu aşmayan cezalar kesilecek. 2026’da yürürlüğe girecek düzenleme, ihracatının yüzde 40’ını Avrupa’ya gerçekleştiren Türkiye için de kritik önem taşıyor. Düzenlemenin Türkiye’deki ihracatçılar için maliyetinin yıllık 1.8 milyar Euro’yu aşması öngörülüyor.
#Avrupa BirliğiYENİLENEBİLİR enerji sertifikaları gibi çevresel emtia ticareti hizmeti sunan; karbon ayak izi azaltma ve sürdürülebilirlik stratejileri konusunda danışmanlık veren Amsterdam merkezli STX Group’un Baş Ticari Sorumlusu Marijn van Diessen, Sınırda Karbon Vergisi özelinde, ekim ayında başlayacak geçiş sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
#YENİLENEBİLİR EnerjiAvrupa Birliği’nin önde gelen ihracatçılarının uzun süredir gündeminde olan Sınırda Karbon Vergisi kısa sürede hem maliyetleri hem de rekabeti arttıracak. Ekim ayında başlayacak raporlama süreci öncesi hiçbir ülkenin yeterince hazır olmadığına vurgu yapan uzmanlar, İngiltere ve Kanada gibi gelişmiş ülkelerin ise sisteme ayak uydurmak için kendi mekanizmalarını oluşturabileceğini belirtiyor.
#Arupa BirliğiAvrupa Birliği, demir, çelik, alüminyum gibi üretimi sera gazı emisyonlarına dayalı olan ürünlere Ekim 2023’ten itibaren sınırda karbon vergisi uygulamaya hazırlanıyor. Türkiye’nin en büyük ihracat pazarında alınan bu kararı değerlendiren sektör temsilcileri, “Hazırlıklarımız tamam” derken; yeni yatırımlar ve ihracatın devam edebilmesi için teşviklere ihtiyaç duyulduğunu belirtiyor.
#Karbon VergisiAvrupa Yeşil Mutabakatı çerçevesinde, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi'nin (AOSB) Eko-Endüstriyel parka dönüştürülmesi amacıyla yürütülen Döngüsel Ekonomi ve Endüstriyel Simbiyozun Geliştirilmesi projesinin kapanış toplantısı gerçekleştirildi.
#Avrupa Yeşil MutabakatıTicaret Bakanı Ömer Bolat "Ekonomide uygulanan programın hemen hemen tüm göstergelerde olumlu yükseliş var. Sadece enflasyon rakamı mayısta zirve yaptı ancak haziranda gerileme başladı. Bundan sonraki aylarda ciddi bir azalış trendi göreceğiz enflasyonda. Vatandaşımızın hayat pahalılığı sıkıntılarının gerilemesini göreceğiz" dedi.
#Ömer BolatAB’nin sera gazı emisyonlarını düşürmek için 2026’da uygulamaya başlayacağı karbon vergisi sanayicilerin gündeminde. Çevreyi ve toplumu odağına alan dönüşüm için gerekli finansmana ‘sürdürülebilir finansman’ deniliyor. Adana’da düzenledikleri Birlikte Geleceğe Buluşmalarında sanayicilerle bir araya gelen Akbank yöneticileri, bu konuda sundukları finansman desteklerinin detaylarını anlattı. Akbank’ın, 2030’a kadar 800 milyar TL’lik sürdürülebilir finansman kredisi sunacağı bilgisi de paylaşıldı.
#Kobi2053 net sıfır emisyon hedefine ulaşmak üzere hazırlanan İklim Değişikliği Azaltım Stratejisi ve Eylem Planında (İDASEP) 2030 yılına kadar yapılacak adımlar sıralandı. Atılacak adımlar arasında ulaştırma sektöründe karbon emisyonlarının azaltılması, toplu taşımanın teşviki ve elektrikli araç kullanımının artırılması için fosil yakıtların yer aldığı ÖTV 1 sayılı listeye ‘karbon içeriğinin’ eklenmesine yönelik çalışma yapılması da var.
#EmisyonTicaret Bakanı Ömer Bolat, "Biz ihracatta, hükümetimiz Haziran başında göreve geldikten bu yana Haziran ve Aralık dahil her ay olmak üzere Cumhuriyet tarihinin en yüksek aylık rakamlarını elde ettik. Geçen hafta Cumhurbaşkanımız bir yılın bilançosunu açıkladı. 2023’te dünyada ticaret yüzde 5’e yakın gerilerken, biz 1,6 milyar dolar mal ihracatımızı artırarak 255,8 milyar dolarla yılı kapadık" dedi.
#Ömer BolatBaşta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan olmak üzere çalışma hayatının önde gelen isimleri dün TİSK ev sahipliğinde Ortak Paylaşım Forumu’nda bir araya geldi. Bakan Işkhan, yaşlı nüfusun istihdamda kalması için düzenleme gerektiğini belirtirken TİSK Başkanı Akkol, “Bir yanda yetkin işgücü bulunamıyor bir yanda genç işsizlere çare aranıyor” sözleriyle işgücü piyasasının sorununa dikkat çekti.
#Vedat IşıkhanAlmanya’da SPD, Yeşiller ve FDP’den oluşan koalisyon hükümetinin, Federal Anayasa Mahkemesi’nin kararına uygun bir bütçe sunabilmek için karbondioksit emisyonunun azaltılması hedefiyle karbon vergisini öngörülenin üzerine artırılmasını içeren bütçe tasarısı Federal Meclis’te kabul edildi.
#AVRUPADAN HABERAfyonkarahisar’da kurulacak Sağlık Endüstri Bölgesi, Türkiye’de bir ilk olacak. Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hüsnü Serteser, yatırımın, şehrin, hatta bölgenin çevresini değiştireceğini, bir üst seviyeye taşıyacağını belirterek, “Afyonkarahisar’da entegre bir sağlık ekosistemi kuruyoruz” diyor.
#AfyonkarahisarAB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABKarbon fiyatlamasını uygulayan ülkelerin sayısı 68’e çıktı. Karbon kredisi satışlarında ise ilk sırayı Avrupa Birliği alıyor. Ekonomik dönüşümün gerçekleştirilmesi için 10 yıllık süre kaldığına işaret eden Kadir Has Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. A. Erinç Yeldan’a göre Türkiye’nin avantajları var. Yeldan, “Türkiye, yeşil enerji dönüşümünü hızlı uygulayabilecek ve lider olabilecekken bu fırsatı kaçırmamalı” dedi.
#Yeşil DönüşümAvrupa Birliği, sınırda karbon vergisinin deneme sürecine 1 Ekim’de başlıyor. 18 aylık geçiş sürecinde Avrupalı ithalatçılara emisyonları raporlamadıkları takdirde ton başına 50 Euro’yu aşmayan cezalar kesilecek. 2026’da yürürlüğe girecek düzenleme, ihracatının yüzde 40’ını Avrupa’ya gerçekleştiren Türkiye için de kritik önem taşıyor. Düzenlemenin Türkiye’deki ihracatçılar için maliyetinin yıllık 1.8 milyar Euro’yu aşması öngörülüyor.
#Avrupa BirliğiYENİLENEBİLİR enerji sertifikaları gibi çevresel emtia ticareti hizmeti sunan; karbon ayak izi azaltma ve sürdürülebilirlik stratejileri konusunda danışmanlık veren Amsterdam merkezli STX Group’un Baş Ticari Sorumlusu Marijn van Diessen, Sınırda Karbon Vergisi özelinde, ekim ayında başlayacak geçiş sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
#YENİLENEBİLİR EnerjiAvrupa Birliği’nin önde gelen ihracatçılarının uzun süredir gündeminde olan Sınırda Karbon Vergisi kısa sürede hem maliyetleri hem de rekabeti arttıracak. Ekim ayında başlayacak raporlama süreci öncesi hiçbir ülkenin yeterince hazır olmadığına vurgu yapan uzmanlar, İngiltere ve Kanada gibi gelişmiş ülkelerin ise sisteme ayak uydurmak için kendi mekanizmalarını oluşturabileceğini belirtiyor.
#Arupa BirliğiUluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol, “Yokuştan aşağıya freni boşalmış bir kamyon üzerimize doğru geliyor ve biz seyrediyoruz. Avrupa, Sınırda Karbon Vergisi’ni çok kısa bir süre içerisinde uygulamaya başlayacak. Geç kalındığını düşünüyorum. İş dünyası ve kurulan yeni hükümetin bu konuyu en temel gündem maddesi haline getirmesi gerektiğine inanıyorum” dedi.
#Uluslararası Enerji AjansıAB’nin ekim ayında başlayacağı Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması’nın, ihracatçılara getireceği yük her geçen yıl artıyor. Uzmanlar, uygulamanın yıllık maliyetinin 1.8 milyar Euro’nun üzerine çıkacağına dikkat çekerken; ihracatçılarsa hazırlık süreçlerinin devam ettiğini belirtiyor. Bu alanda yol alabilmek için acilen gerekenler ise yatırım ortamının iyileştirilmesi ve uzun vadeli krediye erişim.
#Avrupa BirliğiÇevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, ‘Türkiye Mekansal Strateji Planının tanıtım toplantısını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla mart ayında yapacaklarını açıkladı.
#Murat KurumYoğun bir ekonomik gündemle 2023 yılına giren sektörler, yeni yılda hem üretimde hem de ihracatta birden fazla gelişmeyi takip etmek durumunda kalacak. Pek çok sektör temsilcisi iyimserliği koruyarak sürdürülebilirlik, enerji ve artan maliyetlerin 2023 yılının ana gündemini oluşturacağını belirtirken; ortak nokta ise finansmana erişim olarak dikkat çekiyor.
#EnerjiAvrupa Birliği, demir, çelik, alüminyum gibi üretimi sera gazı emisyonlarına dayalı olan ürünlere Ekim 2023’ten itibaren sınırda karbon vergisi uygulamaya hazırlanıyor. Türkiye’nin en büyük ihracat pazarında alınan bu kararı değerlendiren sektör temsilcileri, “Hazırlıklarımız tamam” derken; yeni yatırımlar ve ihracatın devam edebilmesi için teşviklere ihtiyaç duyulduğunu belirtiyor.
#Karbon VergisiATSO Odası Başkanı Davut Çetin, ATSO seçim sürecindeki ilk röportajını Hürriyet’e verdi. Çetin, hem görev süresince neler yaptıklarını anlattı, hem de rakiplerine mesaj gönderdi: “Kazanırız ya da kaybederiz. Hırsla konuşmam, iddialı laflar etmem. Sonucu sandıkta görürüz” dedi.
#ANTALYATürkiye’de 2053 net-sıfır hedeflerinin gerçekleştirebilmesi için kömürlü termik santrallerin emekli edilmesi yani artık bu santrallerden elektrik üretilmemesi gerekiyor. Sürdürülebilir Ekonomi ve Finans Araştırmaları Derneği’nin (SEFiA) hazırladığı araştırmaya göre, özelleştirilen santrallerin neredeyse tamamı 2030’ların ikinci yarısına kalmadan özelleştirme bedellerini ödeyerek emekli edilebilir duruma geliyor.
#Sefia